Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å vurderer en Xbox One. Mye fordi det da er enklere å få med venner på noen spilløkter over nett - PC-gaming er liksom så voldsomt for mange å sette seg inn i - og så er jo en konsoll noe rimeligere også.

 

Jeg har hatt hatt konsoll siden Nintendo 8-bit, men hoppet av etter 360'n fra 2005.

 

Spørsmålet mitt er:

(1) Er Xbox One veien å gå ift PS4? Siden det nå kommer bakoverkompatibilitet med 360 spill tenkte jeg kanskje at dette var det smarteste valget. Og (2) nerden i meg vil jo selvsagt smelle inn en SSD i denne. Jeg regner med dette er smart mhp lastetider (og også kanskje støy)?

 

Har lyst på en slik for å prøve å få med venner (familiefedre) på litt co-op :)

Lenke til kommentar

Smeller du inn SSD ryker garantien. MS har vært idiot nok til å ikke legge til rette for dette denne gangen heller. På PS4 derimot kan du bytte selv, men SSD er vel knapt verdt det i grunn. I hvertfall ikke mtp. garantibrudd. Elite utgaven av konsollern kommer forøvrig med 1TB hybrid SSD. Ellers bør du kanskje sjekke ut hvilke titler som foreløpig er bakoverkompatible om du velger One . Vært også klar over at One er hakket svakere enn PS4, så enkelte multiplatform spill kjører  av og til med noe lavere oppløsning.

 

Jeg mener du bør gå for den konsollen som fest mulig av vennene dine har, ettersom du primært er ute etter å spille online slik jeg tolker det :)

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smeller du inn SSD ryker garantien. MS har vært idiot nok til å ikke legge til rette for dette denne gangen heller. På PS4 derimot kan du bytte selv, men SSD er vel knapt verdt det i grunn. I hvertfall ikke mtp. garantibrudd. Elite utgaven av konsollern kommer forøvrig med 1TB hybrid SSD. Ellers bør du kanskje sjekke ut hvilke titler som foreløpig er bakoverkompatible om du velger One . Vært også klar over at One er hakket svakere enn PS4, så enkelte multiplatform spill kjører  av og til med noe lavere oppløsning.

 

Jeg mener du bør gå for den konsollen som fest mulig av vennene dine har, ettersom du primært er ute etter å spille online slik jeg tolker det :)

 

Trist at man ikke kan bytte drev uten å miste garantien :\ Det er jo litt kjedelig å miste denne med en gang .. Ellers er jeg ikke spesielt redd for å modde, 360'n min er skrudd mye på for å holde liv i den (RRoD anyone?).

 

 

 

8_NASTY_LAKKJOBB.jpg

Termiske puter under HK, ny termisk pasta, kjøleribber på RAM, NAND, ANA/HANA, southbridge og gud vet hva .. og 2. gen heatsink på GPU. Loddet en 140mm inn på 12v til DVD-rom også. Den virker ennå (stod på venteliste i 2005 så denne er gammal) men har ikke komponent inngang lenger og VGA-kabelen til 360 fungerte dårlig syntes jeg

 

 

 

Når det gjelder å kjøpe det de andre har .. Poenget er vel at de ikke har noe, men har ytret at det kan være greit å game litt fra sofaen. Så det jeg sier vi skal kjøpe blir kjøpt :p

 

Jeg er primært ute etter en spillmaskin, da underholdningsenteret ivaretas av HTPC og Blu-Ray. 

 

Enig at Xbox kontrollerene historisk er bedre enn PS ja. Det negative med Xbox One er at den er relativt stor ift PS4, og hvis PS4 også har mer ytelse så ble jeg brått usikker.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Razer .. Overpriset tullemerke :p

 

Xbox One Elite kontrolleren ser nice ut den ja - blir nok en slik hvis jeg går XBO.

 

Kan jeg spørre om hva dere bruker for å koble til headset (2x mini-jack) til Xbox One? Eller anbefales heller USB headset?

Denne ser jo forøvrig litt fin ut men hadde jo vært greit å bare bruke det man har fra før ..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

En av grunnene til at jeg liker gamepaden til Xbox One best er fordi den er mindre enn DS4. Jeg har pinglete hender.

Xbo og ds4 er så og si like store bare at xbo er litt "høyere"

Men xbo har overlegen passform og at stikkene er asymmetriske er absolutt å foretrekke

Lenke til kommentar

Hvorfor bry seg om VR så mye. Dere vet at dere bare får spilt møkkaspill 9/10 tilfeller. Prisen blir sikkert også nesten like dyr som selve konsollen. Den dagen det skal kjøpes er når alle spill som det kan brukes til støtter det. Å innen det gjør det så har de sikkert kommet med nye og forbedret versjoner av VR etc for å ikke si billigere.

 

Elite kontrollen for meg blir iallfall unødvendig når man kan om 2 uker bestemme hva alle knappene dine skal gjøre selv ( mulig dette var på Halo 5 but still).. Jeg tipper flere FPS spill kommer til å kjøre det samme. Det er jo tross alt ikke særlig mye jobb å sørge for at vi bestemmer hva knappene på kontrollen vår gjør.

 

Men jeg vil si det er passe bortkasta penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir det ikke noe VR opplegg til XONE også? Husker jeg leste noe om det en liten stund sida

 

Ikke direkte til XBO dessverre. Om du har en kraftig spill PC som kjører Windows 10. Så kan du streame XBO spill til den og bruke Oculus Rift til å se spillene i full skjerm. Men ingen VR støtte. Men du får en virtuell stue hvor du ser et TV på veggen som spillet kjører på. Da kan du se rundt i dette rommet å se på et virtuelt TV.

 

Det er hva vi vet så langt. Så det blir ikke VR spilling via XBO med det første. Men det kommer nok et dedikert VR headset når VR eksploderer i tiden fremover. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...