Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - Mai 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morgon i Uskedalen!

 

Fra sist sommer!

En innestengt men idyllisk plass i Hordaland!

Toppen som rager høyest her har et navn etter den "snøgåsa" som en ser oppe under toppen. Husker ikke navnet, men et eller annet med "gåso" i navnet er det iallefall...

Slet litt med lyset.... ;)

Serr, har du vore i Kvinnherad? Det er der eg kjem ifrå, haha. "Innestengt plass i Hordaland"... makan til frekkheit, haha. :)

Jau då, dattera i huset har funne seg ein Uskedøl og derfor var vi der på "preview" i fjor sommer, bryllup der i fjor høst.

Vi som bor i mer "åpne landskap, nære havet om du vil" synes nok det ble litt klaustrofobisk ....., men det har nok med vanen å gjøre mer enn noe annet! Definitivt en fin plass på jorda er det okkesom! Var forresten en tur innerst i dalen og gikk opp til noen gamle tufter der..., vakkert! :thumbup:

 

Artig :p Funne seg ein uskedølinga, hehe.. artig!

Kjørt inn til Fjellandsbøvatnet (med bratte fjell på eine sida), då? Og vandra opp i terrenget? Det fint på Musland.

Lenke til kommentar

Ok, nok et «vanlig» motiv fra min side. Driver og lærer meg å bruke softwaren jeg har og dette bildet brukte jeg ca en time på å fikse. De av dere som har katter vet at det kan være en utfordring å få de til å ligge stille samtidig som de ser inn i kamera når de er våkne, og det blir ikke lettere når det er tre av de :) Støttet kameraet mot armlenet på sofaen og fyrte av med høy iso og lengre og lengre lukkertid. Til slutt var det et bilde der alle kattene tittet inn i linsa og bildet ikke var helt katastrofe mtp. bevegelses-uskarphet men her måtte det mye arbeid til i etterkant.

 

Fulgte denne arbeidsflyten: 1. Fjern støy 2. Svak oppskarping 3. Fikset litt på lyset (gjorde bildet noe mørkere for å fjerne støy fra den svarte katten) 4. Endret hvitbalanse og forsterket fargene og til slutt 5: Eksport og oppskarping.

 

50 mm

iso 3200

Lukker: 1/8

F 4.5

 

7145174347_ee2dbea3f9_b.jpg

Cats, on Flickr

Endret av Solaar
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...