Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bra ut. Men om de ønsker at os'et skal være så avansert så burde de gi maskinen hw til det. Xbox one er jo først å fremst en spillekonsoll.

Eg undrast om Microsoft har byrja tenkje breiare. Dei ynskjer å få eit solid fotfeste i stua, og det er kanskje lettare med ei 'alt mogleg' maskin.

 

Og det har tilsynelatande gått ut over 'spel'-delen til maskina.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Eg undrast om Microsoft har byrja tenkje breiare. Dei ynskjer å få eit solid fotfeste i stua, og det er kanskje lettare med ei 'alt mogleg' maskin.

 

Og det har tilsynelatande gått ut over 'spel'-delen til maskina.

Ja, mulig det er rett vei å gå, men for min del er det totalt feil vei å gå. Deres tv satsing er totalt i motsatt retning av trenden hjemme hos oss, tv er totalt på tur ut slik det eksisterer i dag. Så hmdi inn betyr lite.

Men synd for oss gamere.

Hvor vidt tror vi Kinect vil forstå norske kommandoer?

Det burde den gjøre når det blir lagt til støtte for norsk. Kanskje de rekker det før lansering i norge Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Nei, den vil nok ikke forstå norsk. Norsk stemmegjenkjenning er for vanskelig til at selv Microsoft kan lage det.

Har du Noe å backe det opp med eller er det dratt ut av intet? Mener å ha lest om brukere her på forumet som har vært å hjulpet ms spille inn mye rart som tydeligvis skulle brukes til stemmegjennkjenning.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du Noe å backe det opp med eller er det dratt ut av intet? Mener å ha lest om brukere her på forumet som har vært å hjulpet ms spille inn mye rart som tydeligvis skulle brukes til stemmegjennkjenning.

 

Desverre har microsoft hverken bekreftet eller avkreftet, og jeg tviler ikke på at microsoft har prøvd. Det jeg tviler på er at de har valgt å bruke så mye ressurser som kreves for å få XBO til å forstå norsk.

 

Windows avdelingen til Microsoft har jobbet med dette i over 5 år og har ikke en løsning enda, og det virker rart av xbox avdelingen skulle klare det.

 

Det er en grunn til at regjeringa i 2010 bestemte at det skal lages en språkbank på skattebetalers regning, det er ikke økonomisk forsvarlig å lage software som forstår norsk. Og uten at jeg vet helt status på den norske språkbanken i dag tviler jeg på at 2 år har gitt så veldig mye mer å jobbe med.

Lenke til kommentar

 

Desverre har microsoft hverken bekreftet eller avkreftet, og jeg tviler ikke på at microsoft har prøvd. Det jeg tviler på er at de har valgt å bruke så mye ressurser som kreves for å få XBO til å forstå norsk.

 

Windows avdelingen til Microsoft har jobbet med dette i over 5 år og har ikke en løsning enda, og det virker rart av xbox avdelingen skulle klare det.

 

Det er en grunn til at regjeringa i 2010 bestemte at det skal lages en språkbank på skattebetalers regning, det er ikke økonomisk forsvarlig å lage software som forstår norsk. Og uten at jeg vet helt status på den norske språkbanken i dag tviler jeg på at 2 år har gitt så veldig mye mer å jobbe med.

Er vel strengt tatt forskjell på stemmekommandoar i programvare som Autocad og Office og "Xbox på", "Xbox av".

Temmeleg rudimentære kommandoar det er snakk om her ...

 

Satt på spissen - men poenget står.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...