Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg tror det er noe råttent i fysiske kopier. Digitale kopier er ikke fornuftig priset. Av og til er det mange ganger dyrere. Det til tross for praktiske fordeler og fjerning av bruktmarkedet som spillbransjen gjerne vil bli kvitt.

 

Det er noe bak her som pusher sine interesser. Har kjeder som selger dataspill så mye makt at de dikterer salg av digitale spill?

 

Hadde digitale kopier kostet det samme som i butikken så hadde fysiske kopier dødd på stedet. Hvem kjøper cder i dag?

For at sammenligningen med CD skal gå så måtte Xbox vært en service du abonnerte på, og da fikk tilgang til alle spillene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har lest microsoft blokkerer brukere da hvis di spiller før release da, men det er vel online, å da ble jeg litt usikker måtte spørre dere her da. 

 

 

 

Og det er 110% bullshit.

Har du noen gode kilder?

 

Leste det her  :)

 

Og hvis du leste nøye nok, var det også noe "annet" den brukeren hadde "rotet med".

Så det var ikke på grunn av tidlig spilling det ble satt inn represalier.

Lenke til kommentar

 

Meh. Spotify er populært men ikke for alle. Jeg tenkte på at man kjøper musikken online.

Det er dårlig gjort av microsoft ikke ha Spotify i Xbox one da, :)

 

Forsåvidt enig, selv om jeg egentlig aldri tenker over det. Har det på PS4 og brukt den en gang. Ganske dårlig app egentlig og foretrekker å streame fra mobilen istedet. Hadde msuikken sklidd mer inn i spill så hadde jeg brukt det mer, men sånn som det er nå så spiller musikken like høyt som alt annet i spillet når det brukes (mulig det er endret noe siden sist jeg testet da).

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har lyst på Quantum Break. Jeg har ikke vært ordentlig inn i Xbox siden 360 æran, altså siste spillet jeg kjøpte var i 2012. Jeg er ikke vant til å betale mer enn rundt 399,- + for et nytt spill. Jeg sjekker prisen på Quantum Break og ser det koster minimum 549 stort sett overalt..? Sjekket prisjakt og alle større elbutikkene.

 

Hva i alle dager foregår?

Er vi på vei inn i en DYR æra med spill ? Har ting forandret seg SÅ mye?!?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nope, standard pris, og slik har det vært i mange år før 2012... Vet ikke om elkjøp kommer til å ha et dag 1 salg på spillet eller ikke, men de pleier å ha det på store titler.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har lyst på Quantum Break. Jeg har ikke vært ordentlig inn i Xbox siden 360 æran, altså siste spillet jeg kjøpte var i 2012. Jeg er ikke vant til å betale mer enn rundt 399,- + for et nytt spill. Jeg sjekker prisen på Quantum Break og ser det koster minimum 549 stort sett overalt..? Sjekket prisjakt og alle større elbutikkene.

 

Hva i alle dager foregår?

Er vi på vei inn i en DYR æra med spill ? Har ting forandret seg SÅ mye?!?

Har kostet 549kr så lenge jeg kan huske... Hvis du får noe billigere enn det som er helt nye spill er det tilbud.

Lenke til kommentar

 

Ok. Jeg har lyst på Quantum Break. Jeg har ikke vært ordentlig inn i Xbox siden 360 æran, altså siste spillet jeg kjøpte var i 2012. Jeg er ikke vant til å betale mer enn rundt 399,- + for et nytt spill. Jeg sjekker prisen på Quantum Break og ser det koster minimum 549 stort sett overalt..? Sjekket prisjakt og alle større elbutikkene.

 

Hva i alle dager foregår?

Er vi på vei inn i en DYR æra med spill ? Har ting forandret seg SÅ mye?!?

Har kostet 549kr så lenge jeg kan huske... Hvis du får noe billigere enn det som er helt nye spill er det tilbud.

 

 

Jeg mener ganske bestemt at nyere titler på elkjøp ofte har kostet 399,- og 449,- i mange år.....

Lenke til kommentar

Jeg jobbet på elkjøp for 10-12 år siden, og nye spill kostet typisk 449 - 549,- på den tiden.

549,- er ikke mye i dag...

 

Jeg jobbet der selv i 2005-2007 og opplevde ofte at spill lå på 399,- og 449,-.. Kanskje det har vært en normal prisstigning forsåvidt jeg egentlig ikke har helt tenkt over. Føles så rart å betale OVER 500 for et nytt spill egentlig..

Lenke til kommentar

 

 

Ok. Jeg har lyst på Quantum Break. Jeg har ikke vært ordentlig inn i Xbox siden 360 æran, altså siste spillet jeg kjøpte var i 2012. Jeg er ikke vant til å betale mer enn rundt 399,- + for et nytt spill. Jeg sjekker prisen på Quantum Break og ser det koster minimum 549 stort sett overalt..? Sjekket prisjakt og alle større elbutikkene.

 

Hva i alle dager foregår?

Er vi på vei inn i en DYR æra med spill ? Har ting forandret seg SÅ mye?!?

 

Har kostet 549kr så lenge jeg kan huske... Hvis du får noe billigere enn det som er helt nye spill er det tilbud.

 

Jeg mener ganske bestemt at nyere titler på elkjøp ofte har kostet 399,- og 449,- i mange år.....

Du har rett, forhåndsbestilte stort sett nye spill til 399,- Noen spill var helt nedi 299,- på utgiverdagen, men det begynner å bli lengesiden nå. Tror det kan henge sammen med at kronekursen har blitt gruset de siste 2 årene, en USD er verdt over 50% mer enn for litt siden. Handlet også masse spill fra England før, og nå som endelig tollgrensen øket, gikk pundet brått fra 9kr til 13kr på litt og spillene ble ikke så billige lenger :(
Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte nå Quantum Break digitalt. Lastes de to ekstra spillene ned automatisk? Hvis jeg går inn på store så må jeg betale for dem...

 

Samme her, og jeg forhåndsbestilte god tid før midnatt. Sto fortsatt pre-order da jeg kjøpte, men ingen Alan Wake i biblioteket mitt..

 

Edit:

"The code for these items will be delivered to your Xbox Message center within 7-10 days of Quantum Break’s release."

Så da får vi vel bare vente og se...

Endret av major_stuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanligvis blir man tilsendt melding av Xbox Live med kode når spillet er tilgjengelig ved slike tilfeller hvor BC-spill kommer med. Så dette burde komme snart hvis det er del av Xbox Live-tilbudet til kjøpet av spillet, men må vente litt.

 

Fikk Fallout 3 flere dager etter releasen til Fallout 4. Fikk selv Just Cause 2 gratis etter å ha kjøpt Just Cause 3 flere dager etter release på digitalt kjøp så.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...