Gå til innhold

Anbefalte innlegg

^

 

+ Dere kan fint møte opp selv å se rettsaken på storskjerm i en eller annen tingrett.

Folk flest har nok ikke mulighet til å ta fri fra jobb.

 

Edit: forutsatt at man i hele tatt hadde fått kommet inn der.

Overføringene er stengt for alle andre enn ofre og pårørende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som er så nysgjerrige får ta turen til en av de 16 eller 17 andre domstolene som sender hele saken direkte.

Nei, de kan ikke det.

Jo.

Overføringene til rettssaler andre steder i Norge er kun åpne for pårørende og ofre i saken, de er ikke åpne for annet publikum.

Sorry kamerat, men der tar du feil. Fra i dag av er det åpent de fleste steder.

 

http://nrk.no/227/dag-for-dag/apner-tingretter-for-folk-flest-1.8083465

 

De som er så nysgjerrige får ta turen til en av de 16 eller 17 andre domstolene som sender hele saken direkte.

Nei, de kan ikke det.

Jo.

Overføringene til rettssaler andre steder i Norge er kun åpne for pårørende og ofre i saken, de er ikke åpne for annet publikum.

Sorry kamerat, men der tar du feil. Fra i dag av er det åpent de fleste steder.

 

http://nrk.no/227/da...flest-1.8083465

Fra Mandag mente jeg, alle i Oslo har hatt mulighet for å følge saken fra starten av.
Lenke til kommentar

Overføringene til rettssaler andre steder i Norge er kun åpne for pårørende og ofre i saken, de er ikke åpne for annet publikum.

Sorry kamerat, men der tar du feil. Fra i dag av er det åpent de fleste steder.

 

http://nrk.no/227/da...flest-1.8083465

Dette gjelder kun en begrenset del av rettsaken som kun omhandler bombingen av regjeringskvartalet. Mao. den minst interessante delen av rettsaken. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg synes også dette er en svært tåpelig regel som man burde gjort unntak fra i dette tilfellet. Merkelig nok gjelder ikke de samme reglene for private rettsaker. Hvis det skulle være noen logikk i dette måtte det jo være motsatt: Offentlige rettsaker bør tillate filming og publikum mens private bør være mer begrenset. Referatene er jo nærmest null verdt da de holder en såpass lav kvalitet da de er subjektive og inneholder sensur.

Lenke til kommentar

Ja, synes hans definisjon på sivile er interessant. Ubevæpnede barn er tydeligvis ikke sivile, men noen som kanskje stemmer på et annet politisk parti enn disse ungdommene, de erdet.

 

Er det foresten noen som vet om nettsider som refererer uten sensur?

De har ikke lov. Retten har nedlagt begrenset kringkastingsrett fra disse dagene i retten. Skal se om jeg finner en scan av vedtaket.
Lenke til kommentar

Ja, synes hans definisjon på sivile er interessant. Ubevæpnede barn er tydeligvis ikke sivile, men noen som kanskje stemmer på et annet politisk parti enn disse ungdommene, de erdet.

 

Er det foresten noen som vet om nettsider som refererer uten sensur?

De har ikke lov. Retten har nedlagt begrenset kringkastingsrett fra disse dagene i retten. Skal se om jeg finner en scan av vedtaket.

 

Det er surt, selvom det er grotesk synes jeg det burde være mulig å lese det et sted for de som vil det

Lenke til kommentar

Er det foresten noen som vet om nettsider som refererer uten sensur?

De har ikke lov. Retten har nedlagt begrenset kringkastingsrett fra disse dagene i retten. Skal se om jeg finner en scan av vedtaket.

Jeg kan ikke se noe i dokumentet som tilsier at man ikke har lov til å referere usensurert? Vedtaket du linker til omfatter jo bare lyd,film og fotoopptak så lang jeg kan se etter å ha skummet gjennom dokumentet.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke vi har så mye med hvordan han drepte dem, hva de gjorde før de ble drept etc. Det vi får vite er sterkt nok. Det er ikke en film.

 

Jeg synes det bør være tilgjenglig i en såpass stor sak. Ingen som sier at det trenger å stå på forsiden til VG, men tilgjenglig bør det være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke vi har så mye med hvordan han drepte dem, hva de gjorde før de ble drept etc. Det vi får vite er sterkt nok. Det er ikke en film.

 

Jeg synes det bør være tilgjenglig i en såpass stor sak. Ingen som sier at det trenger å stå på forsiden til VG, men tilgjenglig bør det være.

Definitivt. Det er en veldig uting at man skal skjermes som små barn i en så stor "offentlig" sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener, men kan jeg spørre deg et spørsmål? Hvorfor er du interessert i å vite at f.eks. Breivik sier "Jeg så flere personer ligge i gresset med skuddsår. De skalv og ba om livet. Jeg gikk bort å skjøt de gjentatte ganger i hodet til det ble helt stille før jeg gikk videre"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...