Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Fikk denne i dag: http://www.ebay.com/...9#ht_500wt_1222

 

+ Passer like bra som orginal dekselet.

+ Telefonen får et mer solid inntrykk.

+ Bedre å holde i handa (ikke så glatt bak).

+ Tar ikke til seg fingermerker.

+ Er kald og god når man plukker opp telefonen.

+Har ikke merket endringer i dekning eller wifi-styrke. Bruker ikke NFC så dette vet jeg ikke noe om. Men ærlig talt, hvor ofte bruker du det?

 

- Bygger kanskje litt (under 0.5mm) tykkelse, mulig det bare er en placebo-effekt.

- Veier muligens 4 gram mer.

 

Anbefales av meg, jale! :)

 

Artig.

 

For noen dager siden hadde jeg et innlegg her hvor jeg fraråder å skaffe dette dekselet. Det er mulig du er i et område med veldig god dekning nå og merker ikke så mye tap men vent til du er en plass med vanligvis 2 streker. For meg gjelder det både hjemme og på jobb og dekselet dreper signalet helt.

 

NFC blir også helt ubrukelig. Greit nok at ikke alle trenger det i det daglige men det er en kjekk funksjon i noen tilfeller. F.eks hvis du kjenner noen med S3 / GNexus / HTC X osv og vil utveksle filer kjapt og enkelt. NFC blir stadig mer vanlig.

 

Ellers enig i at det er fint og kjekt men dekning kommer først.

 

Venter nå på skinnvarienten av dette dekselet og regner med at fordelene blir tilsvarende uten de negative bivirkningene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åssen funker egentlig NFC? Har en kamerat med S3, og hadde vært moro å prøve. Si at jeg skal sende et bilde, hvis jeg trykker "dele" på bildet finner jeg ikke det valget..

Jeg vet ikke, men her er en interessant video om andre ting man kan gjøre med NFC.

 

Jeg har kjøpt Sony sine NFC Smart tags (her), og bruker dette til handlinger forskjellige steder jeg befinner meg:

-På jobb - aktivere WLAN, slå av BT etc når jeg kommer på jobb

-I bilen - slå på BT for handsfree, aktivere Waze kartpgrogram

-I gangen hjemme - aktivere wlan etc

-På soverommet - deaktivere synk, wlan og lyd.

 

Har også testet S-Beam for å overføre bilder med en kollegas S3, funker fint det også. Når funksjonen er aktivert så var det bare å ha et bilde på skjermen på telefonen, holde telefonene rygg mot rygg og trykke på bildet når telefonen indikerer at den ser den andre telefonen. Mottaker må så godta mottak av bilde.

Jeg bruker tasker, synnes det fungerer utmerket pluss at jeg slipper og ta telefonen mot diverse NFC chipper.

Med tasker gar alt av seg selv:)

Lenke til kommentar

 

Hm, rart at min er sånn. Prøvde med HDR som noen foreslo her og da brant bildene mindre ut, men burde jo klare å ta bilder i vanlig innstilling også. Har speilrefleks jeg også, men liker å ta bilder i øyeblikket og da er jo ikke alltid SLR'en med. Og som nevnt hadde jeg ikke dette problemet med S2, så ble litt overrasket over at S3 var slik (for min del).

 

Legger ved et bilde jeg tok i kveld, denne gang med sola i bildet.Et med og et uten HDR. HDR ordner opp en del her.

 

Det var jeg som foreslo det og synes faktisk at det ble bra, til å være mobil. Det å ta bilder i motlys er jo ikke noe man vanligvis gjør og blir en utfording for de fleste kameraer, også DSLR. Du fikk jo med detaljer i skyggepartiene uten at noe brant ut. Jeg hadde vært fornøyd.

Lenke til kommentar

Fikk denne i dag: http://www.ebay.com/...9#ht_500wt_1222

 

+ Passer like bra som orginal dekselet.

+ Telefonen får et mer solid inntrykk.

+ Bedre å holde i handa (ikke så glatt bak).

+ Tar ikke til seg fingermerker.

+ Er kald og god når man plukker opp telefonen.

+Har ikke merket endringer i dekning eller wifi-styrke. Bruker ikke NFC så dette vet jeg ikke noe om. Men ærlig talt, hvor ofte bruker du det?

 

- Bygger kanskje litt (under 0.5mm) tykkelse, mulig det bare er en placebo-effekt.

- Veier muligens 4 gram mer.

 

Anbefales av meg, jale! :)

 

Artig.

 

For noen dager siden hadde jeg et innlegg her hvor jeg fraråder å skaffe dette dekselet. Det er mulig du er i et område med veldig god dekning nå og merker ikke så mye tap men vent til du er en plass med vanligvis 2 streker. For meg gjelder det både hjemme og på jobb og dekselet dreper signalet helt.

 

NFC blir også helt ubrukelig. Greit nok at ikke alle trenger det i det daglige men det er en kjekk funksjon i noen tilfeller. F.eks hvis du kjenner noen med S3 / GNexus / HTC X osv og vil utveksle filer kjapt og enkelt. NFC blir stadig mer vanlig.

 

Ellers enig i at det er fint og kjekt men dekning kommer først.

 

Venter nå på skinnvarienten av dette dekselet og regner med at fordelene blir tilsvarende uten de negative bivirkningene.

En på jobben kjøpte dette bakdekselet også. Vi sammenlignet signalene på telefonene i dag og hans telefon vekslet mellom 1 og 2 streker mindre enn min.

Så jeg trur at den demper signalet noe.

Lenke til kommentar

hvordan lager man ord som ikke finnes i ordlisten på en enkel måte ??

Lurer på om ikke ordene du skriver lagres automatisk. Det jeg har sett er at ord som ikke var der fra før har dukket opp automatisk.

F.eks ord som du skriver som ikke eksisterer legger seg øverst til venstre, hvis dette ordet brukes i setningen, er det lagret. Håper noen skjønte den

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891234

Er det ingen som vet hvorfor jeg ikke kan få sett MMS meldinger på S3??

 

For jeg sliter litt med er hvordan kan jeg se MMS? Når noen sender MMS til meg får jeg opp en melding hvor det står "Last ned", når jeg trykker der skjer det ingen ting. 24 Timer senere får jeg en melding av telenor som sier at jeg har fått en MMS og må på nett for å kunne se den. Noe så tungvint. Skal jo gå an å se MMS med en gang man får det. (Og ja jeg har på roaming- eller hva det kalles) Hva skal jeg gjøre? Flere som sliter med det samme?

Lenke til kommentar

hvordan lager man ord som ikke finnes i ordlisten på en enkel måte ??

Lurer på om ikke ordene du skriver lagres automatisk. Det jeg har sett er at ord som ikke var der fra før har dukket opp automatisk.

F.eks ord som du skriver som ikke eksisterer legger seg øverst til venstre, hvis dette ordet brukes i setningen, er det lagret. Håper noen skjønte den

 

Trykk og hold på ordet som kommer i listen, så står det "saved" etter et par sekunder. ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest her gjennom tiden siden tlf kom i handelen.

Selvfølgelig er det mye brukerfeil.

Selvfølgelig er det mye softwarefeil.

Men, min konklusjon er at dette er en tlf som er blitt gitt ut under tidspress og har masse feil og mangler.

Galaxy var en revolusjon.

SII var en god videreføring.

SIII er en flopp, rett og slett for å komme med noe nytt,

Det nye revolusjonerende, ligger nok et par år frem....

 

Sorry.

I dag ble dette alternativet forlatt.

 

Jeg lurer virkerlig på hva 'masse feil og mangler' du tenker på. En av grunnene til at jeg gikk for S3 og feks ikke nye HTC telefoner, er fordi S3 er mye mer ferdig og tryggere kjøp. Nyeste mobilene til HTC sliter skikkelig, både med hardware feil (kan ikke fikses med software fixes) og software feil.

 

Men for all del, kjøp hva du vil. Aner virkelig ikke hva telefon du tror er mer ferdig enn denne av dagens toppmodeller...

 

jarle

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oppdaget I dag at min databruk har skutt og været siste par døgn. Fikk melding om at månedsgrensa var nådd. Skjønte ingenting, og sjekket innstillinger. Oppdaget da at Exchange-tjenester var synderen og hadde lasta ned over 500 mb (!!!!) på 2-3 dager i bakgrunnen. Dette er merkelig da jeg ikke har endret innstillinger og den skal ikke laste ned vedlegg når den ikke er tilkoplet wifi.... Dessuten har jeg ikke inn nærheten av 500 mb vedlegg I inboksen....

Hva i all verden kan ha skjedd??

 

Har hatt exchange på alle mine telefoner, og dette har aldri skjedd før.

Endret av oyvindpe
Lenke til kommentar

Jeg legger merke til en veldig høy wifi bruk på telefonen, batteriet går unna raskt. Jeg vet, batteriet blir bedre over tid, har bare ladet den 3 ganger så langt.

 

Dersom jeg låser opp telefonen og sitter og ser på den, så er det aktivitet på wifi nesten hele tiden, knapt 2 sec opphold. Dersom jeg skrur av wifi og bare kjører vanlig datatrafikk, virker det som om det roer seg.

 

Har ikke mye installert, har satt opp 3 email kontoer, Rebtel og WhatsApp. Det meste er likt som på min Desire, og kan ikke huske den hadde en slik massive wifi aktivitet. Batteriet går unna altfor raskt, selv om det er første dagene jeg bruker telefonen.

 

Finnes det en måte/app som viser hva som poller wifi i real time? Tenker ikke på datamengde, men hva som initialiserer wifi trafikken så mye. Aner ikke hva som initialiserer all denne aktiviteten på wifi.

 

jarle

Lenke til kommentar

Fikk denne i dag: http://www.ebay.com/...9#ht_500wt_1222

 

+ Passer like bra som orginal dekselet.

+ Telefonen får et mer solid inntrykk.

+ Bedre å holde i handa (ikke så glatt bak).

+ Tar ikke til seg fingermerker.

+ Er kald og god når man plukker opp telefonen.

+Har ikke merket endringer i dekning eller wifi-styrke. Bruker ikke NFC så dette vet jeg ikke noe om. Men ærlig talt, hvor ofte bruker du det?

 

- Bygger kanskje litt (under 0.5mm) tykkelse, mulig det bare er en placebo-effekt.

- Veier muligens 4 gram mer.

 

Anbefales av meg, jale! :)

 

Artig.

 

For noen dager siden hadde jeg et innlegg her hvor jeg fraråder å skaffe dette dekselet. Det er mulig du er i et område med veldig god dekning nå og merker ikke så mye tap men vent til du er en plass med vanligvis 2 streker. For meg gjelder det både hjemme og på jobb og dekselet dreper signalet helt.

 

NFC blir også helt ubrukelig. Greit nok at ikke alle trenger det i det daglige men det er en kjekk funksjon i noen tilfeller. F.eks hvis du kjenner noen med S3 / GNexus / HTC X osv og vil utveksle filer kjapt og enkelt. NFC blir stadig mer vanlig.

 

Ellers enig i at det er fint og kjekt men dekning kommer først.

 

Venter nå på skinnvarienten av dette dekselet og regner med at fordelene blir tilsvarende uten de negative bivirkningene.

En på jobben kjøpte dette bakdekselet også. Vi sammenlignet signalene på telefonene i dag og hans telefon vekslet mellom 1 og 2 streker mindre enn min.

Så jeg trur at den demper signalet noe.

 

Etter mer omfattende testing så viser det seg at dere har absolutt rett! Dekningen er dårligere enn hva jeg har hatt før. Dette viser seg spesielt på steder hvor det er litt laber dekning fra før.

Endrer posten min, jeg vil ikke anbefale dette lenger, og har byttet til orginal-dekselet. Skal også prøve å finne skinn-varianten.

Lenke til kommentar

Min SGS III ser ut til å være svært aktiv med ilag med facebook over wifi. Kan dette være grunnen Jarle?

 

Jeg har bare ladet mobilen 2 ganger siden jeg har fått den! Kjempefornøyd. Ser at den tar iPhone 4s i nesten alle batteritester også.

 

Takk for raskt svar :) Jeg bruker ikke facebook på mobilen, så det er ikke det...

 

jarle

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til en veldig høy wifi bruk på telefonen, batteriet går unna raskt. Jeg vet, batteriet blir bedre over tid, har bare ladet den 3 ganger så langt.

 

Dersom jeg låser opp telefonen og sitter og ser på den, så er det aktivitet på wifi nesten hele tiden, knapt 2 sec opphold. Dersom jeg skrur av wifi og bare kjører vanlig datatrafikk, virker det som om det roer seg.

 

Har ikke mye installert, har satt opp 3 email kontoer, Rebtel og WhatsApp. Det meste er likt som på min Desire, og kan ikke huske den hadde en slik massive wifi aktivitet. Batteriet går unna altfor raskt, selv om det er første dagene jeg bruker telefonen.

 

Finnes det en måte/app som viser hva som poller wifi i real time? Tenker ikke på datamengde, men hva som initialiserer wifi trafikken så mye. Aner ikke hva som initialiserer all denne aktiviteten på wifi.

 

jarle

min gjør det samme så tror det er samsung pust service eller noe
Lenke til kommentar

Prøver igjen:

 

Hva er nyest offisielle rom? Og hvor finner jeg den?

 

Innstillinger -&--#62; Om enheten -&--#62; Programvareoppdatering

 

Sier jo ingenting om det jeg spurte om. Det er jo bare slik man sjekker hvilken firmware jeg har

 

Edit: Var litt kjapp i svingen der :p

 

Får opp at jeg har nyeste. Men nekter å tro at XXLE8 er nyeste. Tenkte om noen viste hvor jeg finner den på nettet, slik at jeg kan oppdattere via Odin :)

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...