Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At dere tørr å spille på servere som er så fulle av hackere. Er det noe morsomt da? (I lengden)

 

Gruppa mi ble kicka fra serveren mens vi fløy helikopteter vi hadde brukt tid på å fikse -.-

 

Nei det er ikke noe annet en som på vanlige servere, vi bruker den kun for looting å opplæring av nye folk :p men hackere er så enromt utbredt atm at det ikke er moro å spille noensteder atm.

 

Private hive er jo et fint alternativ, men er ingen som er bra der heller, enten er det fyllt opp til randen å man lever snaut nok mer en 60 min, eller så er det bare tankeløse rauhål der også, å ettersom vi elsker å explore rundt å titte, være sneaky, prøve å engage folk i RP, raning og hjelpe til \ være utspekulerte, så blir vi tvingt til å bare måtte skyte for å ikke selv dø.

 

Syntes der er dumt med all "Skyt først snakk etterpå" mentaliten som er standard, har nå +21k humanity selv, å ja, det er flere folk som bare skyter løs å angriper ned på nivået at det å kaste tin cans er OK om det må gjøres for å drepe lol. har faktiskt fått ekstremt mye humanity av folk som blir skutt å knocka ut kun, så kommer jeg med EP penner blod å morphine hehe, ufattelig hvor glade mange blir, å i mitt hode forhåpentligvis fortsetter å spille mens de tenker "ok... så det finnes faktisk snille folk også"

 

Selv er jeg en explorer, å skulle gjerne møtt folk ingame som var mer i samme tankegate som meg selv :p

 

Skremme folk, RP, rane folk, hjelpe til osv :\

 

Ikke nevn BBG1 som en snill server btw :p Vet at teamplay er oppfordra, men hver gang jeg har sett en player, enten jeg hadde våpen eller ei, så er det gunrange med en gang. Det er standard all over :(

Lenke til kommentar

Jeg er nok dessverre en av de som skyter på stedet, om han er en trussel for meg der og da, eller i umiddelbar fremtid :/ Har som regel for bra gear til å bli drept, og da vil som regel en som har crappy gear ikke høre på meg, og snu og skyte. Men skulle gjerne ha opplevd mer av RP-feelingen i spillet. Føler det dessverre har blitt et Deathmatch spill.

 

Med helikopter har vi flydd rundt å jaktet på banditter da. Det var jo litt morsomt. Skyte folk som går rundt med bare high-end gear. Kan fortelle en liten hendelse som skjedde her en dag (jeg var ikke med).

 

Fløy helien, og så fant de en buss i byen. Satt av en person utenfor byen for å gå inn og hente bussen. Da han kom fram og skulle kjøre, eksploderte bussen. Men han døde ikke. Besvimte og brakk beinet, samt blødde. Da var det bare å tilkalle helien tilbake for rescue-mission. Helien landet like ved den skadde. To hopper ut, hvor han ene bruker EPI-pen, bandasje og morfin, mens han andre skyter ned alle zombiene som stormer stedet. Etter at alle var oppe å gikk igjen, var det bare å hoppe inn i helien igjen, og fly avgårde.

Lenke til kommentar

På privat HIVE kan man hvert fall løpe rundt uten å bli teleportert til helv..../instadrept/morfet til geit osv osv... Alt annet enn privat HIVE er jo meningsløst å løpe rundt på, ingen vits å samle gear når alt blir fjernet av scriptjævler på sekundet de føler for det.

Lenke til kommentar

Jeg "lever" litt for sånne morsomme situasjoner i DayZ.

 

I går spilte jeg på en Norsk server. En skikkelig møkkaserver for i Elektro var det noen som bare gikk rundt og drepte for og drepe. Jeg hadde ingen våpen og ble skutt på stedet. Gang etter gang.

 

Etter en stund fant jeg et våpen, og gjemte meg på toppen av brannstasjonen. Der kom det en hyggelig fyr opp faktisk (endelig!) å spurte meg, "what are you doing up here".

 

Jeg svarte, "I am scared!"

 

Han lo, å sa "No no, nothing to be scared of".

 

Jeg ropte mange ganger til han, vær forsiktig det er noen der nede som dreper alle.

 

Han bare lo, og gikk ned stigen fra taket.

 

Det var det siste jeg så av han, mens han gikk ned og sa til meg at alt går bra. Så ble han blåst til himmels av en bandit.

 

Det hele var litt morsomt ;)

Lenke til kommentar

Har dere forslag til gode private DayZ servere? Som tar fortsatt inn nye spillere. En server hvor det går mest i hvordan det er ment til å spille. Ikke deathmatch-mentalitet.

 

Hva står HIVE for?

Når man joiner en slik server, begynner man helt på scratch, og det påvirker ikke public-serverspillingen din?

Lenke til kommentar

Jeg har også helt gitt opp andre players i DayZ. Pleier å finne meg en server med få folk på, og holder meg unna Cherno og Elektro(Med mindre det bare er typ 4 stk på serveren) mens jeg jobber meg oppover kysten mot øst og leter etter biler osv. De gangene jeg møter på folk blir de dessverre offer for "heller de enn meg" mentaliteten, da man aldri kan stole på randoms.

 

Her om dagen spawna jeg ved lighthouse(der det spawner sykkel) mellom Cherno og Elektro, og jammen stod ikke sykkelen der! Hoppa på og moste inn i Elektro hvor det naturligvis var krig ved brannstasjonen... Syklet igjennom og kom meg til Quarry hvor jeg fant lastebil som jeg fikset - Og begynte å kjøre oppover mot Drozhino.. Tømte militærtelt der og dro mot Airfielden som er helt i nord-øst, hadde ikke hørt et skudd bli avfyrt siden jeg forlot Elektro og tok ting rimelig med ro. Tømte kontrolltårn på Airfield, og gikk tilbake til lastebil og la fra meg primary-weapon før jeg beveget meg mot Hangarene. 3 meter rakk jeg og løpe, før jeg blei meid ned av en Sniper som jeg mistenker dreiv med server-hopping for å loote militær-camps. Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu-n.

Lenke til kommentar

Har dere forslag til gode private DayZ servere? Som tar fortsatt inn nye spillere. En server hvor det går mest i hvordan det er ment til å spille. Ikke deathmatch-mentalitet.

 

Hva står HIVE for?

Når man joiner en slik server, begynner man helt på scratch, og det påvirker ikke public-serverspillingen din?

 

OurDayz I og II fungerer bra.

 

1 http://www.diskusjon...owtopic=1451825

2 http://www.diskusjon...owtopic=1453875

 

Ang HIVE så er det en database. Hvis du spiller på en privatserver med egen hive påvirker det overhode ikke servere som er koblet til den offisielle databasen. Som du sier, fresh start.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Har dere forslag til gode private DayZ servere? Som tar fortsatt inn nye spillere. En server hvor det går mest i hvordan det er ment til å spille. Ikke deathmatch-mentalitet.

 

Hva står HIVE for?

Når man joiner en slik server, begynner man helt på scratch, og det påvirker ikke public-serverspillingen din?

 

OurDayz I og II fungerer bra.

 

1 http://www.diskusjon...owtopic=1451825

2 http://www.diskusjon...owtopic=1453875

 

Ang HIVE så er det en database. Hvis du spiller på en privatserver med egen hive påvirker det overhode ikke servere som er koblet til den offisielle databasen. Som du sier, fresh start.

Okay, takker. Skal diskutere det videre med de jeg spiller med. Kanskje vi går over til noe slikt. Hvordan er det med gear på de som spiller der? Går folk med Night Vision og langdistanse-rifler? Eller går det mer i common våpen?

Litt dumt kanskje å bli låst til én server. Ihvertfall med tanke på at den ofte blir fulll.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Har dere forslag til gode private DayZ servere? Som tar fortsatt inn nye spillere. En server hvor det går mest i hvordan det er ment til å spille. Ikke deathmatch-mentalitet.

 

Hva står HIVE for?

Når man joiner en slik server, begynner man helt på scratch, og det påvirker ikke public-serverspillingen din?

 

OurDayz I og II fungerer bra.

 

1 http://www.diskusjon...owtopic=1451825

2 http://www.diskusjon...owtopic=1453875

 

Ang HIVE så er det en database. Hvis du spiller på en privatserver med egen hive påvirker det overhode ikke servere som er koblet til den offisielle databasen. Som du sier, fresh start.

 

Er gode servere, men det er skyt før å spør etter der også :p

 

Vurderer å sette opp en server som er streng på RP element over Blazing Fire.

 

Det at folk vil ta ut threats er jo greit nok, men det jeg gjør er å ofte prøve å kommunisere, jeg vet hvilke servers det er camps på, hvor de er, hvor min egen camp er osv. om jeg dør nå, har jeg uffatelig mye backup gear, har spillt med top end army gear siden dag 1 da jeg starta DayZ å fant en Bizon SD + 107 på et helli crash :p

 

jeg personlig liker det å dø nå, da spawner jeg helt klar, ikke en bekymring i verden lengre, løper inn i cherno og elektro med mål å finne players, å prate hehe

 

ingeting som å snike seg opp på snipers, så puste noe jævli, pese å harke som om du har sprunget et helt maraton, kave å puste mer mens man spør om vedkommende har noe å drikke\spise før man peser høylytt videre. har gjort det på en gjeng med 3 snipers over cherno en gang, aldrig opplevd en mer kaotisk wtf stemming mellom andre players før i mitt liv ^^

 

eller når jeg trolla en fyr med å synge glade sanger å jage han fra pridoroki til berzino med øks ^^ (Det var litt slemt, men moro hehe)

Lenke til kommentar

Okay, takker. Skal diskutere det videre med de jeg spiller med. Kanskje vi går over til noe slikt. Hvordan er det med gear på de som spiller der? Går folk med Night Vision og langdistanse-rifler? Eller går det mer i common våpen?

Litt dumt kanskje å bli låst til én server. Ihvertfall med tanke på at den ofte blir fulll.

 

Tror det varierer veldig når det kommer til våpen og utstyr. Server 1 ble nettopp resatt helt når de gikk over til 1.7.2.5, så der er det mest vanlige våpen. Er dog ikke så mange som spiller på den serveren lenger. Sever nr. 2 har flere spillere, men tror ikke den er full.

 

Edit: Ang RP servere så spilte jeg på en før. Der fulge admin flittig med på humanity og bannet de som skjøt før de spurte.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Har dere forslag til gode private DayZ servere? Som tar fortsatt inn nye spillere. En server hvor det går mest i hvordan det er ment til å spille. Ikke deathmatch-mentalitet.

 

Hva står HIVE for?

Når man joiner en slik server, begynner man helt på scratch, og det påvirker ikke public-serverspillingen din?

 

OurDayz I og II fungerer bra.

 

1 http://www.diskusjon...owtopic=1451825

2 http://www.diskusjon...owtopic=1453875

 

Ang HIVE så er det en database. Hvis du spiller på en privatserver med egen hive påvirker det overhode ikke servere som er koblet til den offisielle databasen. Som du sier, fresh start.

Okay, takker. Skal diskutere det videre med de jeg spiller med. Kanskje vi går over til noe slikt. Hvordan er det med gear på de som spiller der? Går folk med Night Vision og langdistanse-rifler? Eller går det mer i common våpen?

Litt dumt kanskje å bli låst til én server. Ihvertfall med tanke på at den ofte blir fulll.

 

Vi har hatt langt mindre duping enn på public hive. På public er det høy inflasjon av topp-utstyr, det er det ikke hos oss.

 

Vi har slitt litt med telt-bug, så litt utstyr har nok blitt dupet der. Nå håper vi imidlertid at vi har klart å løse det problemet for godt (si ifra om dere merker noe mer tull).

 

Vår flittige koder Xstasy lager fiffige adminverktøy til oss, så vi vil bare bli bedre og bedre på å ta dupes og hacks.

 

Når det gjelder deathmatch mentaliteten, så vil jeg heller kalle det en team-deathmatch mentalitet. Kan ikke se at dette er noe å gjøre noe med. Om mange nok spillere ønsker det, kan vi vurdere å lage en RP server en gang i fremtiden.

 

Serverne våre fyltes opp veldig da vi startet opp, men for tiden ligger eneren på 0-25 per dag og toeren på 0-15 per dag. Det er altså plenty av plass!

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

hvem er det som har satt fra seg en litt ødelagt bil på ourdayz I? har tilfeldigvis en frag granade, so visst ingen kommer å henter den snart må jeg nok dessverre ødelege den(litt) for å gjøre chernarus til en mer fredelig plass å bo.

EDIT: glemte å skrive at den er på NW airfield.

 

Tror det er Dante & CO sin bil. Den ble tatt ut under skuddveksling.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

hvem er det som har satt fra seg en litt ødelagt bil på ourdayz I? har tilfeldigvis en frag granade, so visst ingen kommer å henter den snart må jeg nok dessverre ødelege den(litt) for å gjøre chernarus til en mer fredelig plass å bo.

EDIT: glemte å skrive at den er på NW airfield.

 

Tror det er Dante & CO sin bil. Den ble tatt ut under skuddveksling.

hvem er Dante & CO? noen må hente den snart siden jeg begynner å få mer og mer lyst til å se hva frag grenade kan gjøre med en bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...