Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke helt fornøyd med kameraet i telefonen min. Det "brenner ut" lyset alt for mye i bildene, Bildene blir alt for lyse. Slik var det ikke med min S2, den tok generelt bedre bilder.

 

Er det noe galt med telefonen min, eller er det flere som opplever at kameraet overeksponerer?

 

Gjør det alltid det eller i enkelte tilfeller? Er ikke helt fornøyd jeg heller. Men det gjelder ved all annen belysning enn ute i dagslys. Så kanskje et motsatt problem egentlig.

 

Ville ikke kalt det for en feil men heller en effekt av liten linse.

 

Kan også være feil innstillinger. Prøv matrix metering. Evt HDR i scener med store kontraster.

 

Den gjør det både ute og inne. Så lenge det er en lyskilde i nærheten så overeksponerer den. Men, det finnes unntak, i de tilfellene blir bildet altfor mørkt. Virker som kameraet sliter litt.

 

Det hjelper ikke å endre innstillingene du nevner.

 

Legger ved et bilde som viser dette. Sola er utenfor bildekanten, så det er skinnet fra sola i vannet og i lufta som kameraet brenner kraftig ut. Jeg tok et bilde fra samme sted med S2, og det bildet brente ut sola mye mindre.

 

Så hvis det ikke er noe galt med min telefon så er jeg skuffet over kameraet.

 

Prøvde meg i dag, i retning sola - ish. Klokken 9 i kveld, men sola fortsatt høyt oppe. Kan ikke si at bildene brant ut på samme måte som hos deg, om du påstår lyskilden er utenfor bildet. Kan alltids prøve igjen i morgen, men synes så langt at kameraet holder lenge for min del, da jeg har speilrefleks i tillegg.

Om du ikke finner ut av det, så får vi prøve på nytt.

 

Hm, rart at min er sånn. Prøvde med HDR som noen foreslo her og da brant bildene mindre ut, men burde jo klare å ta bilder i vanlig innstilling også. Har speilrefleks jeg også, men liker å ta bilder i øyeblikket og da er jo ikke alltid SLR'en med. Og som nevnt hadde jeg ikke dette problemet med S2, så ble litt overrasket over at S3 var slik (for min del).

 

Legger ved et bilde jeg tok i kveld, denne gang med sola i bildet.Et med og et uten HDR. HDR ordner opp en del her.

post-26547-0-56479700-1340326050_thumb.jpg

post-26547-0-93080200-1340326058_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ps! kan faen er det som feiler kalkulatoren på s3? 8+25%=8.25???? Det er da 10 for faen!!!!

 

Det var mye bannskap over manglende regneferdigheter :-)

8 = 8

25% = 0.25

8 + 0.25 = 8.25

 

8 + 25% * 8 = 10

 

Kanskje dere skal ta et kurs hele gjengen? Hvorfor gjøre det så tungvint?

 

8 * 1.25 = 10

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2 ting jeg ikke har klart å finne ut av:

- På min HTC Desire inne i kontakter kan jeg velge hva type kontakter som skal vises, feks SIM, telefon, eller de andre kontoene som er syncet opp. På S3 klarer jeg ikke finne noen slik check liste, virker som alle kontaker som synces mot telefonen vises, kan ikke velges av bruker.

Stemmer dette?

 

- Hvordan endrer jeg på hva shortcuts som skal ligge nederst på lock screen?

 

jarle

 

 

Kontakter-Innstillinger-kontakter som skal vises, der kan du veleg vilke som skal vises

 

lock screen: innstillinger-sikkerhet-skjermlås alternativer

 

Dette var da svært lite intuitivt/brukervennlig. At jeg kunne også trykke på lock-screen switchen, for deretter få opp flere alternativ, er ikke akkurat intuitivt.

 

Og svært dårlig meny den der Innstillinger menyen, man klarer jeg ikke med en gang se at det er en ukomplett meny, og man må dra den opp for å se flere alternativ.

 

Det der bør endres på av Samsung, ikke bruker vennlig.

 

Men takk for svar, jeg var jo på riktig plass, var bare at de hadde gjemt funksjonene godt :)

 

jarle

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd så langt, men er en ting jeg sliter med å finne ut.

 

Når jeg skal se på film blir skjermen dimmet ned, selv om jeg har vært inne på "Display", "Screen brightness" og slått av auto og satt brightness på max. Jeg har også fjernet haken i "Auto adjust screen power".

 

Noen som har samme problem?

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd så langt, men er en ting jeg sliter med å finne ut.

 

Når jeg skal se på film blir skjermen dimmet ned, selv om jeg har vært inne på "Display", "Screen brightness" og slått av auto og satt brightness på max. Jeg har også fjernet haken i "Auto adjust screen power".

 

Noen som har samme problem?

jeg har :(

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd så langt, men er en ting jeg sliter med å finne ut.

 

Når jeg skal se på film blir skjermen dimmet ned, selv om jeg har vært inne på "Display", "Screen brightness" og slått av auto og satt brightness på max. Jeg har også fjernet haken i "Auto adjust screen power".

 

Noen som har samme problem?

men har du skrudd på bighness i selve spilleren!?:)
Lenke til kommentar

Et lite problem med oppdatering

På min S3 har jeg ikoner for meldinger og E-post som viser antall nye eposter/meldinger. Etter at jeg har gått inn i meldinger og lest og fjernet alle meldinger vises fortsatt ikonet med f eks 5 nye meldinger. Kan jeg stille inn en annen opdatering her, slik at ikonene viser riktig og oppdatert status?

Endret av Olav1000
Lenke til kommentar

Veldig fornøyd så langt, men er en ting jeg sliter med å finne ut.

 

Når jeg skal se på film blir skjermen dimmet ned, selv om jeg har vært inne på "Display", "Screen brightness" og slått av auto og satt brightness på max. Jeg har også fjernet haken i "Auto adjust screen power".

 

Noen som har samme problem?

men har du skrudd på bighness i selve spilleren!? :)

Hadde jeg vist hvor den innstillingen er så. Vet du?

Lenke til kommentar

Bruker kun gmail på SIII, og der er det ikke sånn du beskriver.

Men du bruker kanskje den andre e-postklienten?

Ja, jeg bruker standardklienten for epost, hvor jeg har en Exchange-konto og en Pop3.

 

Har ikke lagt til Exchangekonto ennå, men skal gjøre det i løpet av helgen. Har hørt noe om at man må skru på noen sikkerhetsinnstillinger på telefonen for å få Exchangemail til å fungere. Noe du kjenner til?

 

Dette kommer litt an på hvordan Exchange-serveren er satt opp. I mitt tilfelle måtte jeg godta at Exchange får være "Device administrator", og det fører bl.a til at man kan kjøre remote wipe på telefonen fra Exchange. Det er også mulig at tilkoblingen til Exchange-serveren vil påtvinge deg ekstra sikkerhetspolicyer.

 

Ok, får bare prøve. Er det noen valg man kan gjøre for å slippe at den sjekker ny mail hele tiden? Ønsker å ha kontroll på når jeg kobler meg opp for å sjekke ny e-post. Er det enkelt å slette en exchangekonto fra telefonen hvis man ikke vil ha kontoen der lenger?

Lenke til kommentar

Dette kommer litt an på hvordan Exchange-serveren er satt opp. I mitt tilfelle måtte jeg godta at Exchange får være "Device administrator", og det fører bl.a til at man kan kjøre remote wipe på telefonen fra Exchange. Det er også mulig at tilkoblingen til Exchange-serveren vil påtvinge deg ekstra sikkerhetspolicyer.

 

Ok, får bare prøve. Er det noen valg man kan gjøre for å slippe at den sjekker ny mail hele tiden? Ønsker å ha kontroll på når jeg kobler meg opp for å sjekke ny e-post. Er det enkelt å slette en exchangekonto fra telefonen hvis man ikke vil ha kontoen der lenger?

 

Du har full kontroll på hvordan du vil den skal synce, dvs du kan velge om du vil ha push eller om du vil den skal polle på intervall. Eller helt manuelt ved behov. Du kan også velge hva du vil den skal synce, jeg vil f.eks kun ha mail og kalender på min, og har valgt bort sync av kontakter.

 

Å fjerne kontoen er heller ikke noe problem.

 

Dette er i hvert fall slik det er på min telefon og min arbeidsplass sin Exchange-server (versjon 2010), det er jo mulig at det ikke er likt over alt.

Lenke til kommentar
Ps! kan faen er det som feiler kalkulatoren på s3? 8+25%=8.25???? Det er da 10 for faen!!!!

 

Det var mye bannskap over manglende regneferdigheter :-)

8 = 8

25% = 0.25

8 + 0.25 = 8.25

 

8 + 25% * 8 = 10

 

Kanskje dere skal ta et kurs hele gjengen? Hvorfor gjøre det så tungvint?

 

8 * 1.25 = 10

 

Poenget er vel at det er kalkulatoren på SGS3 som gir dette svaret... Sjekket det nettopp ut selv, kalkulatoren er på bærtur... :!

Lenke til kommentar
Ps! kan faen er det som feiler kalkulatoren på s3? 8+25%=8.25???? Det er da 10 for faen!!!!

 

Det var mye bannskap over manglende regneferdigheter :-)

8 = 8

25% = 0.25

8 + 0.25 = 8.25

 

8 + 25% * 8 = 10

 

Kanskje dere skal ta et kurs hele gjengen? Hvorfor gjøre det så tungvint?

 

8 * 1.25 = 10

 

Poenget er vel at det er kalkulatoren på SGS3 som gir dette svaret... Sjekket det nettopp ut selv, kalkulatoren er på bærtur... :!

Det blir litt mye quoting nå. Men poenget er at det i det regnestykket så spesifiseres det ikke hva det er 25% av.. Da antar den at det er 25% av 1.

Lenke til kommentar

Dette kommer litt an på hvordan Exchange-serveren er satt opp. I mitt tilfelle måtte jeg godta at Exchange får være "Device administrator", og det fører bl.a til at man kan kjøre remote wipe på telefonen fra Exchange. Det er også mulig at tilkoblingen til Exchange-serveren vil påtvinge deg ekstra sikkerhetspolicyer.

 

Ok, får bare prøve. Er det noen valg man kan gjøre for å slippe at den sjekker ny mail hele tiden? Ønsker å ha kontroll på når jeg kobler meg opp for å sjekke ny e-post. Er det enkelt å slette en exchangekonto fra telefonen hvis man ikke vil ha kontoen der lenger?

 

Du har full kontroll på hvordan du vil den skal synce, dvs du kan velge om du vil ha push eller om du vil den skal polle på intervall. Eller helt manuelt ved behov. Du kan også velge hva du vil den skal synce, jeg vil f.eks kun ha mail og kalender på min, og har valgt bort sync av kontakter.

 

Å fjerne kontoen er heller ikke noe problem.

 

Dette er i hvert fall slik det er på min telefon og min arbeidsplass sin Exchange-server (versjon 2010), det er jo mulig at det ikke er likt over alt.

 

Takker for svar, vi bruker Exchange 2010 vi også.

Lenke til kommentar

Kanskje dere skal ta et kurs hele gjengen? Hvorfor gjøre det så tungvint?

 

8 * 1.25 = 10

 

Smarting! :)

Poenget var å illustrere hvorfor svaret blir 8.25, på en pedagogisk måte...

 

Poenget er vel at det er kalkulatoren på SGS3 som gir dette svaret... Sjekket det nettopp ut selv, kalkulatoren er på bærtur... :!

 

Det blir litt mye quoting nå. Men poenget er at det i det regnestykket så spesifiseres det ikke hva det er 25% av.. Da antar den at det er 25% av 1.

 

Ja, telefonen regner riktig, men brukerne må lære seg grensesnittet.

Det er forskjellig fra en vanlig fysisk billigkalkulator, mer likt en avansert kalkulator, som dette tildels er.

Selv bruker jeg Droid48, som er i en helt annen klasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...