Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

skal ikke skaffe Destiny! Liksom Halo-copy, lame.

 

 

 

Du burde gi det en sjanse. Se om du får skaffa deg en beta kode til det starter opp igjen om noen dager. Jeg er ihvertfall veldig positivt overasket over spillet så langt.

 

 

Blir feil å sammenligne Destiny med Halo. Halo er primært et offline-spill, mens Destiny er et slags online MMO, noe som er grunnen til at jeg ikke blir å skaffe det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, trodde vi var ferdig å suttre om xbone.

men er litt ening med han, litt... jeg synes det var dumt av MS å gå bort i fra den opprinelige versjonen de først viste fram.

 

men den er helt grei idag også, hvis man ikke liker hva xbone gjør så er det veldig lett å gjøre noe med det

 

Er man? Hvorfor skulle man være det når MS fortsetter å oppføre seg dårlig? Som jeg sa i en annen tråd, så tror jeg MS har godt av noen på tygga, kanskje de snart begynner å oppføre seg som noe annet enn en halvmonopolist som kan gjøre som de vil, for det er de ikke lenger.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

tja, trodde vi var ferdig å suttre om xbone.

men er litt ening med han, litt... jeg synes det var dumt av MS å gå bort i fra den opprinelige versjonen de først viste fram.

 

men den er helt grei idag også, hvis man ikke liker hva xbone gjør så er det veldig lett å gjøre noe med det

 

Er man? Hvorfor skulle man være det når MS fortsetter å oppføre seg dårlig? Som jeg sa i en annen tråd, så tror jeg MS har godt av noen på tygga, kanskje de snart begynner å oppføre seg som noe annet enn en halvmonopolist som kan gjøre som de vil, for det er de ikke lenger.

 

AtW

 

 

Er det noe rart at de oppfører seg som det de gjør? Hele forrige generasjon gikk folk frivillig med på å betale seg gjennom en betalingsvegg for å kunne benytte seg av gratisapplikasjoner og spille på nett.

Lenke til kommentar

 

 

skal ikke skaffe Destiny! Liksom Halo-copy, lame.

 

 

 

Du burde gi det en sjanse. Se om du får skaffa deg en beta kode til det starter opp igjen om noen dager. Jeg er ihvertfall veldig positivt overasket over spillet så langt.

 

 

Blir feil å sammenligne Destiny med Halo. Halo er primært et offline-spill, mens Destiny er et slags online MMO, noe som er grunnen til at jeg ikke blir å skaffe det.

 

 

Grunnen til at det Halo blir nevnt er vel stort sett pga spillene ser veldig like ut. Det ser litt ut som et Halo spill og det føles ut som et Halo spill. Men der stopper også likhetene.

 

Synes ordet MMO blir stadig missbrukt i diverse spill. Destiny er ikke et MMO overhode i mine øyne. Det er et spill med forskjellige hubs som er igjen i flere forskjellige instances/realms. Eneste forskjellen ifra et singleplayer spill er at du vil se noen få spillere engang i blant på samme område som deg. Ingenting som er sjenerende eller har noen påvirkning på måten du spiller på. Dem kunne egentlig like greit ikke vært der...men ikke et problem.

 

Så har du oppdrag som er i hubs hvor du blir automatisk satt samens med 2 andre. Ikke akkurat mmo skala her for å si det veldig pent... Disse oppdragene er artige og igjen ikke sjenerende at andre er med deg. Men dem kunne også like greit ikke vært det...

 

Alt i alt et veldig kult spill synes nå jeg..men et mmo? Ikke i min bok :)

Lenke til kommentar

 

 

 

skal ikke skaffe Destiny! Liksom Halo-copy, lame.

 

 

 

Du burde gi det en sjanse. Se om du får skaffa deg en beta kode til det starter opp igjen om noen dager. Jeg er ihvertfall veldig positivt overasket over spillet så langt.

 

 

Blir feil å sammenligne Destiny med Halo. Halo er primært et offline-spill, mens Destiny er et slags online MMO, noe som er grunnen til at jeg ikke blir å skaffe det.

 

 

Grunnen til at det Halo blir nevnt er vel stort sett pga spillene ser veldig like ut. Det ser litt ut som et Halo spill og det føles ut som et Halo spill. Men der stopper også likhetene.

 

Synes ordet MMO blir stadig missbrukt i diverse spill. Destiny er ikke et MMO overhode i mine øyne. Det er et spill med forskjellige hubs som er igjen i flere forskjellige instances/realms. Eneste forskjellen ifra et singleplayer spill er at du vil se noen få spillere engang i blant på samme område som deg. Ingenting som er sjenerende eller har noen påvirkning på måten du spiller på. Dem kunne egentlig like greit ikke vært der...men ikke et problem.

 

Så har du oppdrag som er i hubs hvor du blir automatisk satt samens med 2 andre. Ikke akkurat mmo skala her for å si det veldig pent... Disse oppdragene er artige og igjen ikke sjenerende at andre er med deg. Men dem kunne også like greit ikke vært det...

 

Alt i alt et veldig kult spill synes nå jeg..men et mmo? Ikke i min bok :)

 

 

Hvorfor må man være online om det ikke er et MMO?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

tja, trodde vi var ferdig å suttre om xbone.

men er litt ening med han, litt... jeg synes det var dumt av MS å gå bort i fra den opprinelige versjonen de først viste fram.

 

men den er helt grei idag også, hvis man ikke liker hva xbone gjør så er det veldig lett å gjøre noe med det

 

Er man? Hvorfor skulle man være det når MS fortsetter å oppføre seg dårlig? Som jeg sa i en annen tråd, så tror jeg MS har godt av noen på tygga, kanskje de snart begynner å oppføre seg som noe annet enn en halvmonopolist som kan gjøre som de vil, for det er de ikke lenger.

 

AtW

 

 

MS prøver å "fikse" det fordi folk suttra, og så skal de suttre om det også...

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor må man være online om det ikke er et MMO?

 

 

Hva er det som ikke er online idag? Pokker...min vaskemaskin er online. Fordi utviklere vil det?

Er Diablo 3 et MMO siden det er online?

 

Er stadig flere spill som blander singleplayer modus med en eller flere former for online funksjonalitet. I Destiny har vi i beta en liten hub hvor alle kan møte. På jorda så kan du møte toppen 5 andre i det samme kartet?

 

Hverken antall mennesker du spiller med eller områdene en spiller på er i nærheten etter min mening verdig å bli kalt et mmo.

Lenke til kommentar

 

tja, trodde vi var ferdig å suttre om xbone.

men er litt ening med han, litt... jeg synes det var dumt av MS å gå bort i fra den opprinelige versjonen de først viste fram.

 

men den er helt grei idag også, hvis man ikke liker hva xbone gjør så er det veldig lett å gjøre noe med det

 

Er man? Hvorfor skulle man være det når MS fortsetter å oppføre seg dårlig? Som jeg sa i en annen tråd, så tror jeg MS har godt av noen på tygga, kanskje de snart begynner å oppføre seg som noe annet enn en halvmonopolist som kan gjøre som de vil, for det er de ikke lenger.

 

AtW

 

Skjønner ikke helt hva du mener her med at MS fortsetter å oppføre seg dårlig. I det siste har det jo bare vært positivitet rundt Xbox One (Kinect fjernet, ikke noe mer TV fjas osv).

 

Ja, noen kommer med en negativ vinkling pga Kinect-fjerningen og TV kanselleringa, men dette er jo noe som er positivt for alle gamere. Folk skal alltid ha ammunisjon imot Microsoft, og når de går tom så finner de på noe selv å klage på.

 

Playstation har LANGT igjen å gå før de kan krones som en vinner i mine øyne (antall konsoller solgt har overhodet ingen betydning for meg eller noen andre gamere). Hardware vinner de glatt, men det betyr lite når infrastrukturen (PSN) fortsatt henger langt etter Xbox Live. Med det mener jeg stabilitet/firmware etc.

 

Er så langt fornøyd med begge konsollene, men jeg hadde ikke tapt noe som helst med å vente et år med å kjøpe de, ettersom de begge har veldig få must-have spill.

 

XB1/PS4 for eksklusiver, PC for multiplats.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor må man være online om det ikke er et MMO?

 

 

Hva er det som ikke er online idag? Pokker...min vaskemaskin er online. Fordi utviklere vil det?

Er Diablo 3 et MMO siden det er online?

 

Er stadig flere spill som blander singleplayer modus med en eller flere former for online funksjonalitet. I Destiny har vi i beta en liten hub hvor alle kan møte. På jorda så kan du møte toppen 5 andre i det samme kartet?

 

Hverken antall mennesker du spiller med eller områdene en spiller på er i nærheten etter min mening verdig å bli kalt et mmo.

 

 

Men kva er det som gjere at Destiny må være online? Burde vore lett å hatt ein singelplayer der man sjølv fekk velge om man ville være offline/online.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor må man være online om det ikke er et MMO?

 

 

Hva er det som ikke er online idag? Pokker...min vaskemaskin er online. Fordi utviklere vil det?

Er Diablo 3 et MMO siden det er online?

 

Er stadig flere spill som blander singleplayer modus med en eller flere former for online funksjonalitet. I Destiny har vi i beta en liten hub hvor alle kan møte. På jorda så kan du møte toppen 5 andre i det samme kartet?

 

Hverken antall mennesker du spiller med eller områdene en spiller på er i nærheten etter min mening verdig å bli kalt et mmo.

 

 

Men kva er det som gjere at Destiny må være online? Burde vore lett å hatt ein singelplayer der man sjølv fekk velge om man ville være offline/online.

 

Det er en ''Shared World Shooter'', ikke et MMO.

 

Poenget er at det er meningen å møte andre Guardians mens du er ute og gjør oppdrag/farmer osv. Disse kan du invitere til såkalte Fireteams, slik at de kan hjelpe deg hvis oppdrag er for vanskelige (eller hvis du vil være sosial). Dette er også langt ifra Halo handlingsmessig, det er deg og andre Guardians som må kjempe sammen mot ''The Darkness'', ikke en enslig Master Chief som kjemper for hele menneskeheten.

 

Det hadde føltes helt rart å spille dette offline. Spillet er bygd opp mot å spille sammen med andre.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvorfor må man være online om det ikke er et MMO?

 

 

Hva er det som ikke er online idag? Pokker...min vaskemaskin er online. Fordi utviklere vil det?

Er Diablo 3 et MMO siden det er online?

 

Er stadig flere spill som blander singleplayer modus med en eller flere former for online funksjonalitet. I Destiny har vi i beta en liten hub hvor alle kan møte. På jorda så kan du møte toppen 5 andre i det samme kartet?

 

Hverken antall mennesker du spiller med eller områdene en spiller på er i nærheten etter min mening verdig å bli kalt et mmo.

 

 

Men kva er det som gjere at Destiny må være online? Burde vore lett å hatt ein singelplayer der man sjølv fekk velge om man ville være offline/online.

 

 

Samme som med Sim City, bare at folk godtar det på grunn av hvordan Destiny er markedsført. I Sim City kunne man også velge å spille helt alene. Så lenge man kan spille hele kampanjedelen helt alene, så er det ingen grunn til å tvinge folk til å spille på nett.

Lenke til kommentar

Samme som med Sim City, bare at folk godtar det på grunn av hvordan Destiny er markedsført. I Sim City kunne man også velge å spille helt alene. Så lenge man kan spille hele kampanjedelen helt alene, så er det ingen grunn til å tvinge folk til å spille på nett.

 

 

Det er helt klart spill ute som er blitt laget med DRM som baktanke og så har dem laget en "online" del i spillet. Jeg ser dog ikke at online funksjonaliteten i Destiny som det. For det første så er det på konsoll så piratvirksomhet er minimalt i forhold til PC.

 

Og aller viktigst så føles det naturlig og gøy ut i Destiny. Og jeg tviler du kan spille igjennom hele kampanjedelen i Destiny alene. Spillet er laget for at du skal spille med andre i visse områder. Det å gjøre Devil's Lair alene vil for det første ta en evighet og det ville uten tvil vært en dårligere opplevelse alene.

 

Nå anser jeg det å være online like naturlig som at jeg har strøm i huset. Så jeg synes hele problemstillingen er latterlig. Men samtidig så forstår jeg dem som ikke har samme syn på dette vil synes at online krav er en uting.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...