Gå til innhold

Diskusjonstråd for Company of Heroes 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva syntes folk som spilte tidligere betaer om balansen i spillet nå? Fikk ikke spilt før nå i open beta og syntes det virker ok balansert. Savner å kunne bygge bunkere med russerne men de tar det litt igjen ved at bla a combat engineers føles langt bedre enn Pioneers.

 

Litt få kart å velge mellom men regner vel med at det blir introdusert flere ved release. Alt i alt storkoser jeg meg i krigen og syntes true sight er en stor forbedring :)

 

Hva syntes dere om spillet generelt kontra CoH 1?

Lenke til kommentar

Fikk det til å funke fint jeg og, måtte bare legge inn beta driver til skjermkortet.

 

Har bare spillt litt mot ai, men syns det virker som at det er god balanse i spillet. Har spillt mest med russerne da, så har ikke dannet meg noe bilde over hvordan det er å spille med tyskerne.

 

True sight funker bra ja, åpner helt klart for mer taktisk spilling i forhold til bakholdsangrep og denslags! :)

Lenke til kommentar

En del forbedringer i forhold til eneren, men synes utvalget defensivt virker noe ufullstendig. Som du nevner har russerne nesten ingen defensive bygninger, og tank traps er vekk, samt minene er mye mer fuss nå.

 

At det ikke er noen vanlig serverliste slik at man kan velge om man vil spille vp eller anihilation synes jeg ødelegger veldig mye. Da får man ikke velge motstandere selv heller.

 

I forhold til betaen er det mye bedre balansert. De russiske bilene og flammekastere synes jeg fortsatt er litt i overkant kraftige.

 

Jeg koser meg veldig med spillet, men jeg synes fortsatt noe av det som gjorde coh så bra mangler, og håper serverliste og defensive bygninger kommer tilbake, selv om det ser mørkt ut.

Lenke til kommentar

En del forbedringer i forhold til eneren, men synes utvalget defensivt virker noe ufullstendig. Som du nevner har russerne nesten ingen defensive bygninger, og tank traps er vekk, samt minene er mye mer fuss nå.

 

At det ikke er noen vanlig serverliste slik at man kan velge om man vil spille vp eller anihilation synes jeg ødelegger veldig mye. Da får man ikke velge motstandere selv heller.

 

I forhold til betaen er det mye bedre balansert. De russiske bilene og flammekastere synes jeg fortsatt er litt i overkant kraftige.

 

Jeg koser meg veldig med spillet, men jeg synes fortsatt noe av det som gjorde coh så bra mangler, og håper serverliste og defensive bygninger kommer tilbake, selv om det ser mørkt ut.

 

kommer vel dlc til 70 kr "tank traps og bunkers", slik er spillindustrien i dag...

Lenke til kommentar

I 1v1 er det fordel Russerne, da conscripts med Ppsh og light vehicles tidlig kan gi deg omtrent all map control. Synes 2v2 virker noe bedre balansert, da man kan holde sammen som tyskere tidlig, og late game tanksene til Tyskland knuser det meste.

 

Synes spillet virker veldig lovende. Mer balansert enn jeg fryktet med tanke på hvor ille det var i hele CoH1s levetid. Mest skuffende så langt er kartene, som nesten uten unntak er bottle-neck kart med broer eller andre chokepoints som inviterer til stillestående matcher med mye mortars og artilleri. De beste 1v1 kartene i CoH1 var utvilsomt Angoville, Semois og Langres, kart med fravær av chokepoints i midten. Håper vi får noen nye spennende kart, både 1v1 og 2v2.

Lenke til kommentar

For de som måtte slite med den famøse "please wait" buggen i lobbyen så er oppskriften her:

 

http://joshmccarty.com/2012/01/turn-off-compatibility-mode-for-steam/

 

i korte trekk, pass på å kjør både spillet (CoH2.exe) og Steam som admin.

 

 

Kom forøvrig ny patch igår med uendelige bug fixes samt noe balansering som jeg tror kom godt med:

 

http://community.companyofheroes.com/forums/company-of-heroes-2-discussion/topics/Open-Beta-Changelog?page=1#post-231228

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en som spiller mye Men of War, og som syns CoH 1 var litt vel simpelt (og arkadeaktig), er dette noe for meg mon tro?

 

Er jo mye i samme gate så hadde overrasket meg om du da hadde hata CoH2 :)

 

Det meste er forbedret ifra 1`ern (selv om det som kjent skulle mye til for å forbedre), og balansen begynner nå å komme på plass. Jeg tror mye av det mange savner er Amerikanere og Briter og variasjonen mellom de forskjellige faksjonene man hadde. Det man skal huske på er at ved CoH 1 launchen så var det kun to faksjoner da også, USA og Wermacht. Britene og Panzer Elite kom senere med hver sine campaigns sammen med en haug med nye maps og jevnlige oppdateringer i en årrekke.

 

Det samme vil skje i CoH 2, det snakkes allerede om Japan og USA så det vil jo garanter kommer mengder med ekstrainnhold på sikt. Det man heller ikke har fått prøvd i Betaen er jo den nye game moden Theater of War som er en egen co-op campaign i tilegg til den vanlige camaignen. Tyskerne skal også få en egen campaign etterhvert slik som Tyskerne i CoH 1. Siste uttalelsen ifra Relic er at dette er ett spill de skal drifte og pleie i uoverskuelig framtid så er nok bare å glede seg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vil spille med meg? :)

 

Jeg er ikke spesielt god (jeg suger), men jeg har spilt en del Opposing Fronts/Tales of Valor og andre RTS spill.

 

Jeg er vanligvis klar, har vel blitt noen timer hver dag de siste ukene, fort gjort og bli hekta på dette :) Og ettersom vi begge sannsynligvis er like casual (dårlige), så passer jo det bra hehe. Men akkurat idag jobber jeg overtid til langt på kveld dessverre uansett er Steam id`n min TerrificT, bare å legge meg til for de som vil.

Lenke til kommentar

Jeg er vanligvis klar, har vel blitt noen timer hver dag de siste ukene, fort gjort og bli hekta på dette :) Og ettersom vi begge sannsynligvis er like casual (dårlige), så passer jo det bra hehe. Men akkurat idag jobber jeg overtid til langt på kveld dessverre uansett er Steam id`n min TerrificT, bare å legge meg til for de som vil.

 

La deg til jeg :) Var grådig dyrt det spillet, men er vell kanskje verdt hver krone(?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...