Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Det må være aluminium. Det er veldig mye stivere enn orginaldekselet, vanskelig å dra av telefonen.

 

Her er bilder av dekselet på vekten. 8 gram mer enn orginaldekselet.

https://www.dropbox.com/s/vfwl6q4p2we7u2b/2012-06-22%2017.49.01.jpg

https://www.dropbox.com/s/7s22ec73bufdwnr/2012-06-22%2017.49.14.jpg

 

og et bilde av de to ved siden av hverandre:

https://www.dropbox.com/s/few5kbbl21qyhjt/2012-06-22%2017.49.46.jpg

https://www.dropbox.com/s/bcp0g7fktu84mha/2012-06-22%2017.49.30.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Det virker som om det er så mange programmer som kjører hele tiden i bakgrunnen på mobilen min, selv om jeg avslutter dem.. Når jeg går inn på programstyring og på "kjørende" så er det mange programmer som kjører (?) og de bruker mye minne. 700MB blir konstant brukt og det er kun 100MB ledig. Er det normalt?

Programmene som kjører er:

*Factory test (aner ikke hva det er..)

*Innstillinger

* Facebook (selv om det er avsluttet)

* Simple calendar Widget

* TrustGo security

* Programvareoppdatering

* Allshare play (hva er det, kan det eventuellt slettes?)

* MapServiceSamsung

* BoardcomMEMsService

* Google-Tjenester

* Exchange-tjenester

* Maps

* Oppgavehandling

* samsung push service

* Videospiller

* S voice

* Sun rise live wallpaper

* Samsung-tastatur

 

Jeg er vel bare helt grønn og aner ikke egentlig hvordan jeg avslutter noen av disse programmene, hjelp please? :p

Jeg avslutter som regel alle programmene ved å holde inne "hjem" tasten og skyve programmene unna, men holder det? (alle programmene ligger jo ikke der) Når jeg er inne på oppgavebehandling prøver jeg også å avslutte noen av programmene, men de bare starter opp igjen med en gang.

 

Telefonen er nemlig blitt treg nå, og det er irriterende. Så jeg regner med at ikke SÅ mange programmer skal kjøre!

Lenke til kommentar

Hei! Det virker som om det er så mange programmer som kjører hele tiden i bakgrunnen på mobilen min, selv om jeg avslutter dem.. Når jeg går inn på programstyring og på "kjørende" så er det mange programmer som kjører (?) og de bruker mye minne. 700MB blir konstant brukt og det er kun 100MB ledig. Er det normalt?

Programmene som kjører er:

*Factory test (aner ikke hva det er..)

*Innstillinger

* Facebook (selv om det er avsluttet)

* Simple calendar Widget

* TrustGo security

* Programvareoppdatering

* Allshare play (hva er det, kan det eventuellt slettes?)

* MapServiceSamsung

* BoardcomMEMsService

* Google-Tjenester

* Exchange-tjenester

* Maps

* Oppgavehandling

* samsung push service

* Videospiller

* S voice

* Sun rise live wallpaper

* Samsung-tastatur

 

Jeg er vel bare helt grønn og aner ikke egentlig hvordan jeg avslutter noen av disse programmene, hjelp please? :p

Jeg avslutter som regel alle programmene ved å holde inne "hjem" tasten og skyve programmene unna, men holder det? (alle programmene ligger jo ikke der) Når jeg er inne på oppgavebehandling prøver jeg også å avslutte noen av programmene, men de bare starter opp igjen med en gang.

 

Telefonen er nemlig blitt treg nå, og det er irriterende. Så jeg regner med at ikke SÅ mange programmer skal kjøre!

 

Legg inn "Advanced Task Killer" pluss endre til manuell syncing under "Accounts and sync".

Lenke til kommentar

Hei! Det virker som om det er så mange programmer som kjører hele tiden i bakgrunnen på mobilen min, selv om jeg avslutter dem.. Når jeg går inn på programstyring og på "kjørende" så er det mange programmer som kjører (?) og de bruker mye minne. 700MB blir konstant brukt og det er kun 100MB ledig. Er det normalt?

Programmene som kjører er:

*Factory test (aner ikke hva det er..)

*Innstillinger

* Facebook (selv om det er avsluttet)

* Simple calendar Widget

* TrustGo security

* Programvareoppdatering

* Allshare play (hva er det, kan det eventuellt slettes?)

* MapServiceSamsung

* BoardcomMEMsService

* Google-Tjenester

* Exchange-tjenester

* Maps

* Oppgavehandling

* samsung push service

* Videospiller

* S voice

* Sun rise live wallpaper

* Samsung-tastatur

 

Jeg er vel bare helt grønn og aner ikke egentlig hvordan jeg avslutter noen av disse programmene, hjelp please? :p

Jeg avslutter som regel alle programmene ved å holde inne "hjem" tasten og skyve programmene unna, men holder det? (alle programmene ligger jo ikke der) Når jeg er inne på oppgavebehandling prøver jeg også å avslutte noen av programmene, men de bare starter opp igjen med en gang.

 

Telefonen er nemlig blitt treg nå, og det er irriterende. Så jeg regner med at ikke SÅ mange programmer skal kjøre!

 

Legg inn "Advanced Task Killer" pluss endre til manuell syncing under "Accounts and sync".

 

Burde ikke telefonen klare å avslutte sånne programmer selv, uten hjelp av en app? Eller?.. Og hva vil skje om jeg endrer syncen til manuell? Vil det gå utover noe annet på tlf?

Lenke til kommentar

Hvor blir det av den gode batteritiden? Lader S3'en hver dag. Og iPhonen min som er ladet hver dag i 1,5år holder lengre ut enn S3'en. Har av Wi-Fi, bluetooh, NFC. Har automatisk skjermstyrke å strømsparemodus. Så hva er det som suger batteri?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Det virker som om det er så mange programmer som kjører hele tiden i bakgrunnen på mobilen min, selv om jeg avslutter dem.. Når jeg går inn på programstyring og på "kjørende" så er det mange programmer som kjører (?) og de bruker mye minne. 700MB blir konstant brukt og det er kun 100MB ledig. Er det normalt?

Programmene som kjører er:

*Factory test (aner ikke hva det er..)

*Innstillinger

* Facebook (selv om det er avsluttet)

* Simple calendar Widget

* TrustGo security

* Programvareoppdatering

* Allshare play (hva er det, kan det eventuellt slettes?)

* MapServiceSamsung

* BoardcomMEMsService

* Google-Tjenester

* Exchange-tjenester

* Maps

* Oppgavehandling

* samsung push service

* Videospiller

* S voice

* Sun rise live wallpaper

* Samsung-tastatur

 

Jeg er vel bare helt grønn og aner ikke egentlig hvordan jeg avslutter noen av disse programmene, hjelp please? :p

Jeg avslutter som regel alle programmene ved å holde inne "hjem" tasten og skyve programmene unna, men holder det? (alle programmene ligger jo ikke der) Når jeg er inne på oppgavebehandling prøver jeg også å avslutte noen av programmene, men de bare starter opp igjen med en gang.

 

Telefonen er nemlig blitt treg nå, og det er irriterende. Så jeg regner med at ikke SÅ mange programmer skal kjøre!

 

Legg inn "Advanced Task Killer" pluss endre til manuell syncing under "Accounts and sync".

 

Burde ikke telefonen klare å avslutte sånne programmer selv, uten hjelp av en app? Eller?.. Og hva vil skje om jeg endrer syncen til manuell? Vil det gå utover noe annet på tlf?

 

Vel, min erfaring med Android pr. idag er at det ikke er helt til å stole på. Mulig jeg er litt paranoid men bruker nå dette til å avslutte programmer osv., alt for å spare mest mulig av batteritiden. Dette har jo bedret seg i ICS, ressursbruken på mye som ligger i bakgrunnen skal ikke være særlig stor. Bruker nå den appen der av gammel vane fra når jeg hadde HTC Desire'n.

Lenke til kommentar

Altså, bare for å ha det klinkende klart: man avslutter IKKE programmer ved å holde inne hjem tasten og så sveipe programmene til sides.når man holder inne hjem tasten, kommer det opp en snarvei til de sist brukte programmer.man må inn i innstillinger, programmer, for å avslutte.men som sagt, dette ordner Android selv. Task killers er unødvendig

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, bare for å ha det klinkende klart: man avslutter IKKE programmer ved å holde inne hjem tasten og så sveipe programmene til sides.når man holder inne hjem tasten, kommer det opp en snarvei til de sist brukte programmer.man må inn i innstillinger, programmer, for å avslutte.men som sagt, dette ordner Android selv. Task killers er unødvendig

 

Ok! Det var noen tidligere i denne tråden som sa at det skulle avslutte programmene, eller kanskje jeg har misforstått.

Jeg får ikke avsluttet programmene på instillinger på programmer heller, flere av dem bare starter opp igjen etter få sekunder.. Irriterende.

Lenke til kommentar

Ja, telefonen regner riktig, men brukerne må lære seg grensesnittet.

Det er forskjellig fra en vanlig fysisk billigkalkulator, mer likt en avansert kalkulator, som dette tildels er.

Selv bruker jeg Droid48, som er i en helt annen klasse.

Tror alle egentlig skjønte hvor jeg ville hen. Kalkulatoren gjorde bare halve jobben.

Installerte heller en som gir meg de tallene jeg vil ha. Realcalc

 

Droid48 er kurant den (har fortsatt min gode gamle 48GX i skuffen hjemme :) ), men vil også anbefale Realcalc. Den støtter både RPN og 'vanlig' modus.

 

 

Jeg fikk forøvrig mitt blå flip cover i går. Plasten på dette er merkbart tykkere og stivere det vanlige coveret. Den økte tykkelsen gjør at kameraet ligger lavere enn kanten på bakdekselet, dvs mindre sjans for riper på linsa.

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Altså, bare for å ha det klinkende klart: man avslutter IKKE programmer ved å holde inne hjem tasten og så sveipe programmene til sides.når man holder inne hjem tasten, kommer det opp en snarvei til de sist brukte programmer.man må inn i innstillinger, programmer, for å avslutte.men som sagt, dette ordner Android selv. Task killers er unødvendig

 

Ok! Det var noen tidligere i denne tråden som sa at det skulle avslutte programmene, eller kanskje jeg har misforstått.

Jeg får ikke avsluttet programmene på instillinger på programmer heller, flere av dem bare starter opp igjen etter få sekunder.. Irriterende.

det er fordi de programmene må kjøre for at telefonen skal fungere
Lenke til kommentar

Åssen funker egentlig NFC? Har en kamerat med S3, og hadde vært moro å prøve. Si at jeg skal sende et bilde, hvis jeg trykker "dele" på bildet finner jeg ikke det valget..

Jeg vet ikke, men her er en interessant video om andre ting man kan gjøre med NFC.

 

Jeg har kjøpt Sony sine NFC Smart tags (her), og bruker dette til handlinger forskjellige steder jeg befinner meg:

-På jobb - aktivere WLAN, slå av BT etc når jeg kommer på jobb

-I bilen - slå på BT for handsfree, aktivere Waze kartpgrogram

-I gangen hjemme - aktivere wlan etc

-På soverommet - deaktivere synk, wlan og lyd.

 

Har også testet S-Beam for å overføre bilder med en kollegas S3, funker fint det også. Når funksjonen er aktivert så var det bare å ha et bilde på skjermen på telefonen, holde telefonene rygg mot rygg og trykke på bildet når telefonen indikerer at den ser den andre telefonen. Mottaker må så godta mottak av bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest her gjennom tiden siden tlf kom i handelen.

Selvfølgelig er det mye brukerfeil.

Selvfølgelig er det mye softwarefeil.

Men, min konklusjon er at dette er en tlf som er blitt gitt ut under tidspress og har masse feil og mangler.

Galaxy var en revolusjon.

SII var en god videreføring.

SIII er en flopp, rett og slett for å komme med noe nytt,

Det nye revolusjonerende, ligger nok et par år frem....

 

Sorry.

I dag ble dette alternativet forlatt.

Endret av cirka
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest her gjennom tiden siden tlf kom i handelen.

Selvfølgelig er det mye brukerfeil.

Selvfølgelig er det mye softwarefeil.

Men, min konklusjon er at dette er en tlf som er blitt gitt ut under tidspress og har masse feil og mangler.

Galaxy var en revolusjon.

SII var en god videreføring.

SIII er en flopp, rett og slett for å komme med noe nytt,

Det nye revolusjonerende, ligger nok et par år frem....

 

Sorry.

I dag ble dette alternativet forlatt.

 

Hehe, ja.. Mulig du må vente endel år da. Smarttelefoner er fortsatt "work in progress".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...