Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg mener at kampsystemene er det området der Fable har størst forbedringspotensial. Det var helt ålreit i de gamle spillene, men det var ikke hovedgrunnen til at jeg spilte dem. De kan gjerne la seg inspirere av Kingdoms of Amalur f. eks.

Håper at den fargerike grafikkstilen og lekne historiefortellingen blir med videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Har irritert meg over Xbox der viftene går på full guffe helle tiden mens man spiller. RDR2 eller COD eller BF. 
for to uker siden begynte den å slå seg av plutselig. 

Ringte Xbox support - de ville at jeg skulle slette alt og resette hele xboxen. Orka ikke det. 
i går tok jeg den ned til Esso. La den ned og kjørte forsiktig på med luftkompressor for å fylle luft i dekkene. Kom masse støv ut. 
koblet den opp hjemme.
 

Lydløs. 

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Megaoctane said:

Har irritert meg over Xbox der viftene går på full guffe helle tiden mens man spiller. RDR2 eller COD eller BF. 
for to uker siden begynte den å slå seg av plutselig. 

Ringte Xbox support - de ville at jeg skulle slette alt og resette hele xboxen. Orka ikke det. 
i går tok jeg den ned til Esso. La den ned og kjørte forsiktig på med luftkompressor for å fylle luft i dekkene. Kom masse støv ut. 
koblet den opp hjemme.
 

Lydløs. 

Det hjelper på ja. Men du trenger ikke dra til Esso. De selger trykkluft på boks på plasser som Jula, Biltema, Clasern. Kjekt å ha stående til når noe skal renses. 

Lenke til kommentar

Skumle med å bruke en random kompressor er jo at den kan frøse olje.

Bruk helst en oljefri kompressor eller trykkluft på boks.

Men støv kan skape trøbbel ja. Kjøpte min PS4 brukt på finn for 400kr da den slo seg av etter noen minutter og var "defekt".

Men var bare 20kg støv inni den.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Megaoctane skrev (4 timer siden):

Skulle nesten vært lov å ta av dekslet for å blåse disse rene eller støvsuge.

at de er alltid på gjør vel at de tiltrekker seg mye mer støv?

Dette kan man fritt gjøre på PS4 Slim og Pro.

 

Ah, sorry! Trodde jeg var i en Sony tråd ? Går litt for seg med all PS5 hypen nå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
On 6/12/2020 at 9:50 AM, Megaoctane said:

Skulle nesten vært lov å ta av dekslet for å blåse disse rene eller støvsuge.

at de er alltid på gjør vel at de tiltrekker seg mye mer støv?

Går fint ant å ta av dekselet å rengjøre, men bryter vel garantien da siden du må ødelegge ett klistremerke.

De fylles med støv fordi det er kun en vifte (som er ganske heftig) og den har ikke noe filter.

Blir som å ha en støvsuger stående i tv benken.

Xbox sitt design er bedre der, både på one og one x. 

Spilte gjennom uncharted serien, Journey og litt Driveclub, også har den vært avslått siden. Takler ikke PS4 stikken.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Går fint ant å ta av dekselet å rengjøre, men bryter vel garantien da siden du må ødelegge ett klistremerke.

De fylles med støv fordi det er kun en vifte (som er ganske heftig) og den har ikke noe filter.

Blir som å ha en støvsuger stående i tv benken.

Xbox sitt design er bedre der, både på one og one x. 

Spilte gjennom uncharted serien, Journey og litt Driveclub, også har den vært avslått siden. Takler ikke PS4 stikken.

Det beste er å blåse det rent med ren trykk luft, men det er et STOR MEN her, vifta som du kjører trykkluft igjen tåler nok ikke påkjenningen av luft strømmen om den er sterk/høy trykk/stor luft igjennom strømning.

Det kan enkelt sette et skrujern som stopper vifta å gå rundt mens man lufter og blåser ut støvet.

Dette trikset kan vel brukes på alle maskiner som samler støv og har vifter.

Lenke til kommentar
7 hours ago, ray001 said:

Det beste er å blåse det rent med ren trykk luft, men det er et STOR MEN her, vifta som du kjører trykkluft igjen tåler nok ikke påkjenningen av luft strømmen om den er sterk/høy trykk/stor luft igjennom strømning.

Det kan enkelt sette et skrujern som stopper vifta å gå rundt mens man lufter og blåser ut støvet.

Dette trikset kan vel brukes på alle maskiner som samler støv og har vifter.

Må nesten åpne opp skal man få ut alt støvet. Legger seg som en duk mellom viften og kjøleribbene.

Men trykkluft bruker å hjelpe godt ja.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Mr. ve said:

Jeg har problemer med "stick drift" på en nyinnkjøpt elite series 2 kontroll. Er det noen som har erfaring eller kommentarer å opprette garantisak direkte hos MS vs. nettshoppen hvor jeg kjøpte den?

Jeg ville prøvd nettshoppen først, etter loven er det de som skal løse dette.

Foretrekke ofte å kjøpe ting på Elkjøp, siden de sjelden krangler på slikt. De matcher som regel pris på nettbutikk også, hvis du viser til lavere pris i nettbutikk.

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (På 17.6.2020 den 10.04):

Jeg ville prøvd nettshoppen først, etter loven er det de som skal løse dette.

Foretrekke ofte å kjøpe ting på Elkjøp, siden de sjelden krangler på slikt. De matcher som regel pris på nettbutikk også, hvis du viser til lavere pris i nettbutikk.

Ble sendt tilbake til nettshoppen i går. Frykter dog at jeg får den i retur sammen med en faktura for service timer uten at de har funnet noen feil. Mens hos MS er det en kjent feil så der hadde den nok blitt fikset/sendt en ny. Men vi får nå se :)

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Mr. ve said:

Ble sendt tilbake til nettshoppen i går. Frykter dog at jeg får den i retur sammen med en faktura for service timer uten at de har funnet noen feil. Mens hos MS er det en kjent feil så der hadde den nok blitt fikset/sendt en ny. Men vi får nå se :)

Vi får håpe det ordner seg?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Mala said:

Det er helt sikkert, i utgangspunktet dårlig med termisk pasta mellom kjøler og chip. Dersom du mener viften jobber unødig hardt under lite last. 

Min bråker så fort jeg spiller et spill, og det er ganske høy lyd. Men det skal selvsagt ikke være så høy lyd som hos meg, dette er en feil med konsollen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...