Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje noe som er racer på ad-block kan fortelle meg hvordan jeg får fjernet den store stygge grønne tiggeannonsen fra hw.no? Nytter ikke fjerne den på vanlig måte i chrome i hvertfall - og den tiggergreia er så irriterende.

 

de stoppet den forrige metoden på et par timer, men med noscript så bør den bli borte :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje noe som er racer på ad-block kan fortelle meg hvordan jeg får fjernet den store stygge grønne tiggeannonsen fra hw.no? Nytter ikke fjerne den på vanlig måte i chrome i hvertfall - og den tiggergreia er så irriterende.

Aner ikke hvordan du gjør det i Chrome. Men om du kan bruke pluginer som "Stylish" til firefox, så kan du legge inn: Body { margin-top: -380px !important; } Da er iallefall den grønne boksen borte (Langt over skjermen :green:) Men om du deaktiverer adblocker, så skjuler reklameplassene, så får iallefall hw.no litt inntekter fra deg :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er igrunnen imot reklame selv. Men skrudde adblocker på siden her.

Samtidig som jeg la inn et script (CSS) som skjuler alle reklameplassene.

 

Altså alt av reklames lastes inn, men blir usynlig for meg som bruker. Da får iallefall hw.no inntekter fra reklamen som blir lastet inn i bakgrunnen her, i motsettning til adblocker som blokkerer det helt. :-)

 

Hm hvordan kan man gjøre dette?

Lenke til kommentar

Hvis det hadde vært mulig så kunne hw.no brukt en slags anti adblock der brukere av adblock blir sperret fra å lese visse sider, "Skru av adblock hvis du vil lese denne artikkelen."

 

Høres ut som en kjempeplan om de vil miste mange av leserne sine.

 

Jo det er klart, men de tjener jo ikke penger på lesere med adblock så da blir dem vel ikke savnet?

Lenke til kommentar

Kanskje noe som er racer på ad-block kan fortelle meg hvordan jeg får fjernet den store stygge grønne tiggeannonsen fra hw.no? Nytter ikke fjerne den på vanlig måte i chrome i hvertfall - og den tiggergreia er så irriterende.

 

de stoppet den forrige metoden på et par timer, men med noscript så bør den bli borte :)

 

Jaja kvaliteten på tek nettverket er ikke så heidundrende bra at jeg finner meg i hva som helst - og jeg regner med jeg ikke er den eneste. Slik uptressing og tigging som det vi ser her er jo nummeret før skeive narkohorer og slitne fattige gatetiggere. Den dritten til hw kommer jeg fort til å gå lei og da finner jeg heller it stoffet på utenlandske sider.

 

Så kan de gjerne argumentere med at de ikke bryr seg for de tjener ikke penger på brukere som sperrer annonser - da sier jeg bare gratulerer. Hw er mer enn bare en nettside. Det er også et community - og vi har mange eksempler på nettsamfunn som er helt radert bort også i lille norge - så tror nok ikke de skal tøffe seg veldig lenge før de får denne strategien midt i fleisen.

 

At de endrer på formatet straks de ser at leserne klarer å blokkere tiggingen dems viser jo bare mangel på respekt for brukerne.

Endret av kilkenny
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som sagt stiller vi strenge krav til annonsørene våre, så lyd på annonsene er ett kjempestort NEI :-)

Mange av reklamene dere tillater er fortsatt ekstremt plagsomme, så så veldig strenge krav kan dere umulig ha. Skjønner godt at folk blokkerer så lenge dere tillater reklamer som inneholder blinking/animasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt uaktuelt å slå av adblock på et nettsted hvor forsiden består av 60-70% reklame og i tillegg består av høyst irriterende reklame. Spesielt reklame som ligger i bakgrunnen på begge sider av innholdet som jeg er overbevist om at kun eksisterer for å få ekstra klikk når man er så uheldig å klikke hvor man tror det ikke er en reklame.

 

Med det redaksjonelle nivået og oppgulpet av nyheter andre nettsteder dekket opptil en uke eller to i forveien føler jeg ikke det vil være noe tap om tek velger å gå så langt som å blokkere ut oss med noscript/flashblock/plugin control slått på.

 

Ut i fra skjermdumpene her i tråden er jeg veldig glad for at jeg ikke har sett noe til reklamene på nettstedet de siste årene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...