Gå til innhold

Den medium store Raspberry Pi-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg tenker å skaffe meg en Pi til "mediesenter" til TVen, men lurte litt på hva slags OS som er "best".

 

Så litt på noe SD-kort på Ebay hvor det var forhåndsinstallert Openelec, og det skal vel være en veldig enkel Entertainment Center, som det står i navnet. Er dette sant eller fins det bedre? Og hvordan er det hvis jeg kjøper ett nytt kort, og skaffer OS selv? Er det bare å laste ned, og legge over på SD kortet, eller må jeg installere det på noe vis?

 

Aldri vært borti Linux av noe slag enda, og håpet dette kunne vært porten inn.

Lenke til kommentar

Prøver å få tak i en Raspberry, men klarer ikke å oppdrive en. Er det noe sted som ikke har veldig lange ventetid på en eller noe sted i oslo de selges?

 

Skal bygge en inn i bilen som media spiller.

 

Tviler på du får tak i de lokalt, med mindre du kjøper fra en som har til salgs på finn.no eller lignende.

 

RS Components har ikke noe ventetid i disse dager, mens Farnell ikke lenger har forhandler som selger til Norge for tiden ser det ut til, men det kan se ut som de jobber med saken.

Lenke til kommentar

Skal montere en Raspberry i bilen her og koblet den til skjermen på nav enheten. For å slippe å legge opp av / på bryter forann i bilen(den skal monteres bak i bilen) er det ok å bare skru av strømmen på den eller kan filsystemet skades? Skal kjøre xmbc av en eller annen variant.

 

Kan koble den på 12v uttaket bak som mister strøm når man skrur av tenninga.

Lenke til kommentar

Nei, gjør ikke det. I XBMC er der ingen "Trygg fjerning" som i Windows. Dessuten er det ikke så veldig farlig. Det som "pleier" i skje om det skjer er att en fil som blir kopiert til eller fra disk blir korrupt.

 

EDIT: Så lenge disken ikke er i aktiv bruk, dvs kopiering, ser film fra disken, er det ingen problem.

Endret av MiiX
Lenke til kommentar

De har hatt den i sitt sortiment noen uker. Først var det 256MB-versjonen av model B, men etter at jeg tok kontakt med dem og lurte på om det egentlig ikke var 512MB-versjonen de hadde (siden 256MB-versjonen ikke produseres lenger) la de den ut til en høyere pris og slettet den gamle. Altså prisøkning selv om de koster det samme på grunn av mer minne :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...