Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 hours ago, Windoge said:

Om det skjer kommer det til å enten se elendig ut, eller ha elendig flyt.

Ikke nødvendigvis. Jeg spilte det på min Huawei matebook med mx150 GPU. Det var ikke akkurat en god opplevelse men det gikk. One X burde iallefall klare å kjøre det helt greit.

Men får neppe den råe grafikken som på pc, pluss at kontrollerne blir kansje litt knotete? Man må bruke tastaturet til en del ting selv om jeg spiller med en xbox stikke.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 27.9.2020 den 14.04):

Ikke nødvendigvis. Jeg spilte det på min Huawei matebook med mx150 GPU. Det var ikke akkurat en god opplevelse men det gikk. One X burde iallefall klare å kjøre det helt greit.

Men får neppe den råe grafikken som på pc, pluss at kontrollerne blir kansje litt knotete? Man må bruke tastaturet til en del ting selv om jeg spiller med en xbox stikke.

tenker de optimaliserer det til stikke feks at x knappen gir alle flaps valg feks

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen her som sitter med en LG og bruker HDR? Hatt en LG TV på rommet i en måned nå og liker virkelig ikke HDR modus på TVen, alt er så ekstremt mørkt. Når jeg er i dashboard Bruker den ikke HDR og bildet er klart og fint. Når man starter et spill blinker skjermen og man ser at hele skjermen dimer på en måte når den går inn i HDR modus. Ser ekstremt mange klager på dette når man tar et raskt google søk. Har en Samsung på stua og der dimer ikke HDR i det heletatt. Nesten så jeg vurdere å bare deaktive hele HDR fordi alt blir så unaturlig mørkt. Må jo være en fiks på dette?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (8 timer siden):

Noen her som sitter med en LG og bruker HDR? Hatt en LG TV på rommet i en måned nå og liker virkelig ikke HDR modus på TVen, alt er så ekstremt mørkt. Når jeg er i dashboard Bruker den ikke HDR og bildet er klart og fint. Når man starter et spill blinker skjermen og man ser at hele skjermen dimer på en måte når den går inn i HDR modus. Ser ekstremt mange klager på dette når man tar et raskt google søk. Har en Samsung på stua og der dimer ikke HDR i det heletatt. Nesten så jeg vurdere å bare deaktive hele HDR fordi alt blir så unaturlig mørkt. Må jo være en fiks på dette?

Du har skrudd opp OLED light eller backlight til fullt når du er i HDR modus? Prøv også å skru av energi sparing hvis du har dette på.

Lenke til kommentar

Ta og sjekk opp litt i hvilke modus du har å velge mellom. Vivid etc. pleier å se HELT jævlig ut. Regner med du ikke sitter med fabrikkinnstillingene ut av boksen ? Er ikke kjent med LG OLED, men bruk gjerne litt tid til å bli kjent med innstillingene selv. Sjekk opp litt innstillinger folk/reviews lander på. 

Kan være energisparing er aktivert ja, da tar den hensyn til belysning i rommet og dimmer gjerne skjermen ekstremt mye. Hvilken modell er dette ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Skal teste litt senere, vet jeg har tatt av energi sparing. Var det første jeg gjorde, også fullt en del guides på denne spesifikke modellen. Det jeg ikke skjønner er hvorfor skjermen blinker når den går i HDR modus og den blir merkbart mørkere. Som sagt, har en Samsung på stua og spillene ser mye bedre ut på den TVen og da bruker jeg HDR uten problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Civilix skrev (16 minutter siden):

Skulle ikke EA Play komme til gamepass i dag? Kan ikke se noe på hverken Xbox eller EA siden av mine kontoer enda. Noen av dere som har fått det?

Har fått det her, men på Xbox series X. Har game pass ultimate. 
Legger forresten merke til ordlyden til Xbox på Facebook: "Nå har Xbox Game Pass Ultimate blitt enda bedre..."

Kan det være at man må ha Ultimate for å få tilgang til EA Play?

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ray001 skrev (8 timer siden):

Til dere som har / testet / eller vet om Xbox Serie X vil fungere med 21:9 aspect ratio? 

Kanskje med 3840×1600 oppløsning

 

 

Xbox Series X without 21:9 ultrawide support | gamepressure.com

"Does Xbox Series X support ultrawide 21:9?"
"Short answer is: no. Xbox Series X doesn’t support ultrawide monitors, nor the 21:9 aspect ratio. We’ve tested the new Xbox on an ultrawide display, Samsung C34J791 (34 inches, 3440x1440), and unfortunately, the image is displayed in the regular 16:9, with black bars on both sides of the screen. This applies both to games and the console’s user interface. Interestingly, Xbox Series X does support 1440p resolutions (and both Full HD and 4K), but the highest aspect ratio is 16:9."

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
vidor skrev (5 timer siden):

Grunnen til at jeg sjelden kjøper spill på release. Av plata bruker den 346,78 MB.

41,98 GB blir lastet ned over nett. Gone gold betyr nå mest at man bare slipper noe alpha/beta-greier.

control.JPG.b03b41658a57ff15d1bccaaab4735542.JPG

Da tror jeg ikke du vet hva «Gone Gold» betyr i 2021, hvis du fortsatt tror det siktes til en plate....

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel en konsekvens av at man installerer spillet senere i spillets levetid fordi det har kommet flere patcher, osv.
Så derfor er installasjonen litt smart og baker disse inn i installasjonen så du slipper å laste de etterpå.

Hadde du derimot installert et spill fra en disc ved release, så hadde den installert betydelig mer fra disc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...