Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

selvsuging og ryggen


Jofred

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 23 år, og ble fristet til å prøve på aktiviteten "selvsuging".

Jeg fant en guide som sa at det enkleste var å legge seg på ryggen, og så slenge beina over hodet. Over tid skulle ryggen strekkes, slik at den ble mer bøyelig.

 

Jeg lå slik i vell 15 minutter med press på ryggen, og var farlig nær ved å nå frem.

Men så bestemte jeg meg for å ta en pause.

 

Da jeg reiste meg, nærmest falt jeg over i smerte.

Ryggen ga store smerter og hodet føltes plutselig veldig tungt.

Jeg ble liggende i 20 minutter før jeg klarte å reise meg og gå rundt.

 

 

Spørsmålet er: Bør jeg gi meg der? Alle ting er jo vonde første gang man prøver.

Det er ryggen alle klager over at de har det så vondt i. Jeg ble derfor litt skeptisk til om dette er en aktivitet jeg skal holde frem med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig så ser jeg ikke helt hva som tenner med å suge seg selv men, hver sin smak. dette er en vurderingsak du må vurdere selv. er det verdt å riskere ryggplager for å greie å suge seg selv? jeg synes ikke det iallefall. siden jeg har hatt prolaps og andre ryggplager så unner jeg ingen det. men det kan jo gå bra og da men som sagt det er en ting du må tenke igjennom kan jo hende at det går bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hihi, kult, ikke for meg akkurat men dette var kult!

 

spørsmålet er vel ikke om du bør/bør ikke-slutte, spørsmålet er: var dette noe du nøyt, har du LYST å gjør det igjen?

 

if so then go for it!

 

PS: jeg har ikke så mye peil på rygg, men som 23 åring, så burde det vel gå greit å ligge i den stillinga, kanskje legge deg et sted hvor det ikke er altfor hardt underlag?

Lenke til kommentar

Tror jeg ville roet ned på den aktiviteten. En ting er at ryggmusklene dine blir balansert av magemusklene, og at du ikke balanserer magemusklene med øvelsen, noe som kan gi deg kroppsholdningsproblemer over tid. En annen sak er å mishandle ryggen sin på den måten.

Hvis du skal gjøre relativt ekstreme ting med kroppen så bør man vite hva man holder på med, ellers risikerer du bare å skade deg. Det samme gjelder all uvettig trening også. Du kan enkelt trene på deg skader om du ikke vet om svakhetene i anatomien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er tre ting som ofte er i veien for at menn kan suge seg selv:

- ryggsøylen

- ribbbeina

- magen

 

For å kunne suge deg selv må ryggsøylen kunne bøyes såpass at du kommer til, og ribbebeina og magen må være plassert slik at de ikke er i veien når du bøyer deg. Du kan til en viss grad trene ryggen til å klare å bøye seg, dersom det ikke er mye som skal til. Er du langt unna og presser ryggen for mye er dette veldig farlig. Mens magen må enten være liten fra før eller må slankes bort. Ribbebeina må enten være laget slik fra før, eller så må du operere noen bort.

 

All in all, om du ikke er laget slik fra fødsel av vil eg påstå at det ikke er verdt slitet. Men om du derimot er en av de 1% som kan dette, så kjør på.

 

Som Bill Hicks sa, "Guys, if you could blow yourself, ladies, you would be all alone right now, watching a empty stage..".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er en mann på 23 år, og ble fristet til å prøve på aktiviteten "selvsuging".

Jeg fant en guide som sa at det enkleste var å legge seg på ryggen, og så slenge beina over hodet. Over tid skulle ryggen strekkes, slik at den ble mer bøyelig.

 

Jeg lå slik i vell 15 minutter med press på ryggen, og var farlig nær ved å nå frem.

Men så bestemte jeg meg for å ta en pause.

 

Da jeg reiste meg, nærmest falt jeg over i smerte.

Ryggen ga store smerter og hodet føltes plutselig veldig tungt.

Jeg ble liggende i 20 minutter før jeg klarte å reise meg og gå rundt.

 

 

Spørsmålet er: Bør jeg gi meg der? Alle ting er jo vonde første gang man prøver.

Det er ryggen alle klager over at de har det så vondt i. Jeg ble derfor litt skeptisk til om dette er en aktivitet jeg skal holde frem med.

 

Du finner nok bristepunktet selv, jeg fant ut at jeg fikk til dette ved en ren tilfedlighet for noen år siden. - Etter å ha drevet intensivt med kampsport i en uke med svært mye utøyninger fant jeg ut ved en uttøyningsmetode at jeg var svært nærme kukken.

 

Så da jeg kom hjem på perm så prøvde jeg. La meg på rygg i senga, bena planta inn mot veggen og fikk pressa meg ned mot kukken sagte men sikkert.

Det funka greit, men etter jeg hadde prøvd litt så fikk jeg så kritiskt vondt i ryggen og jeg måtte ligge i forsterstilling etterpå.. Jeg sovnet så det gikk bra, vet ikke hvor lenge det egentlig gjorde vondt. Jeg har gjort det en del ganger nå, men jeg kommer ikke i munnen min, usj, æsj! (Er hetro, og dette er noe jeg aldri har fortalt - eller komme til å fortelle noen)

 

Spørsmål til trådstarter, hvor langt får du penishue inn i munn? Jeg får omtrent halve, mer enn det er over "bristepunktet". Anonym poster: 1be432561978a9ca6b9684e71f0d48df

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig har et ønske om å tøye ut muskulaturen slik at du får økt fleksibilitet og bevegelighet i ryggen, er det lurt å begynne i det små. Ikke gå på med en tøyeøvelse i 15 minutter, men finn frem til flere ulike øvelser som tøyer ulike muskelgrupper og start med tøying over kort tid - ett minutt er mer enn nok til å begynne med! Jeg ville ikke gått ut ifra at du er såpass bevegelig at du "når fram" på første forsøk, ei heller femte, men hvis dette er noe du virkelig ønsker å jobbe deg fram mot bør du ta tiden til hjelp og sørge for at du ikke får muskelstrekk eller pådrar deg skjelettskader i prosessen. Google har mange gode svar på ulike tøye- og bevegelsesøvelser som kan øke fleksibilitet i ryggen. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...