Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

IGlenn,Nå er det ikke alle som vil forhåndsbestille før de vet at spillet er verdt å kjøpe, jeg liker å lese noen upartiske tilbakemeldinger først, nå for tiden så vet en aldri hvilke spill som kan svikte, ha bugs, etc.

 

Uansett, pga overbelastning av M$ servere har nedlastningen gått usannsynlig tregere enn vanlig for veldig mange. Dette burde M$ ha forutsett og gjort noe med. Det er jo en tilleggspatch på rundt 10 Gig som ikke kunne lastes ned på forhånd heller, denne har ødelagt kvelden for mange spilleklare folk som til og med  har tatt seg fri fra jobb og greier for å spille Halo 5. Kall det det gjerne 1. World Problem, for det er det jo, men jeg synes at digital nedlastning, som sies å være fremtiden, burde gå så sømløst som mulig. Xboxen utnytter linjekapasiteten dårlig også forøvrig, fikk dog bedra det etter å funnet optimal DNS men likevel.  

 

På min importerte Xbox er det ikke mange regioner jeg kan velge, kun Irland og UK i Vest-Europa. Jeg får ikke valgt norske kr som betaling engang. Takk for tipset om Offgamers, er happy så lenge jeg slipper å betale MER enn norske priser..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Syns du vil ha litt vel mye i pose og sekk.

Du vil ikke forhåndsbestille fordi du vil lese litt upartiske tester først, men samtidig må du ha spillet den dagen det kommer ut?

 

Uansett, Microsoft er ikke alene om å ha slike problemer på release dagen.

Det er ikke så enkelt å si: "I dag som det er slipp av Halo gjør vi serverne 10 ganger raskere og utvider båndbredden 20 ganger!"

Hva skal de gjøre med den alle de overflødige serverne og overflødige båndbredden etter slippdato? Er du villig til å ta den kosten selv bare for å få spillet litt kjappere tilgjengelig den ene dagen? 

Lenke til kommentar

På min importerte Xbox er det ikke mange regioner jeg kan velge, kun Irland og UK i Vest-Europa. Jeg får ikke valgt norske kr som betaling engang. Takk for tipset om Offgamers, er happy så lenge jeg slipper å betale MER enn norske priser..

Kjøpte import-versjonen jeg, og etter å ha installert første patchen når jeg skrudde på maskinen kunne jeg velge fritt i regioner. Har US stort sett hele tiden, men av og til norsk grunnet Viaplay er så teit og ikke fungerer når jeg "er i usa".

Lenke til kommentar

Syns du vil ha litt vel mye i pose og sekk.

Du vil ikke forhåndsbestille fordi du vil lese litt upartiske tester først, men samtidig må du ha spillet den dagen det kommer ut?

 

Uansett, Microsoft er ikke alene om å ha slike problemer på release dagen.

Det er ikke så enkelt å si: "I dag som det er slipp av Halo gjør vi serverne 10 ganger raskere og utvider båndbredden 20 ganger!"

Hva skal de gjøre med den alle de overflødige serverne og overflødige båndbredden etter slippdato? Er du villig til å ta den kosten selv bare for å få spillet litt kjappere tilgjengelig den ene dagen? 

 

En del av de større spillltitlene er jo forventet å være knallbra, men det hender også at de feiler eller har utilgivelige bugs. Når en da har fått bekreftet spillet er bra og faktisk fungerer, så er det greit å kunne spille det dagen en kjøper det, noe som har vært vanlig helt siden spill ble solgt. Skjønner ikke din trang til å forsvare M$ her, at det skal ta 2 døgn å installere et forbanna spill er jo helt håpløst uansett hvordan en vrir og vender på det. Den 10 gigs patchen kunne lett vært unngått også. Som sagt, digital handel er fremtiden og det burde et stort selskap som M$ få skikkelig orden på. Som betalende kunde har en lov til å ha en formening om ting som burde vært bedre.

Endret av Dopegame
Lenke til kommentar

Syns du vil ha litt vel mye i pose og sekk.

Du vil ikke forhåndsbestille fordi du vil lese litt upartiske tester først, men samtidig må du ha spillet den dagen det kommer ut?

 

Uansett, Microsoft er ikke alene om å ha slike problemer på release dagen.

Det er ikke så enkelt å si: "I dag som det er slipp av Halo gjør vi serverne 10 ganger raskere og utvider båndbredden 20 ganger!"

Hva skal de gjøre med den alle de overflødige serverne og overflødige båndbredden etter slippdato? Er du villig til å ta den kosten selv bare for å få spillet litt kjappere tilgjengelig den ene dagen?

De har jo allerede Azure.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg studerer og lærer om Microsoft Azure på skolen nå. De maser ikke om noe annet enn at det er så kjekt å kunne stille opp og ned servere og ressurser etter hvor mye man trenger. Nå snakker de mest om websider, men så mye Microsoft skryter av det, burde det vel funke greit med Xbox Live også. Men det er kanskje noen som kan mer om Azure og Xbox Live enn meg, som kan forklare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det er en vesentlig forskjell på å skulle strukturere et nett etter en brukermasse på 10-100 personer, og 100 000 til en million samtidige brukere. For ikke snakke om alle som i tillegg laster ned filer, ikke bare Halo 5, men alle tilgjengelige spill som ligger på markedstoren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg studerer og lærer om Microsoft Azure på skolen nå. De maser ikke om noe annet enn at det er så kjekt å kunne stille opp og ned servere og ressurser etter hvor mye man trenger. Nå snakker de mest om websider, men så mye Microsoft skryter av det, burde det vel funke greit med Xbox Live også. Men det er kanskje noen som kan mer om Azure og Xbox Live enn meg, som kan forklare.

Azure er en del av skytjenesten til Microsoft, er ikke sikker på om Xbox Live kjøres fra de samme serverparkene.

 

Edit: For å ikke glemme det Lord Nuker sier. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

 

 

Uansett, pga overbelastning av M$ servere har nedlastningen gått usannsynlig tregere enn vanlig for veldig mange. Dette burde M$ ha forutsett og gjort noe med. Det er jo en tilleggspatch på rundt 10 Gig som ikke kunne lastes ned på forhånd heller, denne har ødelagt kvelden for mange spilleklare folk som til og med  har tatt seg fri fra jobb og greier for å spille Halo 5. Kall det det gjerne 1. World Problem, for det er det jo, men jeg synes at digital nedlastning, som sies å være fremtiden, burde gå så sømløst som mulig. Xboxen utnytter linjekapasiteten dårlig også forøvrig, fikk dog bedra det etter å funnet optimal DNS men likevel.  

 

På min importerte Xbox er det ikke mange regioner jeg kan velge, kun Irland og UK i Vest-Europa. Jeg får ikke valgt norske kr som betaling engang. Takk for tipset om Offgamers, er happy så lenge jeg slipper å betale MER enn norske priser..

 

Joda, denne oppdateringen på 9 GB kunne lastes ned på forhånd, bare ved å sørge for å ha konsollen til "Øyeblikkelig på".

Du må velge Norge og norsk under lokasjon, så legge til norsk betalingsinformasjon før du kan betale med ditt norske bankkort, om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

 

 

 

Uansett, pga overbelastning av M$ servere har nedlastningen gått usannsynlig tregere enn vanlig for veldig mange. Dette burde M$ ha forutsett og gjort noe med. Det er jo en tilleggspatch på rundt 10 Gig som ikke kunne lastes ned på forhånd heller, denne har ødelagt kvelden for mange spilleklare folk som til og med  har tatt seg fri fra jobb og greier for å spille Halo 5. Kall det det gjerne 1. World Problem, for det er det jo, men jeg synes at digital nedlastning, som sies å være fremtiden, burde gå så sømløst som mulig. Xboxen utnytter linjekapasiteten dårlig også forøvrig, fikk dog bedra det etter å funnet optimal DNS men likevel.  

 

På min importerte Xbox er det ikke mange regioner jeg kan velge, kun Irland og UK i Vest-Europa. Jeg får ikke valgt norske kr som betaling engang. Takk for tipset om Offgamers, er happy så lenge jeg slipper å betale MER enn norske priser..

 

Joda, denne oppdateringen på 9 GB kunne lastes ned på forhånd, bare ved å sørge for å ha konsollen til "Øyeblikkelig på".

Du må velge Norge og norsk under lokasjon, så legge til norsk betalingsinformasjon før du kan betale med ditt norske bankkort, om jeg husker rett.

 

 

Virker ikke sånn, er nok historier og artikler på nettet nå som forteller en annen historie. Sier ikke at dette slutten på verden, men det lager helt unødvendig hassle for kunder som i utgangspunktet bare vil spille og ha det gøy. M$ burde skjønne at totalopplevelsen er viktig for å beholde sine kunder.  

 

Som nevnt tidligere i tråden får ikke valgt Norge på location, ligger kun en håndfull  land der, muligens pga der er en av de første maskinene.

Lenke til kommentar

 Som nevnt tidligere i tråden får ikke valgt Norge på location, ligger kun en håndfull  land der, muligens pga der er en av de første maskinene.

 

 

Mest sannsynlig fordi du har satt den til engelsk som språk. Kan bare velge Norge hvis du setter språket til norsk. (Forferdelig idiotisk at man ikke kan velge Norge som land og også ha engelsk som tekst språk, men det er nå så...)

Lenke til kommentar

Det er en vesentlig forskjell på å skulle strukturere et nett etter en brukermasse på 10-100 personer, og 100 000 til en million samtidige brukere. For ikke snakke om alle som i tillegg laster ned filer, ikke bare Halo 5, men alle tilgjengelige spill som ligger på markedstoren.

De skryter på seg å takle mer trafikk enn 10-100 personer i alle fall :) Ganske sikker på jeg hørte Xbox Live er på Azure også, som så og si alt annet disse dager. Men mulig Halo spillet har egene servere av en eller annen grunn. Jeg vet ikke nok om gaming til å kunne si noe om det.

 

Men å hoste egene servere er i alle fall sååå 2014 ;)

 

Edit: Live er jo ikke på Azure, men bruker de samme server parkene. Men hvis noen har peilig på det vil jeg gjerne høre hvordan det funker, men gidder ikke google det selv.

Endret av kondis
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Det er en vesentlig forskjell på å skulle strukturere et nett etter en brukermasse på 10-100 personer, og 100 000 til en million samtidige brukere. For ikke snakke om alle som i tillegg laster ned filer, ikke bare Halo 5, men alle tilgjengelige spill som ligger på markedstoren.

De skryter på seg å takle mer trafikk enn 10-100 personer i alle fall :) Ganske sikker på jeg hørte Xbox Live er på Azure også, som så og si alt annet disse dager. Men mulig Halo spillet har egene servere av en eller annen grunn. Jeg vet ikke nok om gaming til å kunne si noe om det.

 

Men å hoste egene servere er i alle fall sååå 2014 ;)

 

Edit: Live er jo ikke på Azure, men bruker de samme server parkene. Men hvis noen har peilig på det vil jeg gjerne høre hvordan det funker, men gidder ikke google det selv.

 

Joda, for all del, Azure kan jo støtte hele kloden om det trengs, men da må det også ha HW i bakkant for å støtte det. Det nytter ikke å lempe Azure inn på en Pentium 3 server og tro at man kan drifte 10k mennesker i en bedrift hvor alt av software ligger på den stakkars serveren. Men begrensningene ligger ikke bare på server siden, man jo også ta i betraktningen på hvor den serveren du bruker er lokalisert, og hva signalet ditt må gå gjennom før den når frem og får bedt om pakken i retur. Husk at fordi om fiber har en teoretisk maks grense har utstyret som skal tolke signalet en fysisk begrensning. Og der er det nok med en halvdårlig fiber også mister du halve pakkedataene, og dermed halve hastigheten ettersom data må sendes på nytt. Så det er uendlig mange feilkilder for at din nedlastningshastighet går tregt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En del leverandører av nettjenester (spill, streaming osv.), går jo ofte inn avtale med nettleverandører om å ha prioritet på trafikken sin for å rute trafikken innom færrest mulig noder (reduserer forsinkelser og pakketap).

Det har dessverre fryktelig lite å si for oss nordmenn (spesielt på tjenester som kjøres i f.eks. statene), da mye går som regel galt før den tid. 

Vil og tro at leverandørene må betale greit for prioritet på trafikken sin.

 

Uansett, for en IT-teknikker selv ser jeg at forbruker ofte setter helt urealistiske krav til tjenester de betaler en slik og ingenting for.

Er så latterlig mange potensielle flaskehalser i både intern og ekstern infrastruktur, og det å bare ta tak i en kan koste en formue. 

Lenke til kommentar

Uannsett rart at MS sliter med å få ut spillet digitalt når di sitter på Azure og burde takla dette betre enn alle andre. MS sitt sjølvskryt samt ein del bortforklaringer her inne når MS har problem med nettkapasitet eller nettet generellt er fantastisk. Er det virkelig nokon som forhåndskjøper spill forsatt?

 

Elles håper eg Halo5 er eit godt spill som er verdt å ha til XO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...