Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Men poenget mitt er bare at man kan forvente litt med tanke på at DR3 er laget av Microsoft-studio og de, av alle, burde klare å utnytte sin egen maskin bedre i starten.

MS finansierte spillet, men det ble utviklet av Capcom Vancouver. De samme folkene som lagde Dead Rising 2.

 

Men DR3 kommer ikke til X360.

Det var opprinnelig et 360-spill.

 

En kan si det samme om flere av lanseringsspillene egentlig.

 

DR3 (se ovenfor)

Ryse (ble opprinnelig annonsert til 360. Crytek er imidlertid eksperter når det gjelder grafikk, så de har klart å få det til å se "next-gen" ut.)

Zoo Tycoon (kommer ut til både 360 og XBO)

Lococycle (ble opprinnelig annonsert til 360, det kommer ut til både 360 og XBO)

Crimson Dragon (ble opprinnelig annonsert til 360)

 

Forza Motorsport 5 og Killer Instinct var sannsynligvis alltid ment å være XBO-spill, men jeg tror at forbedringspotensialet er stort når det gjelder disse spillene også. Det at de kommer til å patche inn deler av FM5 sier egentlig alt om at spillet ikke har fått nok utviklingstid. Killer Instinct har vært under utvikling i ca. 1 år, så det er imponerende hva de har fått til på så kort tid. Spesielt mtp at det er Double Helix vi snakker om.

 

Som flere allerede har vært inne på, så vil spillene se bedre ut etter hvert som utviklerne modifiserer grafikkmotorene og blir mer kjent med maskinvaren. Se på Ryse som en smakebit på hva vi kan forvente fra Xbox One i fremtiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som syter over grafikk er det jo bare å se på Forza/Ryse. De ser MER enn bra nok for min del, og det er en solid oppgradering fra X360/PS3 uansett. Og det blir jo bare bedre som årene går.

 

xan4_by_mrpetros-d6t6sfc.gif

 

ipJ3DSWZKaAwo.gif

 

 

9.gif

 

 

 

 

 

 

https://xboxuncut.squarespace.com/new-page/

 

 

Killzone ser selvfølgelig bra ut og, men jeg vil ikke si at det ser mye bedre ut enn det her.

Endret av SIR WOLFIE 87
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er basert på folk som tester spillet for omtale. Om det kommer et PS4-spill som ligger på under 20fps, så blir jeg å skrive det samme.

 

Det gjør det, men kanskje vi skal lage en tråd som kan diskutere X1 nøytralt. Så kan dette heller være "alt er positivt med X1-tråden". Blir svartmalt med engang man diskuterer noe i mot X1.

Lenke til kommentar

Leser flere som skriver at Xbox One kjører den ferdige versjonen av Dead Rising 3 dårlig. FPS som dropper ned til 15-20 på det verste.

 

Digital Foundry har testa spillet og det detter helt ned i 20fps rapporter dem. Er jo synd at maskinen og/eller utviklerne ikke klarer å få stabile 30fps eller aller helst 60fps. Men akkurat som når jeg kjøpte PS3 og X360 når dem kom i salg. Så kjøper ikke jeg en konsoll pga ytelsen, men for brukeropplevelsen og dem eksklusive spillene.

 

Jeg skjønner fokus på ytelse til en viss grad, men synes det er for mye fokus på det i kommentar felter, forum og ikke minst pressen. Når fokus burde være på brukeropplevelser og hva maskinene kan tilby av underholdning.

 

Det synes nå jeg da, men som nevnt så skjønner jeg til en viss grad fokus på hardware. Er det bare jeg som er rar som bryr meg mer om alt det andre rundt konsollene? Eller hva er greia... :)

 

(Nå skal jeg vaske gulvet, om dere ikke ser noe til meg iløpet av en dag så har ryggen klikka og jeg ligger på gulvet. Send gjerne hjelp da... :D )

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Digital Foundry har testa spillet og det detter helt ned i 20fps rapporter dem. Er jo synd at maskinen og/eller utviklerne ikke klarer å få stabile 30fps eller aller helst 60fps. Men akkurat som når jeg kjøpte PS3 og X360 når dem kom i salg. Så kjøper ikke jeg en konsoll pga ytelsen, men for brukeropplevelsen og dem eksklusive spillene.

 

Jeg skjønner fokus på ytelse til en viss grad, men synes det er for mye fokus på det i kommentar felter, forum og ikke minst pressen. Når fokus burde være på brukeropplevelser og hva maskinene kan tilby av underholdning.

 

Det synes nå jeg da, men som nevnt så skjønner jeg til en viss grad fokus på hardware. Er det bare jeg som er rar som bryr meg mer om alt det andre rundt konsollene? Eller hva er greia... :)

 

(Nå skal jeg vaske gulvet, om dere ikke ser noe til meg iløpet av en dag så har ryggen klikka og jeg ligger på gulvet. Send gjerne hjelp da... :D )

 

Jeg er helt enig. Jeg digger alt det nye opplegg som også ikke bare gjelder gaming! Elsker tanken ved å ha TV via xbox for å kunne følge med når venner logger på, når jeg får invites til games. Voice commands, osv, blir så bra :)

Endret av Deivid_1337
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel egentlig av samme oppfatning som deg Larzen....er så masse oppslag om fps og 720p vs 1080p å sile ut når det jeg vil vite mest om er hva disse maskinene kan tilby utover det. Er selvfølgelig beklagelig at XBO strever med å levere ytelse i nesten alle spill som er omtalt. Ps4 på sin side har ikke levert det jeg forventet av multimedie funksjoner....så veit da søren jeg. Ingen av maskinene lever helt opp til tittelen "next gen" i mine øyne ennå. Ps4 sin ytelse og xbo sine multimedia løsninger i én maskin hadde vært toppen av lykke.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

 

 

  • Assassin’s Creed IV: Black Flag - 20GB
  • Battlefield 4 - 33GB (Source)
  • Call of Duty: Ghosts - 39GB
  • Crimson Dragon - 6.9GB (Source)
  • Dead Rising 3 - 19GB
  • FIFA 14 - 8GB
  • Fighter Within - 9.2GB (Source)
  • Forza Motorsport 5 - 31GB
  • Just Dance 2014 - 22GB
  • Killer Instinct - 2.4GB (Source) // 3.4GB for full install, can play after downloading 2.4GB (Source)
  • Lego Marvel Super Heroes
  • Lococycle - 13GB
  • Madden NFL 25 - 12GB
  • NBA 2K14 - 43GB
  • NBA Live 14 - 9GB
  • Need for Speed: Rivals
  • Powerstar Golf - 3.9GB (Source)
  • Ryse: Son of Rome - 34GB
  • Skylanders: Swap Force - 15GB
  • Xbox Fitness - 246MB (Source)
  • Zoo Tycoon - 2.6GB (Source)
  • Zumba: World Party - 24GB

UPDATE: Call of Duty: Ghost disc installation info:

qveR8jU.png
xsVkB0H.png
4hhdTZq.png
a7SlcwG.png
ff8qwOQ.png

xo05yMr.pngDazpK0o.png
5T1jFXI.pngYnhynR6.png
CDUEYgR.pngmJDWswf.png
naHYvQQ.pngHxiZRTl.png
ZLyPuDP.pngPHktALs.png

Kilde: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=711802

 

 

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Gikk bra med ryggen folkens!

 

Skulle ønske PS4 og XBO var en og samme maskin, begge med sine fordeler. Det hadde jo vært så mye enklere for alle! :)

 

Men slik jeg tenker så vil jeg ha XBO i stua og den vil bli noe både jeg og min samboer enkelt kan ta ibruk. Det blir det digitale og multimedia fokuserte møtepunktet i stua våres. Noe det sikkert blir for ekstremt mange andre også.

 

Det at Kinect gjenkjenner en person og en kan bruke stemmen til det aller meste vil gjøre at personer som min samboer som knapt tørr å slå på noe i stua. Nå kan enkelt si "Xbox På" og poff alt er slått på og klart til bruk. Jeg kan se for meg mange som meg som kommer hjem en dag og finner noen foran Xbox One som sitter å spiller eller gjør noe dem aldri i verden ellers hadde gjort pga det har virket så komplisert å slå på alt samens.

 

Problemet starter jo når personer begynner å si "Xbox Min Profil" og du sitter der med skjegget i postkassa.... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...