Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Mai 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min D800E ble endelig levert idag og da måtte jeg bare ut å teste den :) Det ble litt seint så det var litt lite lys, så det ble litt kjapp liten greija i Lillestrøm med Elinchrome Quadra:

 

 

 

Last ned original .NEF fil

 

6990840730_34abbc058f_z.jpg

Last ned original .NEF fil

 

6990837324_782a808d2d_z.jpg

Last ned original .NEF fil

 

 

7136938431_64aee3246f_z.jpg

Last ned original .NEF fil

 

Flere fulloppløselig JPEG ligger på flickr og dere kan også laste ned .NEF råfiler. Merk at råfiler er kun til privatbruk. Under CC BY-NC-ND 2.0 lisensen.

 

Tatt med 70-200mm VR II, ISO fra 200 til 400.

 

 

 

Helt vanvittig kvalitet. Har sett på det første råfilen i 100%.. Nesten så jeg får lyst til å kaste mitt kamera i dass!.

Lenke til kommentar

...

Helt vanvittig kvalitet. Har sett på det første råfilen i 100%.. Nesten så jeg får lyst til å kaste mitt kamera i dass!.

 

Ja det er det! Har også testet nå på ISO 50 med 0 i støyfrjerning og det er bare ikke til å tro!

 

Bildene i seg selv blir ikke bedre - men det er så mye gledet i å bare glane på filer i 100%.

Endret av GCardinal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er jeg endelig tilbake fra tur, der et av stoppestedene var Töckfors i Sverige. Har lagt ut et par bilder som forsmak i april-tråden, men nå begynner det virkelige "slippet". :p

 

Tilfeldigvis mye rødfarger i dagens utvalgte bilder.

 

Volkswagen

7141693501_ecb7a9cdc6.jpg

 

Blue alien

6995605154_a687fc5c9f.jpg

 

Prefect

7141693399_568f072512.jpg

 

Triumph

6995605110_c14da98f73.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Morgon i Uskedalen!

 

Fra sist sommer!

En innestengt men idyllisk plass i Hordaland!

Toppen som rager høyest her har et navn etter den "snøgåsa" som en ser oppe under toppen. Husker ikke navnet, men et eller annet med "gåso" i navnet er det iallefall...

Slet litt med lyset.... ;)

 

Canon EOS 7D og Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

1/250 sec, f/10, Iso200 og 18mm

post-251380-0-84165300-1336153795_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel i morgen månen skal være på sitt største men i kveld var det klarvær der jeg bor og jeg har aldri prøvd å ta bilde av månen før så da var det bare å hive seg rundt.

 

Jeps, sikkert et litt kjedelig motiv sett hundretusenvis av ganger før men for meg var det et stort øyeblikk å lykkes sånn nogenlunde :)

 

6997132428_c23b467d48_z.jpg

Full Moon on Flickr

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morgon i Uskedalen!

 

Fra sist sommer!

En innestengt men idyllisk plass i Hordaland!

Toppen som rager høyest her har et navn etter den "snøgåsa" som en ser oppe under toppen. Husker ikke navnet, men et eller annet med "gåso" i navnet er det iallefall...

Slet litt med lyset.... ;)

 

Canon EOS 7D og Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS

1/250 sec, f/10, Iso200 og 18mm

 

Serr, har du vore i Kvinnherad? Det er der eg kjem ifrå, haha. "Innestengt plass i Hordaland"... makan til frekkheit, haha. :)

 

 

Hadde passa fint for HDR, JSS :) Kva studerer du?

 

Tror jeg og, men har ikke satt meg særlig inn i HDR enda.

 

Studerer kjemi :)

 

Awesome, eg og!!! :D 2. året for meg.

Endret av kjikvadrat
Lenke til kommentar

Morgon i Uskedalen!

 

Fra sist sommer!

En innestengt men idyllisk plass i Hordaland!

Toppen som rager høyest her har et navn etter den "snøgåsa" som en ser oppe under toppen. Husker ikke navnet, men et eller annet med "gåso" i navnet er det iallefall...

Slet litt med lyset.... ;)

Serr, har du vore i Kvinnherad? Det er der eg kjem ifrå, haha. "Innestengt plass i Hordaland"... makan til frekkheit, haha. :)

Jau då, dattera i huset har funne seg ein Uskedøl og derfor var vi der på "preview" i fjor sommer, bryllup der i fjor høst.

Vi som bor i mer "åpne landskap, nære havet om du vil" synes nok det ble litt klaustrofobisk ....., men det har nok med vanen å gjøre mer enn noe annet! Definitivt en fin plass på jorda er det okkesom! Var forresten en tur innerst i dalen og gikk opp til noen gamle tufter der..., vakkert! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...