Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Er jo ikke overrasket. For selv om jeg digger min Xbox One, så er den ganske underlegen på papiret dessverre.

Men det var jo Xbox360 i sin tid også. Den gjorde det jo ikke så verst til slutt allikevel. :p

 

Det er heller ingen stor grunn til å kjøpe hverken Xbox One eller PS4 for tiden, for det er jo kronisk mangel på gode eksklusive titler, så ikke så rart om folk sitter på gjerdet og venter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå anser jeg det å være online like naturlig som at jeg har strøm i huset. Så jeg synes hele problemstillingen er latterlig. Men samtidig så forstår jeg dem som ikke har samme syn på dette vil synes at online krav er en uting.

 

 

Jeg missliker online krav på spill sterkt. Når det er et krav om online så bestemmer også utgiver hvor lenge spillet skal være spillbart, det sekundet de slår av serveren så har du ingen mulighet til å spille spillet igjen.

Jeg er glad i flere av de gamle spillene mine og jeg synes det er synd at den yngre generasjonen kanskje ikke får mulighet til å kjøre noen retrokvelder om 10-20 år fordi alle spillene krever oppkobling til en server som er død. Onlinekrav er rett og slett en trussel mot vår (spill)kultur arv, for å sette det litt på spissen.

Endret av Houdini
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Alle kjøpte jo Wii for den supre grafikken som var superior ovenfor Xbox360 og PS3.

Eller fordi de liker Nintendo spill.

Det er egentlig ingen system selger spill på xbone og ps4. Jeg kjøper ps4 for å spille ett ps3 spill, det sier litt

Lenke til kommentar

 

 

Nå anser jeg det å være online like naturlig som at jeg har strøm i huset. Så jeg synes hele problemstillingen er latterlig. Men samtidig så forstår jeg dem som ikke har samme syn på dette vil synes at online krav er en uting.

 

 

Jeg missliker online krav på spill sterkt. Når det er et krav om online så bestemmer også utgiver hvor lenge spillet skal være spillbart, det sekundet de slår av serveren så har du ingen mulighet til å spille spillet igjen.

Jeg er glad i flere av de gamle spillene mine og jeg synes det er synd at den yngre generasjonen kanskje ikke får mulighet til å kjøre noen retrokvelder om 10-20 år fordi alle spillene krever oppkobling til en server som er død. Onlinekrav er rett og slett en trussel mot vår (spill)kultur arv, for å sette det litt på spissen.

 

 

Spesielt når spill blir gjort til årlige titler. Da stenger de eldre spill til fordel for at vi skal kjøpe det neste.

 

Det var dette som var problemet med hele utgangspunktet til Xbox One. Egentlig betalte du 4000 kr for å leie konsollen, i tillegg til det du måtte betale for å leie spill.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Tragisk hvor lite attraktive spill det er. Det mest spennende spillet til PS4 er Last of Us remix. Til Xbox er det vel litt smaksak, Forza for meg. Men jeg velger PC for det aller meste crossplatform, kanskje utenom Fifa og sånt.

 

Hvis det ikke hadde vært for det beste "realistiske" bilspillet og det beste kommende "arcade" bilspillet så hadde jeg neppe hatt en Xbox One. Men de syr helt klart sammen den beste totale pakken både med tanke på bruk, ui og navigasjon. PS3 var et mareritt å bruke sammenlignet. PS4 virker bedre. Men likevel, stoler mer på MS der. Å spille med andre har alltid funket genialt.

 

Minimale teknologiforskjeller tror jeg ikke betyr så mye for hvermansen, men Playstation har alltid hatt best standing i Skandinavia og sikkert i stor grad Europa. Det er nok mest bekymring for MS om de ikke selger i USA, så jeg tipper de trapper opp til jul.

Lenke til kommentar

 

 

tja, trodde vi var ferdig å suttre om xbone.

men er litt ening med han, litt... jeg synes det var dumt av MS å gå bort i fra den opprinelige versjonen de først viste fram.

 

men den er helt grei idag også, hvis man ikke liker hva xbone gjør så er det veldig lett å gjøre noe med det

 

Er man? Hvorfor skulle man være det når MS fortsetter å oppføre seg dårlig? Som jeg sa i en annen tråd, så tror jeg MS har godt av noen på tygga, kanskje de snart begynner å oppføre seg som noe annet enn en halvmonopolist som kan gjøre som de vil, for det er de ikke lenger.

 

AtW

 

Skjønner ikke helt hva du mener her med at MS fortsetter å oppføre seg dårlig. I det siste har det jo bare vært positivitet rundt Xbox One (Kinect fjernet, ikke noe mer TV fjas osv).

 

Ja, noen kommer med en negativ vinkling pga Kinect-fjerningen og TV kanselleringa, men dette er jo noe som er positivt for alle gamere. Folk skal alltid ha ammunisjon imot Microsoft, og når de går tom så finner de på noe selv å klage på.

 

Playstation har LANGT igjen å gå før de kan krones som en vinner i mine øyne (antall konsoller solgt har overhodet ingen betydning for meg eller noen andre gamere). Hardware vinner de glatt, men det betyr lite når infrastrukturen (PSN) fortsatt henger langt etter Xbox Live. Med det mener jeg stabilitet/firmware etc.

 

Er så langt fornøyd med begge konsollene, men jeg hadde ikke tapt noe som helst med å vente et år med å kjøpe de, ettersom de begge har veldig få must-have spill.

 

XB1/PS4 for eksklusiver, PC for multiplats.

 

 

Har du sett videoen som kommenteres? MS juger folk fansen rett opp i trynet, sier at ting ikke kan endres, at det er en integrert del osv, og så endrer de det plutselig fordi det selger dårlig, og later som de er kjempesnille, uten den minste beklagelse for at de behandler folk som idioter, hvorfor skal man svelge det pisset?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

tja, trodde vi var ferdig å suttre om xbone.

men er litt ening med han, litt... jeg synes det var dumt av MS å gå bort i fra den opprinelige versjonen de først viste fram.

 

men den er helt grei idag også, hvis man ikke liker hva xbone gjør så er det veldig lett å gjøre noe med det

 

Er man? Hvorfor skulle man være det når MS fortsetter å oppføre seg dårlig? Som jeg sa i en annen tråd, så tror jeg MS har godt av noen på tygga, kanskje de snart begynner å oppføre seg som noe annet enn en halvmonopolist som kan gjøre som de vil, for det er de ikke lenger.

 

AtW

 

Skjønner ikke helt hva du mener her med at MS fortsetter å oppføre seg dårlig. I det siste har det jo bare vært positivitet rundt Xbox One (Kinect fjernet, ikke noe mer TV fjas osv).

 

Ja, noen kommer med en negativ vinkling pga Kinect-fjerningen og TV kanselleringa, men dette er jo noe som er positivt for alle gamere. Folk skal alltid ha ammunisjon imot Microsoft, og når de går tom så finner de på noe selv å klage på.

 

Playstation har LANGT igjen å gå før de kan krones som en vinner i mine øyne (antall konsoller solgt har overhodet ingen betydning for meg eller noen andre gamere). Hardware vinner de glatt, men det betyr lite når infrastrukturen (PSN) fortsatt henger langt etter Xbox Live. Med det mener jeg stabilitet/firmware etc.

 

Er så langt fornøyd med begge konsollene, men jeg hadde ikke tapt noe som helst med å vente et år med å kjøpe de, ettersom de begge har veldig få must-have spill.

 

XB1/PS4 for eksklusiver, PC for multiplats.

 

 

Har du sett videoen som kommenteres? MS juger folk fansen rett opp i trynet, sier at ting ikke kan endres, at det er en integrert del osv, og så endrer de det plutselig fordi det selger dårlig, og later som de er kjempesnille, uten den minste beklagelse for at de behandler folk som idioter, hvorfor skal man svelge det pisset?

 

AtW

 

 

Det verste av alt er at alt tyder på at Microsoft fremdeles har planer om å fullføre DRM-planen sin. De har sagt flere ganger at de iverksatte den "for tidlig", og at folk ikke var klar.

Lenke til kommentar

Da er xbox controller levert til gamestop. Vanligvis tar det 1-2 uker å få fikset en kontroller, men nå som det er ferie, kan det ta lengre tid...

De skulle ringe meg med evt. beskjed om hvor lenge jeg må vente til de får den tilbake...

Bare kjøp ny da, hah, koster jo ingenting :) hadde ikke kasta bort tid på service. Det tar alltid alt for lang tid

Lenke til kommentar

 

Jeg missliker online krav på spill sterkt. Når det er et krav om online så bestemmer også utgiver hvor lenge spillet skal være spillbart, det sekundet de slår av serveren så har du ingen mulighet til å spille spillet igjen.

Jeg er glad i flere av de gamle spillene mine og jeg synes det er synd at den yngre generasjonen kanskje ikke får mulighet til å kjøre noen retrokvelder om 10-20 år fordi alle spillene krever oppkobling til en server som er død. Onlinekrav er rett og slett en trussel mot vår (spill)kultur arv, for å sette det litt på spissen.

 

 

Skal være ærlig å si at så langt har jeg faktisk ikke tenkt.... Men du har selvfølgelig et veldig godt poeng!

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd design på xbox? Hvordan er ytelsen? Lugger det eller hakker det? Laster ned min kopi nå :)

 

Overaskende smooth synes jeg altså :) Merker ikke forskjell på xbox one utgaven og ps4. Mulig man kan merke det litt om man sitter nærmere eller har en ganske stor skjerm i og med at destiny kun er 900p på betaen på xbone :)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å kjøpe spill på X1? Kjøpte nettopp UFC, og lastet det ned.. men inni spillet står det ''Cannot access this feature intil installation has completed''.. Probleme er at jeg har lastet ned hele spillet og den er ferdig, hvorfor funker det ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...