Gå til innhold

Anmeldelse: Mass Effect 3 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er morsomt at så mange syntes spillet var fantastisk, men siden de ble så dratt inn i spillet, verdenen, og karakterene ... og ble skuffet over slutten, så sugde spillet.

 

Når man klarer å engasjere folk så mye i ett RPG, har man lykkes.

 

Når folk som spiller ett spill klager massivt - men 95%+ av klagingen ikke har noe med spillet, men valget de har gjort i storyen på slutten ... så har faktisk folk fullført det, og virkelig engasjert seg.

 

Syntes det fortjener en 9/10 for min del, og det som trekker ned er rett og slett selve kampsystemet som ikke er like bra som resten .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Ble akkurat ferdig med spillet, og jeg er på overordnet nivå ganske enig med anmeldelsen til tross for at noen tingene sies er litt lett bisarre (vanskelig å vite hva som er renegade/paragon? i 99% av tilfellene er "øverst til høyre" paragon, og for mye fokus på seksuelle forhold? Selv om man benytter seg av det, så er det hva da, 2-3 minutter av spilletiden, selv med opptakt? Det er jo nesten utelukkende fokus på oppgaven).

 

Det er endel ting som irriterer meg litt med spillet, DLC-bruken feks, slutten har jo vært fult av kontrovers, og er ikke super sak akkurat (hele siste missionenet er skuffende frikoblet fra resten av spillet, tatt i betraktning hvordan dine valg, ihvertfall tilsynelatende, gjennomsyrer alt annet som skjer i serien), i tillegg synes jeg også denne gangen at dine menneskelige team-mates er litt veike som karakterer, og det er litt skuffende med så få teammates. Historien er heller ikke noe litterært mesterverk, når det er sagt så synes jeg nesten alt dette overskygges av noen ting: Den fantastiske stemningen i spillet, man vever ett univers som man blir involvert i, endel av karakterene er spennende, de har sjarm og man bryr seg genuint om de, og handlingene dine får konsekvenser. Alt dette gjør spillet veldig engasjerende. De klarer rett og slett å få meg til å knytte bånd til karakterene og universet, så selv ting som er litt heavy-handed og klisjefyllt gjør faktisk inntrykk. Jeg synes det veier såpass opp at jeg vil gi spillet 10/10.

 

AtW

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...