Gå til innhold

Star Wars: The Old Republic mister abonnenter (PC)


Anbefalte innlegg

Kan si mye rart, men jeg synes man drar det litt vel langt når man presterer å kalle The Old Republic for søppel. Det er jo et meget kompetent spill.

 

Internett er desverre ikke stedet for å få frem nyanserte meninger. Er det ikke KONGE så er per definisjon det SØPPEL :(

 

Veldig sant, og veldig synd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er rart. Jeg ble veldig skuffet av Star Wars TOR så jeg spilte ikke mer en den måneden som var inkludert i spillet. Slik går det når man produserer søppel.

 

Kan si mye rart, men jeg synes man drar det litt vel langt når man presterer å kalle The Old Republic for søppel. Det er jo et meget kompetent spill.

 

Jeg kaller det søppel fordi jeg brukte 500 kroner på noe jeg aldri likte. Jeg sa til meg selv etter jeg prøvde spillet at dette kommer til å miste subscribers etter den første bølgen med kjøpere. Jeg er ikke overasket over at det skjer. Spillet er rett og slett ikke bra nok. Det var ikke bugs som plagde meg med spillet, det var den uffattelige dårlige designen på alt fra planetene til auksjonhuset. Spillet er lineært, uninteressant og dårlig. Derfor vil dette spillet alltid ligge i bakhodet mitt som spillet som kunne gjort det enormt bra men som endte opp i søppelkassa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

SWTOR har mistet mer enn 25% av spillerbasen. Det er ikke mange uker siden BW ga alle spillere en gratismåned og så fort den er oppbrukt vil SWTOR blø enda flere spillere. Noe det fortjener ettersom det er så latterlig dårlig.

 

Det hele minner sterkt om Warhammer:

- Released on September 18, 2008

- As of September 30, 2008, WAR had sold 1.2 million copies and had 800,000 registered users

- As of October 10, 2008, Mythic Entertainment announced that 750,000 people were playing Warhammer Online

- As of December 31, 2008, the number of active WAR subscribers had decreased to 300,000 paying subscribers

- March, 2009 = server merges

 

SWTOR:

- Released on December 20, 2011

- As of March, 2012, SWTOR had sold 2 million copies and had 1.7 million paying customers

- As of May, 2012, the number of active SWTOR subscribers had decreased to 1.3 million paying customers ( 1.1 million more likely)

- August 2012 = server merges?

 

Edit: Jeg glemte å nevne at BW har akkurat ekspandert til Midtøsten og Asia samtidig som TERA gjør det bedre enn forventet og Diablo 3, The Secret World og Guild Wars 2 osv. er alle rett rundt hjørnet. SWTOR kan ikke annet enn å fortsette å blø spillere og jeg er gansker sikker på vi vil se mindre enn en million aktive spillere i løpet av sommeren.

Endret av toph1980
Lenke til kommentar

morsomt at et selskap som har rævkjørt så mange titler opp igjennom i form av melking, og egentlig ikke har en eneste skikkelig god spillserie å vise til tjener så rått! De vet hva som selger, det skal de ha.

Prøver du å si at Mass Effect er totalt skumma melk?

Lenke til kommentar

Nei, Mass Effect er bra.

Men, for å nevne noen av spillene de har hatt noe med å gjøre, og som de har hasteutgitt eller ødelagt på andre måter:

 

Nfs... (for noe ræl!)

The Sims. (melket til helvette)

Spore (hadde mye potensiale!)

C&C spillene i senere tid

Battlefield (serien har tapt seg noe helt sykt, 1942 er helt klart det beste av de Imo)

Crysis (1eren var noe nyskapende og hadde potensiale, men nå har det blitt ett konsolifisert melkeprodukt)

Burnout er forsåvidt gøy, men ikke noe jeg ville kjøpt selv.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Hva prater folk om?... SWTOR var jo bare ett mellom spill. For å drepe litt tid.

 

Koste meg litt med det før jeg gikk over til det ordentlige MMO spille.

 

Folk må ikke misforstå. SWTOR ble lansert akkurat når folk trengte litt pause fra Rift i mens de ventet på Tera.. Så er ikke rart det er crap nå som årets spill har kommet ut.. hallo :p

Lenke til kommentar

Nei, Mass Effect er bra.

Men, for å nevne noen av spillene de har hatt noe med å gjøre, og som de har hasteutgitt eller ødelagt på andre måter:

 

Nfs... (for noe ræl!)

The Sims. (melket til helvette)

Spore (hadde mye potensiale!)

C&C spillene i senere tid

Battlefield (serien har tapt seg noe helt sykt, 1942 er helt klart det beste av de Imo)

Crysis (1eren var noe nyskapende og hadde potensiale, men nå har det blitt ett konsolifisert melkeprodukt)

Burnout er forsåvidt gøy, men ikke noe jeg ville kjøpt selv.

 

- Need for Speed varier enormt. Det nyeste Hot Pursuit er en av mine absolutte favoritter når det kommer til bilspill.

 

- Sims var aldri noe for meg, men SimCity er jo regelrett fantastisk.

 

- Spore ble alt for stort for sitt eget beste, men det er neppe EA som har noe med det å gjøre.

 

- C&C er jo også en serie med flere fantastiske spill. I mine øyne er det kun C&C4 som er dårlig.

 

- Personlig synes jeg Battlefield 2 var det desidert beste i serien, men likevel mener jeg man er på jordet om man kaller Battlefield 3 noe annet enn fantastisk. Bad Company serien er også veldig, veldig bra.

 

- Er Crysis et melkeprodukt? Det finnes to spill i den serien, i tillegg til en utvidelsespakke. Klassisk eksempel på at man er for rask på avtrekkeren når man anklager noen for melking, som forøvrig er et av de mest harry uttrykkene jeg vet om. Hva skulle de egentlig gjøre med Crysis 2? De kan jo ikke helt ukritisk droppe størsteparten av markedet, og med dagens konsoller må produktet bli som det ble. Kan ikke skjønne at noen andre enn Sony og Microsoft må få skylda for dette.

 

- Burnout er helt fantastisk, og Criterion er en av verdens beste utviklere.

Lenke til kommentar

TERA er ute og gjør det bra så hype er det ikke. Selv betatestet jeg spillet for snart 1.5 år siden (i Asia) og syntes det var veldig generic men folk har visstnok sperret opp øyene og fått sansen for det likevel.

 

Personlig koser jeg meg med GW mens jeg venter på GW2.

Endret av toph1980
Lenke til kommentar
Synes ikke det er rart. Jeg ble veldig skuffet av Star Wars TOR så jeg spilte ikke mer en den måneden som var inkludert i spillet. Slik går det når man produserer søppel.
Kan si mye rart, men jeg synes man drar det litt vel langt når man presterer å kalle The Old Republic for søppel. Det er jo et meget kompetent spill.
hah det var dagensswtor har flere bugs per dags ved launch enn noen andre mmo har hatt sammenlagt og bioware/EA's class balanse team er en gjeng lobotomiserte apekatter som bruker en dungeons and dragons terning for å bestemme hva de skal gjøre
Hva prater du om? Var du der ved launch?Hittil er dette det reneste MMO'et ved launch som jeg noensinne har spilt!
Han har neppe spilt Anarchy Online eller Eve Online i gode gamle dager.
spilte faktisk anarchy online i sin tid...var ikke mye jeg spilte da jeg ikke forsto så mye heller....fikk cd plate sendt helt fra statene hvis jeg ikke huska helt feil (var en av de første online spilla jeg spillte

 

som det kommer fram i det jeg leser vi jeg minne litt on AO når det kom ut, det var utrolig my bugs i det spillet og de fleste av dagen spill kommer med mindre en det AO kom med da

Lenke til kommentar
Synes ikke det er rart. Jeg ble veldig skuffet av Star Wars TOR så jeg spilte ikke mer en den måneden som var inkludert i spillet. Slik går det når man produserer søppel.
Kan si mye rart, men jeg synes man drar det litt vel langt når man presterer å kalle The Old Republic for søppel. Det er jo et meget kompetent spill.
hah det var dagensswtor har flere bugs per dags ved launch enn noen andre mmo har hatt sammenlagt og bioware/EA's class balanse team er en gjeng lobotomiserte apekatter som bruker en dungeons and dragons terning for å bestemme hva de skal gjøredette kommer fra en som har så og si spilt swtor nonstop siden 13 des 2011 og beta siden juni 2011.+7 år med WoW-1år med aion+ 30+dager i det meste av MMO's som har kommet ut siden 2005det tok bw ca 9 mnd å fikse mortar volley buggen som var siden tidlig beta istedet for det jalla legacy systemet og en world even + pet burde dem heller fixe bugs....

Spiller SWTOR fortsatt og jeg har ikke peiling hva du prater om,det er veldig få bugs.At du har spillt alle de spillene gjør det ikke deg til en expert...

 

Lenke til kommentar

Kan ikke si SW:ToR er "søppel" som noen skal ha det til, men det er bare såpass mange ting som kunne vært bedre. Selvom storyen til mange av klassene er ganske bra og gjennonført (per min min mening ihvertfall) så ble det for høyt fokus på det.. som jeg fryktet fra de tidligere dager da det ble annonsert. Endgamet var ganske resirkulert fra tidligere MMO's som fikk meg lei veldig fort. Og at det bruker et utdatert kjedelig kampsystem hjelper ikke så mye heller.. Man ser jo at flere og flere MMO's disse dagene blir mer action orientert, noe jeg (og tydeligvis mange andre) liker meget godt, samt derfor jeg spiller Tera Online nå. Storylinen der er møkk, men det har godt gameplay som vi alle vet har mye å si.

Lenke til kommentar

Jeg kan heller ikke påstå at SW:TOR er søppel, men jeg har prøvd det, og har slutta. Meningen min er selvfølgelig subjektiv som fanden, men jeg mener at å lansere en MMO i dag, da kan man ikke "gjemme" seg bak kommentarer som "Det er nytt, derfor er det ikke polert slik som WoW" ogsåvidere. Det er bullshit, det er WoW og andre etablerte MMO'er som ER konkurransen. Da må ting være polert og fungere. Launchen til Rift var forøvrig like smertefri som SW:TOR sin.

 

Mitt personlige, subjektive grunnlag for å legge SW:TOR på hylla er:

- Repetitive oppdrag

- Alt for lett, ingen utfordringer, hjernen går på tomgang

- Alt for mye løping (dødtid) for å komme seg fra A til B. Enorme hangarer, orbital stations som man blir lut lei av etter første gang, som man må springe igjennom hver jævla gang..

- Man måtte stå i Fleet'n og spamme for å få ordna seg en Ops gruppe.

 

Nuff said. Det feila for meg. Skal jeg ha en timesink så trenger jeg bare se på NRK.

Slikt sett var Rift bedre (enn dog craftinga i Rift var like epic fail som SW:TOR til å begynne med!)

Det er min mening om det. Tror jeg andre nye MMO'er blir bedre? Neppe, men det er lov å håpe. :)

Lenke til kommentar

For min del var jeg drittlei kampsystemet i SWTOR allerede før spillet var lansert. Etter å ha spilt AO, EQ2 og WOW i mange år trenger jeg stor forandring av "MMO-formelen" om jeg skal gidde å spille. Liker kampsystemen i Tera, men savner et AAA spill med større fokus på utforsking og bygging, samt reelle konsekvenser når man dør, som feks i EVE Online. De forsøkene på sandkassespill de siste årene har stort sett vært bug-infisert søppel.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er rart. Jeg ble veldig skuffet av Star Wars TOR så jeg spilte ikke mer en den måneden som var inkludert i spillet. Slik går det når man produserer søppel.

 

Kan si mye rart, men jeg synes man drar det litt vel langt når man presterer å kalle The Old Republic for søppel. Det er jo et meget kompetent spill.

 

hah det var dagens

 

swtor har flere bugs per dags ved launch enn noen andre mmo har hatt sammenlagt og bioware/EA's class balanse team er en gjeng lobotomiserte apekatter som bruker en dungeons and dragons terning for å bestemme hva de skal gjøre

 

Hva prater du om? Var du der ved launch?

Hittil er dette det reneste MMO'et ved launch som jeg noensinne har spilt!

 

Han har neppe spilt Anarchy Online eller Eve Online i gode gamle dager.

 

spilte faktisk anarchy online i sin tid...var ikke mye jeg spilte da jeg ikke forsto så mye heller....fikk cd plate sendt helt fra statene hvis jeg ikke huska helt feil (var en av de første online spilla jeg spillte

 

Spillet ble laget av et norsk selskap du muligens kjenner til og hadde så store problemer med bugs i starten at betalende kunder fikk flere måneder gratis spilling. Påstanden din om at SWToR

har flere bugs per dags ved launch enn noen andre mmo har hatt sammenlagt
er vel i overkant drøy?
Lenke til kommentar

For min del var jeg drittlei kampsystemet i SWTOR allerede før spillet var lansert. Etter å ha spilt AO, EQ2 og WOW i mange år trenger jeg stor forandring av "MMO-formelen" om jeg skal gidde å spille. Liker kampsystemen i Tera, men savner et AAA spill med større fokus på utforsking og bygging, samt reelle konsekvenser når man dør, som feks i EVE Online. De forsøkene på sandkassespill de siste årene har stort sett vært bug-infisert søppel.

 

Anbefaler deg å teste ut Guild Wars 2 hvis du får muligheten. Der har du realtime elementer, grinding borte og et PvP system beregnet for e-sport .Jeg er akkurat som deg, om folk hadde betalt meg 50000 kroner for å spille dagens MMO hadde jeg ikke gjort det. Guild Wars 2 blew my mind ihvertfall.

Lenke til kommentar

For min del var jeg drittlei kampsystemet i SWTOR allerede før spillet var lansert. Etter å ha spilt AO, EQ2 og WOW i mange år trenger jeg stor forandring av "MMO-formelen" om jeg skal gidde å spille. Liker kampsystemen i Tera, men savner et AAA spill med større fokus på utforsking og bygging, samt reelle konsekvenser når man dør, som feks i EVE Online. De forsøkene på sandkassespill de siste årene har stort sett vært bug-infisert søppel.

 

Anbefaler deg å teste ut Guild Wars 2 hvis du får muligheten. Der har du realtime elementer, grinding borte og et PvP system beregnet for e-sport .Jeg er akkurat som deg, om folk hadde betalt meg 50000 kroner for å spille dagens MMO hadde jeg ikke gjort det. Guild Wars 2 blew my mind ihvertfall.

 

Synes man hører det der støtt og stadig. Det må da være noen form for grinding i spillet? Personlig synes jeg grinding er et glimrende aspekt ved MMOer, ettersom det er godt og avslappende å bare grinde litt mens man ser på TV eller noe sånn :p

Lenke til kommentar

For min del var jeg drittlei kampsystemet i SWTOR allerede før spillet var lansert. Etter å ha spilt AO, EQ2 og WOW i mange år trenger jeg stor forandring av "MMO-formelen" om jeg skal gidde å spille. Liker kampsystemen i Tera, men savner et AAA spill med større fokus på utforsking og bygging, samt reelle konsekvenser når man dør, som feks i EVE Online. De forsøkene på sandkassespill de siste årene har stort sett vært bug-infisert søppel.

 

Anbefaler deg å teste ut Guild Wars 2 hvis du får muligheten. Der har du realtime elementer, grinding borte og et PvP system beregnet for e-sport .Jeg er akkurat som deg, om folk hadde betalt meg 50000 kroner for å spille dagens MMO hadde jeg ikke gjort det. Guild Wars 2 blew my mind ihvertfall.

 

Synes man hører det der støtt og stadig. Det må da være noen form for grinding i spillet? Personlig synes jeg grinding er et glimrende aspekt ved MMOer, ettersom det er godt og avslappende å bare grinde litt mens man ser på TV eller noe sånn :p

 

Jo det er oppdrag men det er gjort på en genial måte. Det er dynamiske oppdrag som utvikler seg hele tiden og alle sammen kan samarbeide (øker vanskelighetsgraden).

 

Grinding er noe av det verste med mmo. Gå å samle 10 stearinlys, gå å drep 15 griseunger, gå til oppdragsgiver Bob 5km unna. Alt dette er borte i GW2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...