Gå til innhold

Hardware/Teknisk til DayZ - Diskusjon rundt spillet i egen tråd.


Anbefalte innlegg

DayZ-mod-pred%C3%A1va-Armu-II-67498-1125451.jpg

 

 

Da ble det laget en egen tråd for teknisk hjelp til DayZ, da innlegg om instalasjon ble druknet av historier o.l og motsatt.

 

IceBlitz guide til å installere DayZ. Det er ikke så avansert som mange skal ha det til!

Hvordan installere DayZ på en enkel og funksjonell måte?

1. Kjøp Arma 2 Combined Operation på feks Steam

2. Installer begge spillene og kjør begge minst en gang

3. Gå inn på http://dayzmod.com/ og last ned modden. Velg via Six Launcher for enklest mulig installasjon!

4. Installer modden og start Six Updater, deretter Six Launcher

5. Velg en hvilken som helst server og gi bånn gass... For det trenger du!

 

Noen nyttige lenker:

  • ARMA 2 Beta Patch - Alle de nye beta patchene blir lastet opp her.
  • DayZMod.com/?Download - Her kan du laste ned Six Launcher eller filene manuelt om du foretrekker det.
  • Reddit.com/r/DayZ - DayZs subreddit. Her finner du mye informasjon om hva man bør og ikke bør gjøre etter nye patcher osv.
  • DayZMod.com/Forum - Det offisielle DayZ forumet. Her kan du lese om alt fra bug-reports til patchnotes. Veldig mye nyttig informasjon.

 

Si ifra om det er noe annet jeg burde ha i førstepost. :)

Endret av N1ko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke funksjonener har ingame kartet? F.eks: Hvordan merker man av hvor man vil dra, og hvordan skriver man notater i det?

 

Slike ting kan du ta i den andre tråden, denne tråden vil nok bli fokusert på installering og oppdatering av nye beta-patcher osv.

 

Kan uansett gi deg ett svar!

 

Du dobbel klikker på mappet for å skrive et notat, men husk at notater er global. Lager du et notat vil alle andre på serveren også se det, så ikke marker bilen din osv. Hvis du holder inne shift og klikker på mappet så lager du et waypoint. Da kommer det et grønt ikon i HUDet og det står hvor langt det er til waypointet ditt.

Lenke til kommentar

fi**e.

Man måtte drive med alt slikt ja.

 

Edit: Takk for svar :)

 

Bruker du Arma Free da? Hvis ikke, trenger ikke du å gjøre det der.

 

Ok.

Nå føler jeg att jeg er helt på jordet.

Jeg har kjøpt/lastetned/instalert/kjørt 1 gang arma 2 AH (må jeg starte det vanlig også?)

Jeg lastet ned denne sixlauncher eller hva den het

Hva mer må jeg gjøre?

Lenke til kommentar

hva skjer med at serverne ikke oppdaterer fortløpende til siste versjon? Forsøkte å installere dayz i går, men får jo ikke spilt fordi nesten ingen servere har denne updaten, samt de resterende stopper på "Loading" skjermen?

Lenke til kommentar

Skrev tydeligvis mitt forrige innlegg i feil tråd, så limer inn her, begynner å bli rimelig oppgitt!

 

Ok, nå må jeg ty til et innlegg her for å få hjelp, for nå prøver jeg å få dayz til å fungere her uten hell... At det skulle være så vanskelig å få til å fungere må de få fikset asap om de vil at spillet skal nå flere folk...

Fulgte oppskriften på http://dayzwiki.com/...to_install_DayZ

(Litt sykt at man må ha en egen wiki for hvordan installere en mod, men men )

Jeg har fått teksten "@dayz" i hovedmenyen, som tilsier at jeg har fått installert det riktig, men det er veldig få servere jeg får lov til å joine, får som regel beskjed om at jeg har "bad version". De få jeg får joinet, kommer jeg inn i en slags lobby på, er dette riktig? Ser ikke helt hva jeg kan gjøre her, ser en liste med en del navn og at de er såkalt survivor, en er vel ofte leader og. Dette regner jeg med er folk som er på serveren. Uten å endre noe trykker jeg OK. Så kommer det beskjed om at mission data lastes ned, så en svart skjerm hvor det står "Loading". Denne skjermen står der, for alltid... skjer ikke mer, til slutt må jeg kverke prosessen fordi jeg ikke gidder å vente lenger, (15-20 min maks). Hva gjør jeg galt?

Ser det har vært mye snakk om en versjon 94444 eller noe i den dur, men det skjønner jeg ikke, for det er jo en gammel versjon? Jeg fikk beskjed i wikien å laste ned den siste beta patchen, som var og fortsatt er ARMA2_OA_Build_94876.zip. Men i server listen ser jeg de fleste serverne har 94444. Og jeg får ikke lov til å oppgradere til en tidligere versjon. Betyr det at jeg må laste ned hele arma 2 + arrowhead på nytt?

Mange spørsmål og mye surr , men pleier ikke ha problemer med å installere software for å si det sånn... men nå skjønner jeg ikke en pøkk.

Sitter på en i5 2500k, 4 gb ram, gtx 560ti om det skulle være av nyttig info.

Liten edit: Mens jeg forsøkte meg nå sist, så kom det en stemme fra høyttaleren som sa "hello, anyone there?" og det hørtes ut som en med mic, så det var ganske spooky!

Lenke til kommentar

Hvordan installerer man beta-patch? Er så utrulig mange forskjellige fremgangsmåter på dette. Noen der man må sette forskjellige launch-options på ARMAII:OA i steam, og andre hvor dette ikke er nevnt i det hele tatt. Prøvd å installert denne modden haugevis av ganger, men får forskjellige feilmeldinger. Noen ganger får jeg installert dayZ, men da får jeg bad version, mens andre ganger får jeg ikke startet spillet i det hele tatt. Siste gang jeg prøvde nå så loaded spillet. CMD poppet opp kjapt, den pre-game load-baren poppet opp, så ble skjermen svart og får feilmelding: Error creating Direct3D 9 Graphical Engine.

Lenke til kommentar

fi**e.

Man måtte drive med alt slikt ja.

 

Edit: Takk for svar :)

 

Bruker du Arma Free da? Hvis ikke, trenger ikke du å gjøre det der.

 

Ok.

Nå føler jeg att jeg er helt på jordet.

Jeg har kjøpt/lastetned/instalert/kjørt 1 gang arma 2 AH (må jeg starte det vanlig også?)

Jeg lastet ned denne sixlauncher eller hva den het

Hva mer må jeg gjøre?

 

Lenke til kommentar

Hvordan installerer man beta-patch? Er så utrulig mange forskjellige fremgangsmåter på dette. Noen der man må sette forskjellige launch-options på ARMAII:OA i steam, og andre hvor dette ikke er nevnt i det hele tatt. Prøvd å installert denne modden haugevis av ganger, men får forskjellige feilmeldinger. Noen ganger får jeg installert dayZ, men da får jeg bad version, mens andre ganger får jeg ikke startet spillet i det hele tatt. Siste gang jeg prøvde nå så loaded spillet. CMD poppet opp kjapt, den pre-game load-baren poppet opp, så ble skjermen svart og får feilmelding: Error creating Direct3D 9 Graphical Engine.

 

Kanskje dette kan hjelpe deg :)

 

 

Skrev tydeligvis mitt forrige innlegg i feil tråd, så limer inn her, begynner å bli rimelig oppgitt!

Ok, nå må jeg ty til et innlegg her for å få hjelp, for nå prøver jeg å få dayz til å fungere her uten hell... At det skulle være så vanskelig å få til å fungere må de få fikset asap om de vil at spillet skal nå flere folk...

Fulgte oppskriften på http://dayzwiki.com/...to_install_DayZ

(Litt sykt at man må ha en egen wiki for hvordan installere en mod, men men )

Jeg har fått teksten "@dayz" i hovedmenyen, som tilsier at jeg har fått installert det riktig, men det er veldig få servere jeg får lov til å joine, får som regel beskjed om at jeg har "bad version". De få jeg får joinet, kommer jeg inn i en slags lobby på, er dette riktig? Ser ikke helt hva jeg kan gjøre her, ser en liste med en del navn og at de er såkalt survivor, en er vel ofte leader og. Dette regner jeg med er folk som er på serveren. Uten å endre noe trykker jeg OK. Så kommer det beskjed om at mission data lastes ned, så en svart skjerm hvor det står "Loading". Denne skjermen står der, for alltid... skjer ikke mer, til slutt må jeg kverke prosessen fordi jeg ikke gidder å vente lenger, (15-20 min maks). Hva gjør jeg galt?

Ser det har vært mye snakk om en versjon 94444 eller noe i den dur, men det skjønner jeg ikke, for det er jo en gammel versjon? Jeg fikk beskjed i wikien å laste ned den siste beta patchen, som var og fortsatt er ARMA2_OA_Build_94876.zip. Men i server listen ser jeg de fleste serverne har 94444. Og jeg får ikke lov til å oppgradere til en tidligere versjon. Betyr det at jeg må laste ned hele arma 2 + arrowhead på nytt?

Mange spørsmål og mye surr , men pleier ikke ha problemer med å installere software for å si det sånn... men nå skjønner jeg ikke en pøkk.

Sitter på en i5 2500k, 4 gb ram, gtx 560ti om det skulle være av nyttig info.

Liten edit: Mens jeg forsøkte meg nå sist, så kom det en stemme fra høyttaleren som sa "hello, anyone there?" og det hørtes ut som en med mic, så det var ganske spooky!

 

 

Wiki for et PC spill og mange forskjellige fremgangsmåter er ikke uvanlig for et ekte PC-Spill, men i de siste årene har vi blitt bortskjemte/nedgradert til konsoll spill... selv om vi spiller på PC, jeg vet ikke hvilken betegnelse som er best egentlig.

 

Den aller beste fremgangsmåten (synes jeg) er å lære seg hva som skal gjøres, på den måten blir det "Gi en man fisk og han er mett for en dag, lær han å fiske og ......" Derfor vil jeg foreslå fremgangsmåten jeg linket til litt lengre opp her.

 

En vanlig feil er å tro at Dayz (eller hvilken som helst mod) er installert riktig fordi det står @Dayz når du går inn i spillet. Det er viktig at alle filene (og ikke mapper) ligger i @Dayz/addons - Her skal det ligge .pbo filer og .bisign filer (pbo er modifikasjons filene og bisign er nøkkel filene som kontrolleres opp mot server key filene) Dessuten er det viktig å passe på at du har fått med deg alle filene. På mirror ligger det 7 moduler og de har hver sin bisign med seg, så det skal være 14 filer i @Dayz mappen.

 

Server description viser ofte hvilken versjon av Dayz som spilles og hvilken versjon av betapatch som brukes. Det som er viktig å huske på etter at du har installert betapatch er selvfølgelig at det er riktig patch og at snarveien du har laget er korrekt, en liten feil her kan gjøre at du starter spillet og får feilmeldinger. Skriver du feks -mod=@Monsterbæsj vil det stå @Monsterbæsj inne i spill menyen, men det betyr ikke at Monsterbæsj er installert :p Skiver du .....exe"-mod=@Dayz så vil ikke Dayz startes opp fordi du mangler et mellomrom "_-mod. Mye bruk av Task manager og kill i oppstart gjør at du kan få feil i cfg filer (som ligger i documents/arma2), ofte relater til grafikk. Disse kan heldigvis slettes og spillet generer nye, men da forsvinner også presonlige preferanser.

 

 

Neste ting er at det er lett å starte opp flere arma samtidig og at man føler at spillet går utrolig tregt. Jeg har selv vært med om at jeg har 4 arma2.exe gående samtidig. Sjekk i task manager hvor mange exe filer som kjører samtidig om man opplever skikkelig ytelse reduksjon.

 

En annen ting er grafikk instillinger og ytelse av selve spillet.

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Hvordan installere DayZ på en enkel og funksjonell måte?

 

1. Kjøp Arma 2 Combined Operation på feks Steam

2. Installer begge spillene og kjør begge minst en gang

3. Gå inn på http://dayzmod.com/ og last ned modden. Velg via Six Launcher for enklest mulig installasjon!

4. Installer modden og start Six Updater, deretter Six Launcher

5. Velg en hvilken som helst server og gi bånn gass... For det trenger du!

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...