Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Med konsollbransjen så henviser jeg hovedsakelig til produsenter som lanserer spill for konsoller som derav er en del av denne bransjen. Det er hovedsakelig dette som er poenget mitt. Heavy Rain (se link i forrige post) er blant de som har blitt rammet og mange andre spillutviklere uttrykker seg på samme måte. Trenger jeg virkelig avansert data når noen de mest respekterte individene innenfor spillbransjen konstaterer at bruktspill er negativt for industrien og reduserer salget?

 

Greit nok, men det ditt utsagn hevder er at at det er noe som har tiltatt over tid - noe du ikke har dekning for å si. Om du mente noe annet, så er det selvsagt helt greit, og jeg er enig med deg at bruktsalg er et problem, men jeg er altså ikke enig i at dette er noe som har tiltatt over tid slik ditt utsagn hevder. Om det ikke var det du mente å si, foreslår jeg at du formulerer deg annerledes - noe du forsåvidt har gjort i de påfølgende innleggene. Jeg er ikke interessert i mer semantikk: Det virker for meg som om du skrev noe annet enn det du mente, og i så fall er det bare å legge dette dødt slik at vi kan komme tilbake til saken - som altså var om vi får bruktspillsperre i den nye Xbox-konsollen. Vi er enige i at bruktsalg er et problem (sett med utgivernes øyne), men det er ingenting som tilsier at dette er et større (eller mindre) problem nå enn da 360 ble lansert i 2005 - vi har med andre ord gjort fint lite for å forsøke å sannsynliggjøre at dette virkemiddelet skal iverksettes denne gang - annet enn at muligheten eksisterer - men det har den forsåvidt gjort lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meget på tide med en ny xbox og for den del en ny ps, har aktid vært keen på new teck og har sikkert hatt 10 tv bare på tiden x360 har vært på markedet med stadig litt opdatertbedre grafikk med det ... men nå har jeg øynene mot oled har allerede sonys personal 3d og lg lille 15" oled tv for suget mot det nye ..

Begge 2 virkelig viser hvor dålig dagens konsoller er siden de er utilgivelig mot dålig hd :nei:

 

Lei at dagens konsoll generasjon, ingen ting som imponerer lengre visuelt

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med deg. Vi har fortsatt mange gode 360-spill i vente. Max Payne 3, Deadlight, Dust: An Elysian Tail, Assassin's Creed 3, Resident Evil 6, Bioshock Infinite, Halo 4 og GTA V for å nevne noen.

 

Etter GTAV har blitt lansert(våren 2013?) er jeg imidlertid villig til å vende nesen mot den neste generasjonen. Jeg kommer til å bli skuffet om det viser seg at Xbox 3 ikke kommer før i 2014.

Lenke til kommentar

Etter min mening holder spill til Xbox 360 fremdeles god standard rent grafikkmessig. Klart oppdaterte datamaskiner med kraftig maskinvare kan kjøre spill med langt bedre grafikk enn det en Xbox 360 i dag klarer å tilby, men forskjellene er fremdeles ikke store nok til at Microsoft bør haste med å lansere en ny konsoll.

Har du bodd i en grotte de siste årene? Forskjellen vil jeg si er ganske stor på en 360 og Pc. Ta en titt på den her du å si hvilken som ser best ut.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tyder alt på at den vil komme neste år. Det jeg har hørt var at MS egentlig ville ha den ut i år samtidig med Windows 8, men at den ble utsatt til neste år fordi det ble en del endringer på et relativt sent steg i planleggingen. Nå er den vistnok mye kraftigere enn først planlagt, etter at MS lot seg overtale av utvalgte tredjepartsutviklere til å legge kraftigere og dyrere komponenter i konsollen.

Lenke til kommentar

Håper mange av ryktene ikke stemmer. Dersom man må være tilkoblet nettet konstant for å kunne spille vil ødelegge mye for min del. Det vil ta fra meg muligheten til å spille på hytta og andre steder enn hjemme, og sperre for å kjøre bruktspill høres også ut som en tvilsom løsning. Mange av spillene jeg kjøper stemmer nettopp fra bruktkjøp. Om Xbox 720 kommer med disse sperringene må jeg vurdere å bytte konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at de ryktene stemmer. Riktignok vil det nok være en fordel for MS på den måten at ville vært populært blant andre utviklere, og muligens øke spillsalget noe, men siden Nintendo ikke implementerer dette i Wii U, så vil det være veldig risky for MS, Sony eller begge å forsøke seg på noe slikt, da mange kunder slik du illustrerer her, da fort vil vurdere konkurrentenes konsoller. Samtidig er en rekke utviklingsland fremdeles i en slik situasjon at de ikke har tilgang til stabile internettlinjer, så en boks som alltid er online vil slik også stenge seg selv ute fra potensielt store kundegrupper.

 

Når det er sagt, jeg ville vurdert å bytte konsoll uansett, ikke fordi Xbox 3 eller dens konkurrenter blir noe spesielt bra eller dårlig - men fordi jeg uansett ville vurdert alle alternativene på markedet før jeg eventuelt gjorde et valg.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg er litt enig med deg. Vi har fortsatt mange gode 360-spill i vente. Max Payne 3, Deadlight, Dust: An Elysian Tail, Assassin's Creed 3, Resident Evil 6, Bioshock Infinite, Halo 4 og GTA V for å nevne noen.

 

Etter GTAV har blitt lansert(våren 2013?) er jeg imidlertid villig til å vende nesen mot den neste generasjonen. Jeg kommer til å bli skuffet om det viser seg at Xbox 3 ikke kommer før i 2014.

 

Over halvparten av de du nevnte kommer til andre plattformer, men der var det jo lite eksklusiver imotsetning til mine andre maskiner ser jeg. Det er akkurat slikt jeg ikke kan si i andre poster at for eks PS3 har mest for da blir det klikk i vinkelen viss du skjønner hva jeg mener.

 

XBLA/Kinect spill hos meg blir ikke ansett som store titler bare for å informere det.

Derfor mener jeg at MS burde slippe ny Xbox i 2013 eller senest 2014 for å holde meg i sjakk!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Over halvparten av de du nevnte kommer til andre plattformer, men der var det jo lite eksklusiver imotsetning til mine andre maskiner ser jeg.

Huh? Dette har vi vært gjennom før. Disse listene er ikke ment å vise en oversikt over de kommende eksklusive spillene til 360. Ei heller var det en liste over de spillene jeg ser mest frem til.

 

Meningen var å illustrere at det fortsatt kommer mange storspill(både kvalitets og salgsmessig) til 360, og at det derfor ikke er lite vits i å gi ut en ny konsoll i år. Det var kanskje litt rart å ta med Dust og Deadlight, men jeg føler på meg at de er gode kandidater til årets Summer of Arcade.

 

Det er akkurat slikt jeg ikke kan si i andre poster at for eks PS3 har mest for da blir det klikk i vinkelen viss du skjønner hva jeg mener.

Du kan si det du mener, så lenge det blir postet i et en tråd der innlegget passer inn og at det blir gjort på en seriøs og smakfull måte.

 

Bare ikke forvent at dine meninger er fakta, og at folk ikke kommer til å argumentere mot deg. Det er ofte det som skjer på et diskusjonsforum.

 

XBLA/Kinect spill hos meg blir ikke ansett som store titler bare for å informere det.

Your loss. :) Fez er fantastisk.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Fez hadde en del problemer med framerate, vil ødelegge mye av opplevelsen totalt hos meg, og det gjorde det. Surt fordi artstylen og gameplayet er glimerende utført.

Men får det trekk for slike tekniske feil, nei etter det jeg har lest.

Har jeg sagt at min mening er fakta noen steder? Langt derifra...

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Har jeg sagt at min mening er fakta noen steder? Langt derifra...

Nå sa jeg ikke direkte at du har sagt det heller. Jeg brukte en overdrivelse for å understreke at folk liker å argumentere for eller mot ting. Hvorvidt en kan definere det som å "klikke i vinkel" får være opp til en selv.

 

Angående Fez så stemmer det at det har noen tekniske problem. Mye av det skyldes at spillet ikke er optimalisert opp mot de ulike hdd-modellene til 360, og at de ikke har testet spillet godt nok. MS og Polytron jobber dog med en løsning på problemet, så det vil forhåpentligvis dukke opp en patch i løpet av kort tid. Jeg la selv merke til hakkingen, mye pga at det er det første XBLA-spillet jeg har spillet med slike problemer, men jeg kan ikke si at den la en stor demper på opplevelsen. Det var verre da jeg ble sendt ut av spillet og måtte gå inn igjen i spillet fra dashboardet.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som har sagt noe offisielt, men jeg tror nok MS er klar over hvor viktig dette er for mange. Jeg anser det som 99.9% sikkert at de ordner dette.

 

Achivementene fra Xbox 360 trenger ikke nødvendigvis å blandes med den nye konsollen. Jeg er for at man starter fra null på Xbox 720, men jeg ønsker samtidig at de gamle achivementene skal være på samme konto. Er selv litt hekta på dette, og synes selv at spillene gir mer mening med dette opplegget.

Lenke til kommentar

 

Angående Fez så stemmer det at det har noen tekniske problem. Mye av det skyldes at spillet ikke er optimalisert opp mot de ulike hdd-modellene til 360, og at de ikke har testet spillet godt nok. MS og Polytron jobber dog med en løsning på problemet, så det vil forhåpentligvis dukke opp en patch i løpet av kort tid. Jeg la selv merke til hakkingen, mye pga at det er det første XBLA-spillet jeg har spillet med slike problemer, men jeg kan ikke si at den la en stor demper på opplevelsen. Det var verre da jeg ble sendt ut av spillet og måtte gå inn igjen i spillet fra dashboardet.

 

Hvordan er Fez? Er det Metroid-aktig eller mer rett frem? Er som alltid sugen på noen nye metroidvaniaspill, så vurderer å laste det ned.

 

 

Achivementene fra Xbox 360 trenger ikke nødvendigvis å blandes med den nye konsollen. Jeg er for at man starter fra null på Xbox 720, men jeg ønsker samtidig at de gamle achivementene skal være på samme konto. Er selv litt hekta på dette, og synes selv at spillene gir mer mening med dette opplegget.

 

Ikke uro deg - MS vet like godt som oss hvor vanedannende det er med achievements. De kommer garantert til å være med videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...