Gå til innhold

Anmeldelse: Mass Effect 3 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

7/10 for min del. *Kanskje* en svak åtter, men slutten ødela mye. Med en veldig god slutt hadde jeg gitt spillet en sterk åtter, kanskje til og med 9. Det er alt for mange momenter som ikke ble forklart, pluss at jesus-allegorien er vel oppbrukt. Når det er sagt, så mener jeg at 7/10 er en god score. Jeg er lite interessert i score-inflasjonen som så og si alle spillsider driver med nå for tiden. Et spill trenger *ikke* å få karakter 9/10 for å være verdt et kjøp. 9/10 burde være forbeholdt spill som er nesten perfekte, noe som få spill kan påstå å være. 10/10 burde også være ekstremt mye mer sjeldent enn det er.

 

Gameplaymessig er spillet solid. Likte man gameplayet i ME2 så kan jeg ikke forstå at man ikke liker selve spill-delen av dette spillet. Det er *litt* færre dialogvalg enn før, men fremdeles en grei mengde. Våpentilpassing gjør RPG-delen litt dypere enn i ME2, siden man egentlig ikke mister noen av gameplay-featurene fra toeren, men får tilbake noen av de mange savner fra ME1.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

" Å legge opp til et system som tvinger spilleren til noe annet enn han vil for at han for eksempel skal få tilgang på et spesielt våpen, forringer spillopplevelsen han"

 

Uenig, du velger selv hvilken side du skal stå på og om du ønsker å nå et mål så er det bare tull å komme å klage over at midlene du må ta i bruk for å nå målet du selv har satt deg forringer spillopplevelsen.

Nyttig lærdom om handling og konsekvens kanskje, hva er du selv villig til å gjøre for, i dette tilfellet, å få våpenet du ønsker deg.

Om du ikke hadde måtte ta noen ubehagelige valg så hadde noe av poenget vært borte sannsynligvis og DET ville ihvertfall forringet kvaliteten på spillopplevelsen min.

Kanskje på tide å legge fra seg inngåtte (u)vaner som at du skal få det som du vil i alle valgene du blir presentert for i spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får utrolig lyst å sjekke ME3-endingen på youtube når jeg leser alt oppstyret rundt slutten. Er det verdt det? Blir nok lenge til jeg spiller spillet om i det hele tatt.

 

Veit ikkje om du får heilt perspektiv ved å sjå eit youtube clip for å forstå nøyaktig kvifor slutten er så horribel som den er. Men eg kan ærlig sei at med ein gong du vert løfta opp av ein magisk flytande platform då kan du berre slutta å spela.

Lenke til kommentar

Mass Effect 3 flytta galaksen vekk fra verdensrommet og inn i uncanny valley.

 

Jeg tror BioWare fikk det for seg at det beste nok er å sikte seg inn på gutter i femtenårsalderen, støtte de som spilte Mass Effect for den "fantastiske" skytespillopplevelsen det byr på og gi folk nok et online skytespill, for dem finnes det jo så få av fra før.

 

Jeg elsker Mass Effect-universet. Det gir meg følelsen av å ha venner som betyr noe for min hovedkarakter og at Shepard faktisk er viktig. Det gir meg sågar ting å tenke på og valg jeg helst ikke vil ha. Men, når innpakningen blir så jævlig glossy som det den er i ME 3, da er jeg glad det etter sigende er det siste spillet i serien for nå vil jeg ikke være med på dette mer.

Lenke til kommentar

Synes det er utrolig morsomt å se folk klager på at Gamer er sååå forutsigbare.. At de bare "måtte" gi høy karakter til dette spillet. når de da gir dårlige karakterer til opphypa spill så er gamer: "Grunnen til at jeg leser dere!" og "wow, endelig noen som tør å gi dårrlige karakterer!" Skjerp dere, jeg skulle ønske leserne ikke var så selvgode. Kanskje du ikke forsto slutten? (Jeg har ikke spilt gjennom hele, skal ikke utalle meg så mye om det) Men jeg synes dere er rett og slett teite som klager på anmelderene hele tida, og så skryter dem opp i skyene når de gir noe dere mener er en "bra" karakter for spillet. Hadde dette fått 5/10 som mange mener det skal få, så hadde dere mest sannsynlig sagt at det var litt for lavt.

 

Nei jeg har trua på Gamer.no og Bioware. Jeg har trua på at dette er ett så storslagent spill som de sier det er :) Men det får vente å se! Hadde jeg bare fått det spillet i posten :realmad:

Lenke til kommentar

Driver å spiller gjennom Mass Effect 3 og er storfornøyd.Slutten kan jeg ikke uttale meg om men jeg mener gameplay og grafikk er sterk forbedring fra 2'ern. Rollespillsystemet er bedre, med flere valg enn det var i nr 2. Modding av våpen og rustning er tilbake og det føles bra! Spillet er tilpasset forskjellige spillestiler, og etter min mening er stemningen finfin.

 

Har egentlig mindre å klage på enn det jeg først fryktet.

Lenke til kommentar

Må nesten si meg litt uenig her, Spilt gjennom Mass Effect serien siden eneren kom ut og når jeg så slutten på Mass Effect 3 ble jeg kvalm, det blir altfor mange ubesvarte spørsmål og plot holes noe som utvikleren faktisk lovte at det ikke skulle bli.

Men på en annen side så når jeg importerte min Mass Effect karakter som har vært der siden eneren og toeren (full paragon btw) så hadde jeg null problem med å redde ALLE og få ALLE til å samarbeide, Krogans med Turians, Geth med Quarians.

Men spilltestere setter seg vel ikke så MYE inn i spillet som det hardcore fansen gjør og de ble rett og slett gale av slutten og klarer ikke å spille serien om igjen før dette har blitt fikset på og jeg må nesten si meg enig i det

Alle spillene er geniale men de siste 20 minuttene av Mass Effect 3 gir deg ikke en klump i halsen men en ekkel magefølelse.

Men dette er min mening.

Lenke til kommentar

Gjentar seg gang på gang dette, media gir spillet toppkarakter, spillerne gir jevnt over lav karakter.

 

Skal selv si at jeg storkoste meg gjennom spillet men med slutten spillet har så forsvant all den tidligere gleden

 

Joda spillet er for all del ikke dårlig, men det er et standard EA spill, det melkes til døde og har blitt "fordummet" for å selge. føles som om spilljournalister har begge hendene i lomma og tunga godt planta mellom rumpeballene på EA, ser ikke noen kritikk ang. DLC'er fra day-one og at det kjøres inn microtransaksjoner i hytt og pine.

 

Online delen i spillet har også kommet "out of nowhere", den er kjørt inn for å kunne skrape inn penger gjennom å kjøpe innhold som gir utålmodige og "late" spillere en enklere måte å få høy militærstatus etter som at det krever sin innsats å få 5000+ poeng uten å røre multiplayeren.

Lenke til kommentar

Spillet i seg selv, og historiefortellinga er gøy, men jeg plager meg mer og mer ettersom jeg spiller, over den fryktelig dårlige håndteringen av cover-mechanics. Å løpe rundt er helt håpløst, og jeg ender opp med å derpe helt villt så fort jeg er i nærheten av noe som helst flatt.

 

De skulle gjort med GUI og kontroller som ble gjort med Fable 1. ctrl-a, shift + delete. Løpeknappen skulle ikke vært samme knapp som cover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Online delen i spillet har også kommet "out of nowhere", den er kjørt inn for å kunne skrape inn penger gjennom å kjøpe innhold som gir utålmodige og "late" spillere en enklere måte å få høy militærstatus etter som at det krever sin innsats å få 5000+ poeng uten å røre multiplayeren.

Du kan jo ikkje kjøpe korkje TMS eller Galactic Readiness - så du må jo faktisk spele MP ein del òg, uansett om du vil bruke ekte peng på pakkene i staden for credits. Du får akkurat like mykje Readiness for å spele ein lite customized human adept med Predator-pistolen som du får av ein heilt opplåst Asari Vanguard med Disciple shotgun og hu og hei. Sistnemnde berre tar lengre tid å få låst opp, med mindre du er av sorten som vinn ofte i lotto.

Historiefortelling på sitt beste.

 

Eg må vedgå at eg ikkje heilt trur toppen er nådd endå, for å seie det sånn.

Lenke til kommentar

Å? Finnes det til PC? Kunne banne på jeg kun har sett det til Origin. Og for oss som har to harddisker, nytter det ikke kjøpe spill på Origin da de ikke lar deg velge hvor mann skal legge spill...

 

Steam or gtfo!

 

Dette er jo fullstendig bakvendt. Origin lar deg velje kor du skal installere kvart enkelt spel, uavhengig av kor du har Origin. Steam sleng alt i mappa der du installerte Steam, og krev bruk av tredjepartsverkty som automatiserer småokkulte windowsfunksjoner om du vil ha ting på ein annan disk.

Lenke til kommentar

Håpløst høy karakter for et relativt dårlig spill. 9/10 for denne røkla er en skam for Gamer.no

 

Og jeg mener ikke bare slutten heller. Hele storien har så mange hull at det er vondt å tenke på. Har hele BioWare staben gått på tung narkotika mens de skrev historien??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...