Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Selv bruker jeg Droid48, som er i en helt annen klasse.

 

Jeg bruker også Droid48, men jeg vil ikke anbefale den til "vanlige" brukere. For oss som er vant til kalkulatorer med RPN-notasjon (som HP48, som Droid48 emulerer) er det en aldeles fantastisk app, men for "folk flest" er det bare forvirrende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje dere skal ta et kurs hele gjengen? Hvorfor gjøre det så tungvint?

 

8 * 1.25 = 10

 

Smarting! :)

Poenget var å illustrere hvorfor svaret blir 8.25, på en pedagogisk måte...

 

Poenget er vel at det er kalkulatoren på SGS3 som gir dette svaret... Sjekket det nettopp ut selv, kalkulatoren er på bærtur... :!

 

Det blir litt mye quoting nå. Men poenget er at det i det regnestykket så spesifiseres det ikke hva det er 25% av.. Da antar den at det er 25% av 1.

 

Ja, telefonen regner riktig, men brukerne må lære seg grensesnittet.

Det er forskjellig fra en vanlig fysisk billigkalkulator, mer likt en avansert kalkulator, som dette tildels er.

Selv bruker jeg Droid48, som er i en helt annen klasse.

Tror alle egentlig skjønte hvor jeg ville hen. Kalkulatoren gjorde bare halve jobben.

Installerte heller en som gir meg de tallene jeg vil ha. Realcalc

post-62513-0-82707300-1340364079_thumb.png

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Ja det hjelper å legge inn en app som regner like galt som deg.

Håper du kødder??

Hvis jeg har en vare som koster kr 8 eks.mva og skal legge til 25% moms. Skulle ikke det bli 10 kr Inkl.mva?

Det kommer da vitterlig an på hvilket tall man ønsker.

Lenke til kommentar

Ja det hjelper å legge inn en app som regner like galt som deg.

Håper du kødder??

Hvis jeg har en vare som koster kr 8 eks.mva og skal legge til 25% moms. Skulle ikke det bli 10 kr Inkl.mva?

Det kommer da vitterlig an på hvilket tall man ønsker.

 

Ingen er uenig i selve tallene, altså at å legge 25% av 8 til 8 blir 10, det springende punktet er selve oppsettet av regnestykket. Du forventer at en kalkulator skal forstå hva du mener når du skriver:

 

8+25%

 

For meg (realfagsbakgrunn) er dette en totalt meningsløs måte å skrive det på, men du har jo funnet en kalkulator som takler det, så da er det jo greit (for deg). Jeg bruker uansett aldri prosentfunksjonen på noen kalkulator, siden det er mye kjappere og enklere å gjøre det direkte (altså 8*1.25 i dette tilfellet).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja det hjelper å legge inn en app som regner like galt som deg.

Håper du kødder??

Hvis jeg har en vare som koster kr 8 eks.mva og skal legge til 25% moms. Skulle ikke det bli 10 kr Inkl.mva?

Det kommer da vitterlig an på hvilket tall man ønsker.

 

Ingen er uenig i selve tallene, altså at å legge 25% av 8 til 8 blir 10, det springende punktet er selve oppsettet av regnestykket. Du forventer at en kalkulator skal forstå hva du mener når du skriver:

 

8+25%

 

For meg (realfagsbakgrunn) er dette en totalt meningsløs måte å skrive det på, men du har jo funnet en kalkulator som takler det, så da er det jo greit (for deg). Jeg bruker uansett aldri prosentfunksjonen på noen kalkulator, siden det er mye kjappere og enklere å gjøre det direkte (altså 8*1.25 i dette tilfellet).

Jepp, ikke uenig det. Men når prosent en gang er der så hadde det vært kjekt om den gjorde om det til det en ville ha, hvertfall ha en innstillingsmulighet som andre kalkiser har. Å være låst til den funksjonen virket litt for enkelt.

 

Ps! får du den kalkulatoren til å regne slik jeg mener med selve prosent tegnet?

Case closed

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Bare til info hvis noen er interessert.

Netcom fikk inn den blå i går, og de går ut i dag.

vet dog ikke hvor mange de fikk.

Min ble sendt fra Netcom idag (blå), bestilte 11 mai.

Var også innom Netcom på Byporten, der hadde de ihvertfall 10 stk, og samme pris på Medium abonnement som på nett

Lenke til kommentar

Hvilke instillingsendringer er MUST på denne telefonen?

 

Jeg har skrudd av alle bevegelseskommandoer jeg aldri kommer til å bruke (ganske mange), S-Voice osv. for å spare strøm. Har og skrudd av automatisk lysstyrke og "Smartopphold" (at telefonen leser øynene dine for å ikke skru av skjermen). :)

 

Og det har jo gjort sitt:

post-102350-0-99546900-1340368619_thumb.png

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Lurte på hvordan man kunne ta screenshot av skjermbilder på telefonen, men fant det ut selv:

 

"HOLD down the POWER button and the HOME button at the same time".

eller bare hånda på ene siden og dra over mot venstre. Ergo bruk høyre hånd, legg lillefinger siden ned og håndflaten stående opp, så swiper du fra høyre mot venstre. Vips screenshot. ;)

 

PS, har ikke lest alle de 150sidene, men vet noen hvordan man kan redigere hvilke ikoner som skal ligge som snarvei på skjermåsen. Jeg ønsker å bytte ut chat linken med meldinger. Har funnet ut hvordan fjerne shortcut'ene, men ikke hvirdan redigere hvem som man ønsker å ha der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk denne i dag: http://www.ebay.com/...9#ht_500wt_1222

 

+ Passer like bra som orginal dekselet.

+ Telefonen får et mer solid inntrykk.

+ Bedre å holde i handa (ikke så glatt bak).

+ Tar ikke til seg fingermerker.

+ Er kald og god når man plukker opp telefonen.

+Har ikke merket endringer i dekning eller wifi-styrke. Bruker ikke NFC så dette vet jeg ikke noe om. Men ærlig talt, hvor ofte bruker du det?

 

- Bygger kanskje litt (under 0.5mm) tykkelse, mulig det bare er en placebo-effekt.

- Veier muligens 4 gram mer.

- DÅRLIGERE DEKNING

 

Anbefales av meg, jale!

 

EDIT: Etter mer testing av dekning, viser deg seg at dekningen blir dårligere med dette dekselet. Dette viser seg spesielt på områder hvor det allerede er noe dårlig dekning.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...