Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg tror personlig at det økonomisk smarteste er å beholde PS3, kjøpe Xbox 720 og WiiU om man absolutt må ha 2. Da har man bare 1 død konsoll og en konsoll med unik kontrollsystem og tech, og som mest sansynelig vil ha bakoverkompitabilitet siden Nintendo er de eneste som forstår seg på at det er det der folket vil ha.......hmf asshooles (Sony, Microsoft).

 

Planen min er å kjøpe 720 og WiiU, beholde PS3 og kjøpe en gaming laptop for indie spill og pc exclusives

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Der har vi noe som faktisk ser kult, og med litt forbedring, noe jeg kunne brukt selv! I motsetning til kinekt, som jeg enda ikke har funnet noe bruk for (Ja, jeg eier det og har spilt med det, ikke så veldig overbevist).

 

Nå aner jeg ikke hvordan det gjøres. Dings i taket som scanner rommet? på gulvet? Uansett så virker det kult, og med flere farger/bedre oppløsning kan det hjelpe å gjøre spillopplevelsen bedre. Tenk om man setter av et eget rom der man ikke har noe rot rundt som forstyrrer opplevelsen.

 

Skrekkspill, blant annet, kan bli tatt til et nytt nivå med dette.

Lenke til kommentar

Der har vi noe som faktisk ser kult, og med litt forbedring, noe jeg kunne brukt selv! I motsetning til kinekt, som jeg enda ikke har funnet noe bruk for (Ja, jeg eier det og har spilt med det, ikke så veldig overbevist).

 

Nå aner jeg ikke hvordan det gjøres. Dings i taket som scanner rommet? på gulvet? Uansett så virker det kult, og med flere farger/bedre oppløsning kan det hjelpe å gjøre spillopplevelsen bedre. Tenk om man setter av et eget rom der man ikke har noe rot rundt som forstyrrer opplevelsen.

 

Skrekkspill, blant annet, kan bli tatt til et nytt nivå med dette.

 

Enheten bruker kinect til å finne ut hvordan den skal vise bildet best mulig i rommet, Men jeg trpr du misforstår hva den er til når du ber om bedre farger/oppløsning. Det at bildet utenfor TVen er dårlig i forhold til bilde på tven er salgspoenget, dette er en enhet som kan selges til en fornuftig pris. Hvis man bare ønsker seg større overflate å se spillet på er det bare å kjøpe seg en projektor nå i dag.

 

Det å kunne bruke lys i rommet til å øke innlevelsen i spill er målet, dette er egentlig en avangsert videreføring av å slå av lyset når man spiller skrekkspill.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke akkurat krystallklare omgivelser eller slikt, men om dette slår an skal man ikke se bort ifra at utviklingen fortsetter og presser grensene. Kinect 2.0 kontra Kinect. Nå må man vel nesten prøve dette selv før man kan si om det er dårlig eller ei, men selv om det ser bra ut er det nok forbedringspotensiale også i dette.

 

 

Gleder meg til å få testet ut dette. Skrekkspill er skumle nok fra før av synes jeg, så det blir nok i andre spill for min del :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Always online sier det i den lekasjen. Den skal ha Blu-Ray men vil ikke bruke den til spilling fra spilldisken, som du linket til så blir spillet innstallert på din neste Xbox Gold eller hva navnet blir. Dette kan kansje være slutt på brukte spill om man ikke kan innstallere spillet hos andre venner o.l, blir jo en slags DRM også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Always online sier det i den lekasjen. Den skal ha Blu-Ray men vil ikke bruke den til spilling fra spilldisken, som du linket til så blir spillet innstallert på din neste Xbox Gold eller hva navnet blir. Dette kan kansje være slutt på brukte spill om man ikke kan innstallere spillet hos andre venner o.l, blir jo en slags DRM også.

 

Neste Xbox høres ut som en skikkelig møkkakonsoll om dette viser seg å stemme. Sony har allerede bekreftet at PS4 vil kunne kjøre spill uten online-krav, og at brukte kopier vil fungere på alle maskinvarer. I samme kilde ryktes det dessuten på nytt at man må ha Kinect for at neste Xbox i det hele tatt skal fungere.

 

Jeg kan lett ofre noen få Xbox-spill til fordel for PS4, om det betyr at jeg blir kvitt ulempene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste Xbox høres ut som en skikkelig møkkakonsoll om dette viser seg å stemme. Sony har allerede bekreftet at PS4 vil kunne kjøre spill uten online-krav, og at brukte kopier vil fungere på alle maskinvarer. I samme kilde ryktes det dessuten på nytt at man må ha Kinect for at neste Xbox i det hele tatt skal fungere.

 

Jeg kan lett ofre noen få Xbox-spill til fordel for PS4, om det betyr at jeg blir kvitt ulempene.

Jeg er helt enig. Gikk fra Nintento (super og 64), til PS2, til Xbox og så til 360. Men slik som det ser ut nå, så blir det PS4 på meg. Skal mye til for at Nextbox skal toppe dette. Om de fyrer alltid online, eller alltid kinect eller noe tull, så taper de meg.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig. Gikk fra Nintento (super og 64), til PS2, til Xbox og så til 360. Men slik som det ser ut nå, så blir det PS4 på meg. Skal mye til for at Nextbox skal toppe dette. Om de fyrer alltid online, eller alltid kinect eller noe tull, så taper de meg.

 

Jeg skjønner ikke hva Microsoft prøver å oppnå. Det tar maks noen uker før hackere finner ut hvordan man skal forbigå alt av DRM for godt. Det funket ikke på Sim City, og det blir definitivt ikke å funke på konsoll. Det ender bare opp med misfornøyde spillere som foretrekker en modifisert konsoll, uavhengig om de har betalt for varen, eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva Microsoft prøver å oppnå. Det tar maks noen uker før hackere finner ut hvordan man skal forbigå alt av DRM for godt. Det funket ikke på Sim City, og det blir definitivt ikke å funke på konsoll. Det ender bare opp med misfornøyde spillere som foretrekker en modifisert konsoll, uavhengig om de har betalt for varen, eller ikke.

Enig!

 

Nå dømmer jeg de ikke helt nedenom og hjem enda, de har tross alt ikke sagt noe offisielt. Men utifra ryktene lover det ikke godt. Gleder meg til E3 da! Forhåpentligvis får man se selve boksen til PS4, og forhåpentligvis vite alt om neste Xbox!

Lenke til kommentar

Jeg blir aldri å kjøpe en konsoll som blokkerer brukte spill, eller krever at man må være online for at den skal fungere. Det Sony og Microsoft gjør er å ta fra deg eierrettighetene på spillene, og istedet selger det som en tjeneste.

 

Om vi skal fortsette å akseptere spill som Sim City er hele spillbransjen på vei mot noe som kan sammenlignes med et abonnement på kabel-tv. Det er ganske sikker på at målet til disse grådige selskapene er å sakte bevege seg mot et spillsystem som tvinger deg til å betale en månedspris for å spille noe som helst. Gakai og Xbox-abonnement er ihvertfall klare tegn på at de er godt på vei allerede.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Jeg blir aldri å kjøpe en konsoll som blokkerer brukte spill, eller krever at man må være online for at den skal fungere. Det Sony og Microsoft gjør er å ta fra deg eierrettighetene på spillene, og istedet selger det som en tjeneste.

 

Om vi skal fortsette å akseptere spill som Sim City er hele spillbransjen på vei mot noe som kan sammenlignes med et abonnement på kabel-tv. Det er ganske sikker på at målet til disse grådige selskapene er å sakte bevege seg mot et spillsystem som tvinger deg til å betale en månedspris for å spille noe som helst. Gakai og Xbox-abonnement er ihvertfall klare tegn på at de er godt på vei allerede.

 

Attpåtil må sikkert Xbox brukere betale for Xbox Live Gold pluss abonnement på selve hardwaren om denne forretnings-modellen går videre.

Er stygt hvilken retning gaming tar. Sim-City flausen er godt tegn og Diablo III var også at helvete uten like for i hele tatt spille singelplayeren.

 

Om dette er fremtiden, kommer jeg nok å stasjonere meg på eldre konsoller og PCer, for abb pluss always online på en konsoll kommer jeg aldri betale for, betaler ikke for onlinespilling heller mer, det er slutt!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...