Gå til innhold

Den medium store Raspberry Pi-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg utrolig til jeg får min RPi !

Hvor lang tid tok det før deres kom?

Jeg bestilte forrige lørdag fra farnell :)

 

(Skulle bare hatt en 3dprinter nå, så kunne man laget en "case" også :p )

 

Jeg var en av dei første som bestilte, men måtte vente mellom 1 - 2 mnd.

 

Jeg kjøpte denne: http://www.ebay.com/itm/NEW-RPi-Techicase-Case-For-Raspberry-Pi-Computer-from-Pi-Works-/330766924136?pt=UK_Computing_DesktopComponents_RL&hash=item4d033eb968#ht_886wt_1271

Lenke til kommentar

Uff... Leste mailen fra Farnell igjen nå :

 

When stock is allocated to your order, we will send you a full order confirmation including prices, availability and expected delivery date.

 

Har ikke hørt noe mer fra dem, så da regner jeg med ett par uker til (Minst)... :(

 

Er RS Componentes raskere tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Uff... Leste mailen fra Farnell igjen nå :

 

When stock is allocated to your order, we will send you a full order confirmation including prices, availability and expected delivery date.

 

Har ikke hørt noe mer fra dem, så da regner jeg med ett par uker til (Minst)... :(

 

Er RS Componentes raskere tro?

 

Jeg fikk fra Farnell for en uke siden, men nå forhåndbestille jeg omtrent så fort det var mulig da :p t-skjorte sendte de med også!

 

Men ja, mailene fra farnell virket litt sånn vage hele veien, er ikke sikkert din er såå langt unna.

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

http://openelec.tv/ "OpenELEC is an embedded operating system built specifically to run XBMC, the open source entertainment media hub. The idea behind OpenELEC is to allow people to use their Home Theatre PC (HTPC) like any other device you might have attached to your TV, like a DVD player or Sky box. Instead of having to manage a full operating system, configure it and install the packages required to turn it into a hybrid media center, OpenELEC is designed to be simple to install, manage and use, making it more like running a set-top box than a full-blown computer."

 

Kjører dette på min Rb Pi, fungerer helt utmerket. fra avi til 1080p mkv.

 

 

Last ned et passende img, bruk win32diskimager (https://launchpad.ne...riter/+download) for å legge img inn på SD kort, start Rb Pi, Done! ;)

Endret av Perril
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ahh, i natt fikk jeg mail om at den endelig var sendt ! :D

 

Btw, nesten litt off topic her... Hvordan tror dere den nye consollen til goolgle er i forhold til Rpi?

Var visst på størrelsen til en rubixcube koster vel rundt 600kr (mener jeg å huske dem sa) å ser je veldig bra ut ! Open android, så det kan jo bli spennende å se!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...