Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sant det :p Og klarer jo ikke å stoppe å handle, for det dukker opp stadig gode tilbud :wee:

De har gått vekk fra telefonsupport... Jeg må forholde meg til en chat.... *himler med øynene*

 

Heldigvis en kundebehandler som skjønner at det er en hardware-feil og hopper bukk over alle livreddende førstehjelp (som jeg allerede har vært gjennom).

 

Oppdatering:

Det var den desidert verste supporten jeg har fått i hele mitt liv.... Jeg er helt satt ut. Alt gikk fint og jeg fikk opprettet en service-sak og e-post med pakkelapp og alt var fryd og gammen. Så får jeg beskjed om å levere den på nærmeste UPS-dropoff. Jeg bor i Trondheim. Nærmeste er Oslo. Så spurte jeg om han var seriøs at jeg skulle levere den i Oslo. Ja var svaret (i en litt "Tough shit" stil). Så ble jeg koblet fra og bedt om å gi feedback....

 

Oppdatering 2:

Løsningen ble å ringe UPS. De har en postboks jeg kan sende til hvor se sender pakken videre. Tungvint, men får den iallfall av gårde i dag.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

De har gått vekk fra telefonsupport... Jeg må forholde meg til en chat.... *himler med øynene*

 

Heldigvis en kundebehandler som skjønner at det er en hardware-feil og hopper bukk over alle livreddende førstehjelp (som jeg allerede har vært gjennom).

 

Oppdatering:

Det var den desidert verste supporten jeg har fått i hele mitt liv.... Jeg er helt satt ut. Alt gikk fint og jeg fikk opprettet en service-sak og e-post med pakkelapp og alt var fryd og gammen. Så får jeg beskjed om å levere den på nærmeste UPS-dropoff. Jeg bor i Trondheim. Nærmeste er Oslo. Så spurte jeg om han var seriøs at jeg skulle levere den i Oslo. Ja var svaret (i en litt "Tough shit" stil). Så ble jeg koblet fra og bedt om å gi feedback....

 

Oppdatering 2:

Løsningen ble å ringe UPS. De har en postboks jeg kan sende til hvor se sender pakken videre. Tungvint, men får den iallfall av gårde i dag.

Er ikke lenge siden en jeg kjenner sendte sin inn, den ble henta selv om det var i Oppland fylke. Forstår ikke hvordan den da ikke kan hentes i Trondheim  :eek:

Lenke til kommentar

De har gått vekk fra telefonsupport... Jeg må forholde meg til en chat.... *himler med øynene*

Heldigvis en kundebehandler som skjønner at det er en hardware-feil og hopper bukk over alle livreddende førstehjelp (som jeg allerede har vært gjennom).

Oppdatering:

Det var den desidert verste supporten jeg har fått i hele mitt liv.... Jeg er helt satt ut. Alt gikk fint og jeg fikk opprettet en service-sak og e-post med pakkelapp og alt var fryd og gammen. Så får jeg beskjed om å levere den på nærmeste UPS-dropoff. Jeg bor i Trondheim. Nærmeste er Oslo. Så spurte jeg om han var seriøs at jeg skulle levere den i Oslo. Ja var svaret (i en litt "Tough shit" stil). Så ble jeg koblet fra og bedt om å gi feedback....

Oppdatering 2:

Løsningen ble å ringe UPS. De har en postboks jeg kan sende til hvor se sender pakken videre. Tungvint, men får den iallfall av gårde i dag.

UPS har et drop up point på Sandmoen i Trondheim. Har levert dit 2 stk selv.

Lenke til kommentar

UPS har et drop up point på Sandmoen i Trondheim. Har levert dit 2 stk selv.

 

Merkelig at de ikke dukker opp på siden deres. Mens i Oslo og omegn så kryr det av de på kartet deres. Var også i kontakt med UPS sin kundeservice og fikk heller ikke der opplyst at de har dropoff i Trondheim.

 

Fikk i dag en fraktseddel fra Bring som går til UPS. Synd de ikke informerte meg, for jeg sendte konsollen i går og betalte frakt selv. (Men til gjengjeld er den fremme hos UPS i dag pga. julepostgangen som går lynraskt (og ikke at jeg går konkurs for kr. 145,-, men hadde vært fint å fått beskjed på forhånd så hadde jeg drøyd det en dag)).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Merkelig at de ikke dukker opp på siden deres. Mens i Oslo og omegn så kryr det av de på kartet deres. Var også i kontakt med UPS sin kundeservice og fikk heller ikke der opplyst at de har dropoff i Trondheim.

Fikk i dag en fraktseddel fra Bring som går til UPS. Synd de ikke informerte meg, for jeg sendte konsollen i går og betalte frakt selv. (Men til gjengjeld er den fremme hos UPS i dag pga. julepostgangen som går lynraskt (og ikke at jeg går konkurs for kr. 145,-, men hadde vært fint å fått beskjed på forhånd så hadde jeg drøyd det en dag)).

Rart mulig det er blitt fjerna? Kjører in mot Optimera og så lå det litt før på venstre siden. Leverte ivertfall 2 Xboxer der og fikk dem hjem sendt etter rep var ferdig.

Lenke til kommentar

Samme her, og er veldig spent på hvordan slipspace enginen blir. Halo 5 singleplayeren var tragisk dårlig ja, lite minnesverdig og ekstremt kort pluss at musikken generelt har blitt ganske kjip etter at Martin O'Donnell stakk.

 

Multiplayeren derimot er en av, om ikke den beste i serien! 

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg til jul fra MS at det vil være mulig å deaktivere fanene for Mixer og samfunn.. Jeg begynner tydeligvis å bli gammel, men å hele tiden bli fortalt hva andre gjør, hva de spiller, etc, e-sport, streams. Det bryr meg der solen aldri skinner. 

 

Om jeg har misforstått noe og allerede kan gjøre dette så setter jeg stor pris på å få tips om dette. 

Selv med fiber 500/500 så er boksen sykt treg på menyen, og da spesielt på de nevnte plasser som mixer og samfunn.

Aller helst ønsker jeg å kunne skreddersy grensesnittet selv, men det er vel utopi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg til jul fra MS at det vil være mulig å deaktivere fanene for Mixer og samfunn.. Jeg begynner tydeligvis å bli gammel, men å hele tiden bli fortalt hva andre gjør, hva de spiller, etc, e-sport, streams. Det bryr meg der solen aldri skinner.

 

Om jeg har misforstått noe og allerede kan gjøre dette så setter jeg stor pris på å få tips om dette.

Selv med fiber 500/500 så er boksen sykt treg på menyen, og da spesielt på de nevnte plasser som mixer og samfunn.

Aller helst ønsker jeg å kunne skreddersy grensesnittet selv, men det er vel utopi.

Helt enig med deg. Drit lei å se de idiotiske tryne e som sitter der å sier masse utrolige dørgende forjævlig kjedelige greier om en først kommer inn der. Forstår ikke at folk gidder å se på det.

Lenke til kommentar

Jeg er forundret over at et menygrensesnitt kan bli så tregt som vi ser på dagens konsoller. Man kan nesten ikke gjøre noe som helst uten å få et lastejul selv på Xen.

 

Hadde smarttelefonen min oppført seg på samme måte ville jeg gått tilbake til en gammel tastefon.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har nevnt det før og kan nevne det igjen. Det er visstnok en alvorlig glitch/feil med Xbox One OSet som gjør at Xboxene gradvis over tid blir tregere og tregere fordi den ikke greier tømme cachen eller noe slik som den skal, og dette har aldri blitt fikset. Det er iallefall det jeg har lest meg frem til over tid er noe av problemene siden mange har slitt med det samme, men om det er faktisk stemmer vet jeg ikke.

 

Min Xbox hadde uansett blitt så ufattelig treg for ca 3 år siden at den var et totalt mareritt å bruke, den brukte flere minutter på å starte opp selv med instant-on aktivert, det var 2-4 sekunder etterslep på alt man gjorde i menyene med jevne freezes som varte rundt 10 sekunder, alle spill brukte 5+ minutter på å loade og hadde varierende grad av kontroller input-lag, storen og apps sleit med å starte, kræsjet jevnlig og noen funket ikke i det hele tatt som blant annet twitch. Spillytelsen var også helt på trynet elendig til et punkt hvor Fallout 4 som var en av de siste spillene jeg kjøpte på konsollen brukte over 10 minutter på å starte opp, in-game loading screens tok flere minutter og jeg hadde single digit framerate stort sett hele tiden under combat og aldri over 20 i resten av spillet. Prøvde både vanlig power cycling og full factory reset flere ganger men disse hadde null effekt på min maskin og jeg tenkte egentlig at det bare var å hive den jævla driten i søpla.

 

Men så prøvde jeg noen steps som en fyr i en eller annen Official Xbox forumtråd sa skulle funke siden han hadde hatt nøyaktig like grusom opplevelse med sin konsoll, og det var å manuelt tømme BluRay cachen et par ganger, cleare MAC adressen og så bare ta en vanlig restart på maskinen. Hørtes jo tåpelig ut at disse 3 enkle steppene i den rekkefølgen skulle fungere når ikke engang flere factory resets løste problemet, men joda, maskinen startet om og bootet opp på bare noen sekunder. Menyene var lynraske og hadde null etterslep, apps startet enkelt opp og til og med twitch hadde begynt fungere igjen. Fallout startet opp på rundt 30 sekunder, input-lagen var helt borte, loadscreens var blitt redusert fra minutter til sekunder og spillet gikk for det meste i stabil 30FPS med bare bagatellmessige framedips i mer hektiske combatsituasjoner.

 

Jeg satt egentlig bare der sjokkert å kunne ikke fatte at Xboxen var blitt fikset så enkelt etter å ha vært direkte ubrukelig i lang tid på det tidspunktet og det føltes som om jeg hadde fått en helt ny konsoll. Siden den gang har konsollen kun vært en eksklusiv Titanfall 2 og Halo 5 maskin og har vært generelt lite brukt. men jeg gjør jevnlig en BluRay cache cleanse og MAC adresse clear når jeg bruker den og har ikke hatt problemer med den siden. OSet på min Xbox er utvilsomt raskere og mer responsivt sammenlignet med PS4 også, noe de fleste vil si seg uenig i.

 

Konklusjon: Xbox One er noe forbanna søppel som krever manuelt vedllikehold for å i det hele tatt fungere normalt. Dette problemet er enten ikke stort nok til at MS gidder å fikse det, eller så kan de ikke fikse det av en eller annen grunn, men siden jeg ser de fleste påstår at PS4 oppleves som raskere enn One får meg til å tenke at alle opplever disse problemene i mer eller mindre grad siden Xbox OSet faktisk ER ganske mye raskere raskere enn PS4 sitt, noe det har vært helt siden 'New XBox Experience'-updaten kom i 2015 engang.

 

Om dere opplever treg og ubrukelig Xbox så prøv de tingene jeg nevnte, men har ingen garanti for at det har like magisk effekt på deres maskin som det hadde for meg. Har gitt disse tipsene til noen folk på reddit som har hatt samme problemer jeg hadde og fikk tilbakemelding om at det fikset maskinene deres også, så da er det jo uansett håp :p

Endret av XtaZ
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal bli veldig spennende å se hvordan dem neste Xbox konsollene blir. Hvor lik kommer Xbox og PlayStation til å bli? Hadde vært artig om en av dem virkelig bestemmer seg for å slå på stortromma og trykke så mye kraft inn som mulig uten at prisen blir helt koko.

 

En ny konsoll generasjon med helt lik hardware er litt kjedelig. Tenk reaksjonen om en av dem har et overtak som Xbox har idag men enda litt til....og det ifra dag en. 

Lenke til kommentar

Er alt for tidlig og alt for lite info ute enda til at jeg orker spekulere noe særlig, men basert på hvor agressive MS har vært de siste par årene og hvor sinnsykt bra de har levert så er det ikke helt umulig at de faktisk greier levere en Xbox som er både sterkere, koster det samme eller er billigere (399 dollar) og har release tidligere enn PS5. Høres ut som ett drømmescenario men om noen kan klare det så er det de.

 

Alternativt om de greier få til en reprise av Scorpio versus PS4Protato hvor de leverer overpowered hardware til en 'umulig' pris slike de faktisk gjorde med One X så kan de klare seg med å slippe konsollen toppen 6 mnd etter PS5 og også koste 100 dollar mer. Får bare håpe de har worldwide release denne gangen å ikke tvinger mindre land til å vente over ett år igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...