Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Konge.

Det er snakk om bakoverkompatibilitet, og ikke en oppusset versjon av spillet du.

http://itavisen.no/2016/07/05/red-dead-redemption-til-xbox-one-fredag/

Hva har det med saken å gjøre? Folk kan ikke glede seg fordi det ikke er en oppusset versjon....

 

 

 

 

 

Konge.

Det er snakk om bakoverkompatibilitet, og ikke en oppusset versjon av spillet du.

http://itavisen.no/2016/07/05/red-dead-redemption-til-xbox-one-fredag/

 

 

Jeg er fullstendig klar over at det er BC og ikke oppusset versjon du.

 

 

 

 

 

Konge.

Det er snakk om bakoverkompatibilitet, og ikke en oppusset versjon av spillet du.

http://itavisen.no/2016/07/05/red-dead-redemption-til-xbox-one-fredag/

 

 

Who fucking cares? Spillet er bra nok til at det ikke trenger noe remaster. Ikke alle spill trenger remaster. 

 

Gutter jeg kopierte den txten fra itavisen, jeg prøvde ikke tirre noen her unnskyld dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ser at man får kjøpt Xbox One med FIFA16 for 1799,- kr på Expert nå. Jeg vurderer å slå til, men så ser jeg at 'Project Scorpio' hevdes å være fire ganger sterkere... Noe sier meg at det å kjøpe en 1st gen. Xbone nå er noe jeg vil angre på senere?

Scorpio er fortsatt langt unna, og det er ikke akkurat en ny generasjon, til tross for at den er langt kraftigere. At alt må fungere med Xbox One gjør at den alltid vil holdes kraftig tilbake. Jeg tipper du får noe bedre oppløsning og detaljer, så med mindre du var planer om å sitte limt opp i skjermen, gå for en slim.

 

Du har rett i at det ikke er en ny generasjon, for Microsoft har akkurat drept alt som heter konsollgenerasjoner, sånt tull er det bare Sony og Nintendo som driver med nå.

 

Xbox One, Xbox One S og Scorpio vil kjøre alle spillene, uten problem. Scorpio blir naturligvis ikke holdt tilbake, spillene ser bare penere ut på den konsollen. Akkurat som at det neste Battlefield ikke vil se dårlig ut på en PC med et GTX 1080 og en i7 fordi et GTX 960 med en i3 "holder det tilbake". Det er løgn og du må slutte å gjenta det. 

 

 

Vi får se. Phil Spencer kom selv i fare for å si at dersom du ikke har en 4K-TV, så blir du ikke å ha særlig effekt av Scorpio, noe som får meg til å tro at poenget med hele konsollen er å introdusere VR og bedre oppløsning. 

Lenke til kommentar

Forøvrig. For de som hadde tenkt å kjøpe xbox one s og har hjemmekino i enten 5.1.2 / 5.1.4 eller 7.1.2 / 7.1.4.

 

Så vil ikke den nye xbox one s støtte dts:x eller dolby atmos. Litt skuffende. Da atmos er det største som har hendt på lydfronten på mange mange år. Kan kanskje ordnes senere med software. Men vil ikke fungere ved launch.

Takk for redningen henrikrox. Hadden en Xbox One S i bestilling kun for å få en UHD-spiller i hus.

Tenkte at det var "selvsagt" den støttet alt som har med 4k-plater å gjøre, Da du så nevnte at den ikke takler Atmos og DTS:X, ble jo det hurtig bekreftet ved et google-søk. Og dermed avbestillingen et faktum.

Går heller for Samsungspilleren i denne omgang.

 

Og jeg tviler litt på om de faktisk vil gjøre Atmos og DTS:X tilgjengelig senere. For i samme googling ser jeg jo at dagens Xbox One lenge også har hatt begrensninger i sin bitstreaming, og det enda ikke er låst opp i noen oppgradering.

PS4 gir faktisk bedre bitstream enn hva Xbox One gjør. Har jeg forstått det riktig, så klusser Xbox One og "dummer" ned bitstreamen. Og da kan en vel ikke kalle det for bitstream(?)

Ser anbefalte innstillinger på Xbox One er "7.1 uncompressed"

Lenke til kommentar

 

Forøvrig. For de som hadde tenkt å kjøpe xbox one s og har hjemmekino i enten 5.1.2 / 5.1.4 eller 7.1.2 / 7.1.4.

 

Så vil ikke den nye xbox one s støtte dts:x eller dolby atmos. Litt skuffende. Da atmos er det største som har hendt på lydfronten på mange mange år. Kan kanskje ordnes senere med software. Men vil ikke fungere ved launch.

Takk for redningen henrikrox. Hadden en Xbox One S i bestilling kun for å få en UHD-spiller i hus.

Tenkte at det var "selvsagt" den støttet alt som har med 4k-plater å gjøre, Da du så nevnte at den ikke takler Atmos og DTS:X, ble jo det hurtig bekreftet ved et google-søk. Og dermed avbestillingen et faktum.

Går heller for Samsungspilleren i denne omgang.

 

Og jeg tviler litt på om de faktisk vil gjøre Atmos og DTS:X tilgjengelig senere. For i samme googling ser jeg jo at dagens Xbox One lenge også har hatt begrensninger i sin bitstreaming, og det enda ikke er låst opp i noen oppgradering.

PS4 gir faktisk bedre bitstream enn hva Xbox One gjør. Har jeg forstått det riktig, så klusser Xbox One og "dummer" ned bitstreamen. Og da kan en vel ikke kalle det for bitstream(?)

Ser anbefalte innstillinger på Xbox One er "7.1 uncompressed"

Ingen problem Tor :)

 

Samsungen fungerer fjell den også. Ser du nevner PCM at det er best på xbox one. Og det er jo rart de klarer å surre til bitstream. Men men.

 

Xbox S hadde jo vært ultimate media boksen. Spill. Uhd bluray og diverse apper hvis man bruker sånt.

 

Blir spennende å se om Neo kommer med uhd bluray og evt atmos/dts:x støtte.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg forsket litt på Xbox One og PS4 idag.
Kjørte en DTS-HD Master 7.1 plate på begge to.

 

Xbox One, bitstream -> dummer lydsporet ned til  Dolby Digital 5.1

Xbox One, 7.1 PCM -> Gir et 7.1 signal. (Men den gir også et 7.1 signal på 5.1 filmer??)

Xbox One 5.1 PCM -> Gir et 5.1 signal

Konklusjon: Xbox One klarer ikke la signalet være i fred, og går inn og degraderer kvaliteten på lyden.

 

PS4 går vekk fra DTS-standarden, men klarer selv å sende videre henholdsvis 7.1 eller 5.1 lydspor, alt etter hva som er på filmen.
Konklusjon: PS4 er en del smartere, og gir et noe "renere" signal.

Lenke til kommentar

Så fryktelig dårlig tilbud at jeg seriøst vurderer å skaffe meg en pc isteden. Noen som vet hvor mye det koster å skaffe seg en PC som kan spille de aller fleste spill uten problemer? Da aller helst "konsoll" nivå i pris. Kom gjerne med link om dere har noen eksempler.

Lenke til kommentar

og dette hører du forskjell på i en blindtest?

Ja, og når en vet DTS-sporet har 1564kbps, og Xbox gir ut 640kbps på samme sporet, da skjønner du det er nedgradering av lydsignalet.

Og det syke er, at ved å bare slippe signalet rent gjennom, så ville det ikke blitt noen degradering.

Men nå er jeg lyd og billedentusiast, og stiller helt andre krav enn gjennomsnittsbefolkningen.

Ser på Playstation-forumet noen anbefaler Sony sitt originale PS4-headset og at det har så fet lyd.

Ble nysgjerrig, bestilte et og testet. Det tok meg mindre enn 1 minutt å skjønne at det ble retur og angrefrist på meg.

At andre synes det headsettet gir topp lyd, sier meg noe om hvor dårlig stilt det er i enkeltes stuer.

 

Men nå skal ikke dette bli en sytetråd. Det er ikke forventet at konsollene skal levere på HiFi-nivå. Jeg er bare skuffet over at de faktisk velger å legge inn begrensninger i lydsignalet, når de strengt tatt kunne latt det bare strømme urørt gjennom, slik som de aller fleste dvd og blu-raysspillere, selv ned i 690,- klassen kan.

Lenke til kommentar

Jeg forsket litt på Xbox One og PS4 idag.

Kjørte en DTS-HD Master 7.1 plate på begge to.

 

Xbox One, bitstream -> dummer lydsporet ned til  Dolby Digital 5.1

Xbox One, 7.1 PCM -> Gir et 7.1 signal. (Men den gir også et 7.1 signal på 5.1 filmer??)

Xbox One 5.1 PCM -> Gir et 5.1 signal

Konklusjon: Xbox One klarer ikke la signalet være i fred, og går inn og degraderer kvaliteten på lyden.

 

PS4 går vekk fra DTS-standarden, men klarer selv å sende videre henholdsvis 7.1 eller 5.1 lydspor, alt etter hva som er på filmen.

Konklusjon: PS4 er en del smartere, og gir et noe "renere" signal.

Hva mener du at PS4 går vekk fra DTS-standarden? Jeg benytter kun DTS på PS4'en min til spill, musikk og Plex via PS4. Ellers foretrekker jeg Bitstream framfor PCM på begge konsollene, lyden er rett og slett bedre da DTS og DD lydsporene er langt høyere. Man ser også  hvilket lydspor som faktisk kommer fram til dekoderen.

 

Unntaket er selvsagt da man skal spille av DTS-HD da bør man ta det via PCM for ukomprimert lyd men. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Synes jeg så en post her tidligere om å få xbox one litt raskere. Hva var fremgangsmåten der? Er heeelt forferdelig her nå!

Selger Xbox-en og kjøper en ordentlig PC istedet!
Lenke til kommentar

 

Da skjedde det som jeg frykta.. Xbox er ikke lengre en konsoll men en PC med tre versjoner av seg selv og siden alle eksklusivene også vill komme på PC ser jeg ikke noen grunn til å ha en Xbox One konsoll lengre. De gravde sin egen grav og Sony vill juble

 

Ja, fysj og æsj, valgmuligheter er noe drit.

 

Grunnen til att jeg sa det jeg gjorde er att intil nå hadde utviklern ETT sett med hardware å forholde seg til men nå åpna MS slusene slik att utviklern har flere sett med HW å forholde seg til.. Tror du utviklern vill bruke masse tid og ikke miste penger på å optimalisere spillene for hvert sett med hardware som den heretter må forholde seg til ?

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...