Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Så lærdom er, kjøp av lokale forhandlere og ikke de store nettbutikkene om man vil ha raskt.

 

Ser jo ikke at de heller har så mange å tilby, de fleste som er ute etter dette i Norge har vel bestilt hos de fleste butikker, men er fortsatt fri , problemet er først og fremst info , noe jeg har etterlyst og blitt slaktet for, men det viser seg at bare flere og flere blir mer og mer frustrert over nettop dette .

Tror ingen forventet å få dette kamera første dagen , en forsinkelse er naturlig ,men når en kontakter et firma og de ikke ser noen forsinkelser på lanseringsdagen og ei heller 2-3 uker etter lanseringdagen ja da begynner man å lure og spesielt når det begynner å bli leveringstider på opp mot 6-8 mnd og selv det er ubekreftet , jeg tror ærlig talt at det er få/ingen av de som blir berørt av sånt som da ikke blir irritert :hmm:

Helt naturlig å bli forbanna på slik. Skjønner deg veldig godt jeg. Har hatt mine frustrasjonsrunder på denne fronten selv. Nå har jeg hatt den store fordelen av å være NPS kunde i tillegg.

 

Jepp og en saklig og grei info fra Nikon om hvordan ting lå ann og fordelingen til de forskjellige land , så hadde denne frustrasjonen blandt kunder og butikker stort sett vært løst, da hadde alle noe å forholde seg til .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt naturlig å bli forbanna på slik. Skjønner deg veldig godt jeg. Har hatt mine frustrasjonsrunder på denne fronten selv. Nå har jeg hatt den store fordelen av å være NPS kunde i tillegg.

Jeg har ikke bare vært kunde, men har jobbet ved NPS (Nordland Psykiatriske Sykehus), og har ikke sett noen fordel hos Nikon i så måte. :dribble:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker at de ikke har oppdatert lista over godkjente kamerahus mtp D800 og D4 enda.

Det er ikke veldig spennende, de nye er alltid godkjent... mer interessant å vite når de gamle "faller ut".

 

Vil tippe D200 og D2-serien faller ut nå.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Liker at de ikke har oppdatert lista over godkjente kamerahus mtp D800 og D4 enda.

Ja, ikke så kjapp i avtrekkeren der. Men de var kjapp med å sende mail med at jeg kunne bli NPU medlem etter at jeg registrerte D800'en min. Tok bare noen sekunder det. :p

Lenke til kommentar

Amazon UK kansellerer forhåndbestillinger på Nikon D800 på grunn av begrenset tilgang, de går så langt at de sier kamera ikke lenger er tilgjengelig.

 

http://nikonrumors.c...ufacturer.aspx/

 

Så da vet vi hva vi har i vente, først kom prisoppgangen i England, så kom den her.

 

Pass deg du kan bli uthengt som en sutrekopp og en som bare er ute etter å henge ut Nikon, jeg har jo gjordt samme "tabben" :)

 

Tabben din var vel noen hundre sider lengre :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt på siden av Nikon D800, men i følge denne artikkelen regnes ikke Nikon D700 som et proffesjonelt hus av Nikon Norge. Og Nikon D4 skulle det være god tilgang på fra starten, ikke et hus og oppdrive, hverken Nikon D4 eller D800 etter henholdsvis 2 og 3 måneder.

 

http://www.idg.no/pc...ticle234923.ece

 

NPU og NPS er 2 forskjellige ting.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Amazon UK kansellerer forhåndbestillinger på Nikon D800 på grunn av begrenset tilgang, de går så langt at de sier kamera ikke lenger er tilgjengelig.

 

http://nikonrumors.c...ufacturer.aspx/

 

Så da vet vi hva vi har i vente, først kom prisoppgangen i England, så kom den her.

 

Pass deg du kan bli uthengt som en sutrekopp og en som bare er ute etter å henge ut Nikon, jeg har jo gjordt samme "tabben" :)

 

Tabben din var vel noen hundre sider lengre :)

Ja noen bare må overdrive , men det er jo bare såååå intresangt å se at det blir stadig tettere med klager rundt omkring, litt morro med tanke på at jeg blir slaktet her inne :green:

Lenke til kommentar

Amazon UK kansellerer forhåndbestillinger på Nikon D800 på grunn av begrenset tilgang, de går så langt at de sier kamera ikke lenger er tilgjengelig.

 

http://nikonrumors.c...ufacturer.aspx/

 

Så da vet vi hva vi har i vente, først kom prisoppgangen i England, så kom den her.

 

De går tilbake på det, visstnok en feil i systemet.

 

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=41437083

Lenke til kommentar

Et eneste objektiv holdt ikke mål på D800 (testet gjennom en del). AF-D 180mm f/2.8. AF-D 105mm f/2 DC og AF-D 135mm f/2 DC er helt på kanten men det går.

 

Da har jeg testet skarphet på følgende:

- AF-S 14-24mm f/2.8, tror du kan doble oppløsning før denne sliter

- AF-S 17-35mm f/2.8, litt iffy på kantene på 17-20mm; men som forventet

- AF-S 24-70mm f/2.8

- AF-S 70-200mm f/2.8 VR II

- PC-E 24mm f/3.5 (CA popper opp når man kjører litt hard på tilt/shift)

- AIS 50mm f/1.2 (bør blendes ned en del)

- AF-S 50mm f/1.4

- AF-S 60mm f/2.8 micro

- AF-S 85mm f/1.4

- AF-S 105mm f/2.8 VR micro

- AF-D 105mm f/2 DC (på kanten)

- AF-D 135mm f/2 DC (på kanten+; 105mm er bedre)

- AF-D 180mm f/2.8 (ikke bra i det heletatt)

- AF-S 300mm f/2.8 VR II (magi!!)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Er det mulig å få se et eksempelbilde \ evt 100% crop fra den 180mm'ern?

Har mange som er litt vanskelige å tolke, men du kan få et som er rett under senter fra fokus-tuning (dette er det skarpeste bilde).

 

post-182759-0-84397700-1336340219_thumb.jpg

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som du ser, milevis fra skarpheten på de andre. Så tror nok det flyr på bruktmarkedet straks :)

 

Forøvrig er det ikke _så_ ille da... litt oppskarping og man er i mål (dette er helt ren RAW-konvert uten noe oppskarping, kontrastjustering... alt "av").

Endret av TGB
Lenke til kommentar

håper noen av de "store" sidene på dette området kan ta en test av optikk og fortelle helt konkret hva som skjer ved økt antall mp på sensorn og når en kan forvente tap på de forskjellige objektivene , dette vil være svært intresangt å vite både ved kjøp og ikke minst da vi neppe har sett det høyeste antall mp på FF enda ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...