Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Hei, har ett problem med en meny som jeg ikke får fjernet på min S3. Det er en slik quick acces meny eller noe, trykker på en slags halvsirkel så popper det en meny opp med meldinger,nettleser osv. Noen som har peiling på hvordan jeg får fjernet den??

Trykk og hold på tilbake-knappen, så blir den borte. Åpne sidemenyen, slep ut ikon på skjermen for to apper du vil ha på skjermen samtidig. Hvis sidemenyen er stengt trykker og holder du på tilbake-knappen for å aktivere den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjøre det så lett som dette: http://forum.xda-dev...d.php?t=1703488 <--- Toolkit ;)

 

Hatt min sia av starten av juli. Lader og gjør det den skal enda. Får håpe min ikke tar kvelden ved det første heller :)

 

Takk takk. Men en ting, når jeg kan velge modell og build så dukker ikke den builden jeg har.

Inne på innstillinger står det jeg har: JR0O3C XXDLJ4.

Det nærmeste jeg kommer i toolkit er: JR0O3C XXDLJ5.

 

Vet du noe om dette?

Lenke til kommentar

Har to spørsmål.

 

1. Er det noen som har en S3 som bruker MINDRE ca. 2-3 sekunder for å åpne "Kontakter"? Jan Skrotnes f.eks. anbefalte fabrikkgjenoppretting, noen som har gjort dette og merket bedring isåfall?

 

2. Jeg har lyst på et større batteri. Er det noen som har kjøpt fra MyTrendyPhone.no som den under? Evt. erfaringer med andre greie batteriøkninger uten at telefonen blir for tykk?

http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s3-87416p.html

Lenke til kommentar

Flere enn meg som har opplevd at Galaxy s3en tar kvelden?

Jeg glemte å ladde telefonen på kvelden, og når jeg sto opp på morgen fikk jeg ikke telefonen på, og jeg klarte ikke å ladde den.

Jeg har prøvd å ladde telefonen med 2 forskjellige laddere, ingen av disse fungerte på telefonen. Jeg har også prøvd med to forskjellige batterier, telefonen ville fortsatt ikke starte. Jeg merket at telefonen ble veldig treg, dagene før den sloknet.

Jeg har lest litt om dette og har funnet at dette er noe som har skjedd med mange s3er. Samsung har vist sakt at de skal skifte hovedkort på alle telefonene selv om de er rootet eller ikke. Jeg skal sende inn min telefon imorgen og håper at Telenor fikser den. Er det noen som har noen erfaring med service hos Telenor? Min telefon er rootet så jeg er litt redd for at de nekter å reparere den.

Lenke til kommentar

Har "mistet" navnene mine på innkomne sms`er. Det vises bare telefon / mobil nummeret, og ikke navnene på SMS`ene. Innholdet i sms er som vanlig.

 

Hvordan få det tilbake?

Det samme proble er på samtaler som mottas og, dvs at nummeret som bare vises, og ikke navnene som er lagret på mobiltelefonen min.

 

Ikke bare sms listen, men og innkomne samtaler, det er bare nummeret som vises, ikke navnene.

Hva kan være feil?

Lenke til kommentar

Da synes jeg min og har begynt å henge litt -_-

F... og!!! Nå har jeg ikke rensket den siden jeg fikk den da så kan hende der problemet er. Kjører gratis versjonen av titanium, får jeg telefonen tilbake i nøyaktig samme tilstand med den da? Noen som har erfaring med det? Evt er det noe for seg å bruke CMW recovery fila? Eller legger den all junk files tilbake igjen?

Lenke til kommentar

Hvis telefonen din dør pga NAND-krasj, så vil du få nytt hovedkort på garanti om du har root eller custom firmware svjv.

 

Rykte: Info fra XDA er visst at Android 4.1.1 for i9300 ved visse tilfeller hvor batteriet er nesten tomt, har skrevet til deler av NAND den ikke skulle. Dermed blir telefonen korrupt og "dør".

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis telefonen din dør pga NAND-krasj, så vil du få nytt hovedkort på garanti om du har root eller custom firmware svjv.

 

 

Rykte: Info fra XDA er visst at Android 4.1.1 for i9300 ved visse tilfeller hvor batteriet er nesten tomt, har skrevet til deler av NAND den ikke skulle. Dermed blir telefonen korrupt og "dør".

 

Noen som kan bekrefte at dette er tilfelle? At man ikke mister garantien? På xda snakkes det om at man mister garanti hvis man finner ut at tlf er rootet - noe som i seg selv er høl i huet. Og, hvis det er slik, hvordan blir det da med norske reklamasjonsrettigheter?

 

Er litt usikker på om jeg skal kjøre Triangle away eller ikke, siden det er brickemuligheter da - og hvis man ikke risikerer noe ved å ha root, kan jeg vel likesågodt la flashcounteren gå bananas ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker custom ROM. Jeg mistenkte at det var noe med ROMen. Jeg spurte en dev om han skjønte hva som foregikk og han prøvde å hjelpe, men jeg fikk det fortsatt ikke til (uvisst om han ikke helt skjønte hva jeg var ute etter eller om jeg gjorde noe galt). Den ROMen var litt bugga så jeg bytta til en annen. Vips så fungerte BankID igjen. Dessverre var også denne ROMen bugga så jeg bytta igjen, men på den nye ROMen er jeg igjen uten BankID (selv om stk.apk'en ligger i appdraweren).

 

Jeg hadde et håp om at det var noe kluss med JB og flashet i går en ICS-ROM for å se om det fungerte igjen. Dessverre uten hell.

 

Så nå føler jeg det er veldig lotto om BankIDen fungerer. Jeg har forsøkt å restore stock ROMen, extracte stk.apk'en og legge denne inn på den nye ROMen, men heller ikke det fungerte.

 

 

Er det noen som har noen ide om hva som må være på plass i en ROM for at Sim Toolkit skal fungere?

 

Jeg prøver meg med en bump av denne igjen da jeg fortsatt ikke har fungerende mobil-ID med custom ROM.

 

Kan problemet mitt være at jeg har kjøpt telefonen gjennom Telenor (og hadde Telenor-branding før jeg flasha ny ROM)?

 

Er det noen som har Telenor-branda telefon, har lagt inn custom ROM OG har fungerende Bank ID på mobil? Evt noen som har tips til løsninger jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg prøver meg med en bump av denne igjen da jeg fortsatt ikke har fungerende mobil-ID med custom ROM.

 

Kan problemet mitt være at jeg har kjøpt telefonen gjennom Telenor (og hadde Telenor-branding før jeg flasha ny ROM)?

 

Er det noen som har Telenor-branda telefon, har lagt inn custom ROM OG har fungerende Bank ID på mobil? Evt noen som har tips til løsninger jeg kan prøve?

 

Har ikke helt identisk scenario, men hadde TEN-brandet fw i v4.1.1. Flashet med original Samsung NEE v4.1.1. Bank-ID fungerer OK.

 

Gjetter på at utfordringen din ligger i SIM. Dersom SIM'et ditt er nytt må du bestille Bank-ID på nytt med nettbanken din. (Du måtte vel skifte til mikro-SIM da du kjøpte S3?).

Dersom det har fungert tidligere i din S3, men ikke nå lengre er det et forsøk verd å bestille nytt SIM og deretter bestille Bank-ID på ny for nytt SIM.

 

Tips: Bank-ID må alltid bestilles på ny for nytt SIM.

Endret av L_Skywalker
Lenke til kommentar

Plutselig døde telefonen min, virker det som. I det ene øyeblikket fungerte den fint, i det neste absolutt ikke (vet ikke hvor lang tid det gikk mellom siste gang jeg brukte den og da jeg merket at den ikke fungerte, men ikke mer enn en time i hvert fall). Skjermen er av, LED-en er av, ingen lyd, ingen knapper fungerer (heller ikke holde inn power-knappen for å skru den på vanlig, eller power+hjemknapp+volumOPP/NED for recovery), den responderer ikke på noen måte når lader settes i (jeg har testet med en annen telefon at laderen faktisk fungerer). Har ladet den noen timer nå, forsatt det samme. Tatt batteri ut, ventet litt, inn igjen.. ingen effekt. Telefonen er rootet (men ingen custom ROMs eller noe), derfor lurer jeg litt på hvordan det er med garanti og sånn? Ellers har jeg jo mistet den i gulvet noen ganger, sklidd ned fra sofaen osv., uten at den har tatt noen synlig skade av det, ellers ingen andre skader. Ellers hadde jeg den med i brystlomma i slalombakken i 10 minusgrader i dag, men som sagt fungerte den fint en god stund etter at den var kommet inn i varmen igjen.

 

Noen som har råd til en som ikke har råd (hah..) til at smarttelefonen sier takk for seg et halvår etter kjøp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...