Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

Fikk mail tidligere i dag fra min leverandør at det kom ca. 100 D800 til Norge i Mai, 40 flere enn i April, dette i følge samtale med Nikon. De nevnte også at det fremover vil gå raskere med levering. Så helt tause er ikke Nikon.

 

Det var mulighet for at jeg fikk mitt D800 i løpet av Mai.

 

 

Ja det har etter hva jeg forstår vært et massivt press mot Nikon ang info, ikke bare fra norske butikker men fra forhandlere verden over , så de måtte vel til slutt komme med noe .

Beklagelig at det må aksjoneres for å få helt normal info fra et selskap, her har Nikon el laaang vei å gå :hmm:

 

Fokuspunktene på D800 er også en historie for seg, sjekker måter å konfigurere på som jeg liker. Men denne planen med svart aktivt fokuspunkt som ved valg kan bli rødt (med massiv rødt flash i hele søkeren) er jo strengt tatt noe av det mest meningsløse jeg har vært borti. Hvilke labrotte dro denne tullete ideen opp av hatten?

 

7D har også muligheten til at disse blinker i rødt, noe jeg fant veldig kjekt under spesielle lysforhold da de ble lettere å se . :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fokuspunktene på D800 er også en historie for seg, sjekker måter å konfigurere på som jeg liker. Men denne planen med svart aktivt fokuspunkt som ved valg kan bli rødt (med massiv rødt flash i hele søkeren) er jo strengt tatt noe av det mest meningsløse jeg har vært borti. Hvilke labrotte dro denne tullete ideen opp av hatten?

 

7D har også muligheten til at disse blinker i rødt, noe jeg fant veldig kjekt under spesielle lysforhold da de ble lettere å se . :hmm:

 

Se på d4 hvordan det bør gjøres :-)

Lenke til kommentar

Hmmm....kom over denne på Digitalrev.com

 

D800E: "2 in stock" : http://www.digitalre.../MTAwMDI5Nw_A_A

 

Dog er prisen €3950 = ca. 30 000,-

 

Noen vet å utnytte etterspørselen. Om noen betaler det så er det vel verdt det som igjen viser at Nikon priset kameraet noe for lavt ved lansering.

 

Fyttirakkern skriver at Nikon leverer 100 til Norge i Mai, det er ikke mye. Uansett så lenge leveringene etter sigende vil gå raskere etterhvert så begynner jeg å se lysere på det.

 

Edit 02:28: Fyttirakkern skrev "det kom 100 stykker i mai". Nå er ikke mai så gammel enda så da er spørsmålet om det kom 100 nå i begynnelsen eller er det det som kommer i mai?

Endret av teho
Lenke til kommentar

Hmmm....kom over denne på Digitalrev.com

 

D800E: "2 in stock" : http://www.digitalre.../MTAwMDI5Nw_A_A

 

Dog er prisen €3950 = ca. 30 000,-

 

Noen vet å utnytte etterspørselen. Om noen betaler det så er det vel verdt det som igjen viser at Nikon priset kameraet noe for lavt ved lansering.

 

Fyttirakkern skriver at Nikon leverer 100 til Norge i Mai, det er ikke mye. Uansett så lenge leveringene etter sigende vil gå raskere etterhvert så begynner jeg å se lysere på det.

 

Var det ikke 35000 de produserte pr mnd, da er ikke 100 stk rare greiene nei ...

Lenke til kommentar

Hmmm....kom over denne på Digitalrev.com

 

D800E: "2 in stock" : http://www.digitalre.../MTAwMDI5Nw_A_A

 

Dog er prisen €3950 = ca. 30 000,-

 

Noen vet å utnytte etterspørselen. Om noen betaler det så er det vel verdt det som igjen viser at Nikon priset kameraet noe for lavt ved lansering.

 

Fyttirakkern skriver at Nikon leverer 100 til Norge i Mai, det er ikke mye. Uansett så lenge leveringene etter sigende vil gå raskere etterhvert så begynner jeg å se lysere på det.

 

Edit 02:28: Fyttirakkern skrev "det kom 100 stykker i mai". Nå er ikke mai så gammel enda så da er spørsmålet om det kom 100 nå i begynnelsen eller er det det som kommer i mai?

 

Skrivefeil fra min side, her er teksten fra min leverandør:

 

Når det gjelder D800 så fikk vi i dag vite at det ankommer ca. 100 stk. til Norge i løpet av mai måned. Dette er ca. 40 flere enn i april. Det er ikke nok til å dekke etterspørselen. Nikon sier at det fremover vil gå raskere med levering og at vi kunne si at det er håp om at vi kan få sendt ut våre bestillinger i løpet av mai.

Lenke til kommentar

Nå er det jo bare å følge med på markedet på foto.no for de som er på jakt etter et Nikon D800.

 

I går lå det et brukt(300exp) Nikon D800 til salgs en kort tid. I dag er det blitt lagt ut 2 stykk Nikon D800E, et brukt(500 exp) og et nytt.

 

Jeg venter på mitt fra butikken jeg har bestillt.

Lenke til kommentar

Hmmm....kom over denne på Digitalrev.com

 

D800E: "2 in stock" : http://www.digitalre.../MTAwMDI5Nw_A_A

 

Dog er prisen €3950 = ca. 30 000,-

 

Noen vet å utnytte etterspørselen. Om noen betaler det så er det vel verdt det som igjen viser at Nikon priset kameraet noe for lavt ved lansering.

 

Fyttirakkern skriver at Nikon leverer 100 til Norge i Mai, det er ikke mye. Uansett så lenge leveringene etter sigende vil gå raskere etterhvert så begynner jeg å se lysere på det.

 

Var det ikke 35000 de produserte pr mnd, da er ikke 100 stk rare greiene nei ...

24.000 D800 og 1.000 D800E på full kapasitet, man får aldri full kapasitet i starten. Tallene på 60 hørtes noe lave ut, men det er en del land i verden.

 

Edit:

Leste en plass at det tok 6 timer å produsere og teste en D800, og 8 timer for en D4.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hvorfor da? Du kan jo bare la være å bruke den. Eller tenker du på at det går ut over størrelsen på søkerbildet, værtetting og denslags?

 

Ekstern blits er nok å foretrekke langt oftere, men det betyr ikke at intern blits er ubrukelig. Hadde jeg kjøpt D800 ville jeg satt pris på den og sikkert fått bruk for den av og til.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Syns den eksterne blitsen på min D700 fungerer ganske bra til å trigge eksterne blitser, selv i sollys har den funksjonen fungert helt fint. Selvfølgelig ikke like bra som pocketwizard eller tilsvarende produkter, men absolutt veldig greit å ha det innebygd. Så den har sine fordeler.

Lenke til kommentar

Det går veldig utover byggekvaliteten, dessuten popper blitsen opp i utider når man bærer det over skulderen med toppen innover (som er eneste vei å bære det når man har på litt stor optikk; ellers tar man meg seg det meste på veien om det stikker rett ut.

 

Dessuten er det den største svakheten på D800, den blitsen tåler ike mye!

Lenke til kommentar

Det går veldig utover byggekvaliteten, dessuten popper blitsen opp i utider når man bærer det over skulderen med toppen innover (som er eneste vei å bære det når man har på litt stor optikk; ellers tar man meg seg det meste på veien om det stikker rett ut.

 

Dessuten er det den største svakheten på D800, den blitsen tåler ike mye!

 

Hmm, det er jo innebygget blits på 7D og jeg har aldri opplevd at den har poppet opp og jeg bar kamera som du beskriver :hmm:

Lenke til kommentar

Hmm, det er jo innebygget blits på 7D og jeg har aldri opplevd at den har poppet opp og jeg bar kamera som du beskriver :hmm:

Hadde ikke det problemet på mine Canon'er heller. Der var problemet at de ikke poppet opp når de skulle :D

 

Innebygget blits kan være greit det; men som oftest er de for svake, for nærme den optiske akse, og ikke mulige å vippe opp i taket.

Lenke til kommentar

Hmm, det er jo innebygget blits på 7D og jeg har aldri opplevd at den har poppet opp og jeg bar kamera som du beskriver :hmm:

Hadde ikke det problemet på mine Canon'er heller. Der var problemet at de ikke poppet opp når de skulle :D

 

Innebygget blits kan være greit det; men som oftest er de for svake, for nærme den optiske akse, og ikke mulige å vippe opp i taket.

 

Så enkelte hadde det problemet, dog hadde jeg alri problemer med mine to 7Der , faktisk har jeg enda ikke hat problemer på et eneste Canonkamera og det begynner å bli noen siden jeg kjøpte det første som var en A-1 i 1977 :)

Lenke til kommentar

Så enkelte hadde det problemet, dog hadde jeg alri problemer med mine to 7Der , faktisk har jeg enda ikke hat problemer på et eneste Canonkamera og det begynner å bli noen siden jeg kjøpte det første som var en A-1 i 1977 :)

Det som ingen har fortalt deg, men som vi andre vet - du er den eneste som får Canon kameraer som virker hele tiden. Jeg derimot, får mandags-modeller uansett hvilken produsent jeg kjøper fra.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så enkelte hadde det problemet, dog hadde jeg alri problemer med mine to 7Der , faktisk har jeg enda ikke hat problemer på et eneste Canonkamera og det begynner å bli noen siden jeg kjøpte det første som var en A-1 i 1977 :)

Det som ingen har fortalt deg, men som vi andre vet - du er den eneste som får Canon kameraer som virker hele tiden. Jeg derimot, får mandags-modeller uansett hvilken produsent jeg kjøper fra.

 

Nåja, hadde alle andre fått bare kamera med problemer så hadde neppe Canon vert verdensledende på markede , at så jeg ikke har opplevd en eneste feil med mine kamera ser jeg faktisk som et stort pluss og jeg kandesverre ikke begynne å dikte opp feil for å tilfredstille andre.

Jeg foretrekker her som ellers fakta :thumbup:

 

Som en liten trøst til deg så du ikke får canofobi , kan jeg meddele at mitt første kamere som var et Mamya heller ikke hadde en eneste feil de 2 årene jeg brukte det :-)))

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

En annen ting jeg ikke er begeistret for på D800 er den minimale lysmåleren på nedre del av søkeren, mens D4 brukere hele høyrekant til dette. Hvorfor ikke samme strategi har blitt brukt på d800 er et mysterie.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

En annen ting jeg ikke er begeistret for på D800 er den minimale lysmåleren på nedre del av søkeren, mens D4 brukere hele høyrekant til dette. Hvorfor ikke samme strategi har blitt brukt på d800 er et mysterie.

 

Hmmm!

Det høres ut som det er en del ting som ikker er helt bra på dette kameraet. Lurer på om det ikke er like greit å avbestille med en gang.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...