Gå til innhold

Mass Effect 3 slutt [STORE SPOILERE]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

5. Hvorfor er alle på minneveggen i Normandy listet opp med fornavn utenom Shepard?

 

Om jeg skal tippe vil jeg tro det er fordi du velger fornavn selv når du starter spillet. Du spiller gjerne ikke som John Shepard da, men Roger Shepard eller Marianne Shepard.

Med tanke på at alle plakettene bruker en eller annen ingame font og ingen er rene bilder skulle det ikke vært alt for vanskelig å sette Cmdr Arni Shepard istedet for Commander Shepard. Navnet ditt legger du inn på begynnelsen av spillet, og det hadde vært fint om det i det minste hadde hatt en liten påvirkning, særlig når oppføringen spriker fra alle andre oppføringer på den samme veggen.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke tekst som blir rendra oppå en tekstur for navneskiltene, det er nok en tekstur med teksten som er der fra produksjonen av spillet, sekvensen hvor navneskiltet henges opp er nok også pre-rendret, å få til noe lignende hvor karakteren din sitt fornavn kommer opp er nok å forlange mye, selv fra det en gang så fantastiske bioware.

 

Joda det er merkelig at det ikke står commander (fornavn) shepard, men det er nok enkelt og greit for mye arbeid, dette gjentar seg nå gjennom hele spillet på "sivilen" så sier jo shepard mange ganger "ikke kall meg commander, kall meg shepard" framfor ola, jens eller mari for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke tekst som blir rendra oppå en tekstur for navneskiltene, det er nok en tekstur med teksten som er der fra produksjonen av spillet, sekvensen hvor navneskiltet henges opp er nok også pre-rendret, å få til noe lignende hvor karakteren din sitt fornavn kommer opp er nok å forlange mye, selv fra det en gang så fantastiske bioware.

 

Joda det er merkelig at det ikke står commander (fornavn) shepard, men det er nok enkelt og greit for mye arbeid, dette gjentar seg nå gjennom hele spillet på "sivilen" så sier jo shepard mange ganger "ikke kall meg commander, kall meg shepard" framfor ola, jens eller mari for den saks skyld.

Det er ikke en pre-rendret scene, hele veggen er dekket med forskjellige navn avhengig av din gjennomspilling.

Dessuten legger jeg relativt lett merke til forskjellen mellom 1080p 60fps @4x SSAA ingame render og prerendered 720p 30 fps med FXAA.

 

Navneskiltene er heller ikke rendrede teksturer, nettopp fordi teksturene i Mass Effect 3 er elendige og jeg har ingen aliasing på navneskiltene i motsetning til alt annet på veggen ;)

Lenke til kommentar

mye bedre og forklarende slutt men jeg føler jeg angrer på at jeg redda rachni, hadde jo ingen annen funksjon enn å gi de der cannons rachni monstrene som er indoctrinated(kommer de med om man ikke redder rachni mon tro?) ettersom disse rachni bare kom med på en slide om man hadde sabotert krogan genophagen

Hvordan greier normandy å lande 10 km fra destroyeren uten at destroyeren gjør noe forresten? og de forklarer fortsatt ikke evig ammo og no reload, noe som irriterer,breaker av fra resten av spillet fortsatt..

Måtte forøvrig la marauder shields på slutten drepe meg ett par ganger som en hylles til ham(virket som han selv ville gå opp der å gjøre det da han gikk bakover mot strålen ^^ )

 

Men jah ble glad for destroyer slutten, en happy ending egentlig, ikke faen om jeg skulle dø og la de der jævla reapersene leve :p hater enda grunnlaget for dem! vi lager noen roboter for å drepe deg fordi vi selv ikke skal lage roboter som skal drepe oss!

 

Må og si jeg skjøt godboy i huet med en gang jeg kunne men ctrl alt deleted når jeg fant ut det var ett eget valg, kult at du kunne gjøre det og da og like svaret "SO BE IT!" :D

 

btw lurer på, var det hos noen andre og at Tali & Garrus hooket opp? :D snek meg innpå dem når de holdt på i garrus sitt rom, det var morsomt ^^ Tali drunk var forsåvidt også veldig moro :D

Lenke til kommentar

I "Destroy"-slutten, er Shepard død eller levende? I denne slutten velger lagkameratene til Shepard å ikke lime opp navnet hannes blant de andre omkomne på veggen, noe de ellers gjør. Dette skjer tilfeldigvis i den samme slutten som vi ser Shepard puster før rulleteksten kommer.

Lenke til kommentar

De nye sluttene var jo bare "få det inn med t-skje"-versjoner av de gamle. Ser ingen forskjell.

 

Bioware sa at det var samme slutt. Bare de skal utdype mer for de som trenger mer forklaring. Sånn er det når de mainstreame spill til en bredere og mindre oppegående publikum. Man må bare forvente noe slik. Cred for at de i det hele tatt setter ressurser for dem.

Lenke til kommentar

De nye sluttene var jo bare "få det inn med t-skje"-versjoner av de gamle. Ser ingen forskjell.

 

Bioware sa at det var samme slutt. Bare de skal utdype mer for de som trenger mer forklaring. Sånn er det når de mainstreame spill til en bredere og mindre oppegående publikum. Man må bare forvente noe slik. Cred for at de i det hele tatt setter ressurser for dem.

Du mener virkelig at slutten originalt var innlysende og selvforklarende? (ikke at den har blitt så særlig mye bedre nå for å være ærlig, men det er i det minste lettere å forstå akkurat hvor elendig Hack Walters er som forfatter og hva han mente med slutten.)

Lenke til kommentar

De nye sluttene var jo bare "få det inn med t-skje"-versjoner av de gamle. Ser ingen forskjell.

 

Bioware sa at det var samme slutt. Bare de skal utdype mer for de som trenger mer forklaring. Sånn er det når de mainstreame spill til en bredere og mindre oppegående publikum. Man må bare forvente noe slik. Cred for at de i det hele tatt setter ressurser for dem.

Du mener virkelig at slutten originalt var innlysende og selvforklarende? (ikke at den har blitt så særlig mye bedre nå for å være ærlig, men det er i det minste lettere å forstå akkurat hvor elendig Hack Walters er som forfatter og hva han mente med slutten.)

 

Eh ja? Om du synes den er bra eller ei, så er det din subjektive mening.

Lenke til kommentar

Du mener virkelig at slutten originalt var innlysende og selvforklarende? (ikke at den har blitt så særlig mye bedre nå for å være ærlig, men det er i det minste lettere å forstå akkurat hvor elendig Hack Walters er som forfatter og hva han mente med slutten.)

 

Eh ja? Om du synes den er bra eller ei, så er det din subjektive mening.

"Hurr durr, we created machines to kill you so you don't create machines that kill you."

Grunnen til at Reapers eksisterer er en selvmotsigelse, å synes det er en god løsning hinter om at man ikke klarer å resonnere (idioti.)

 

Eksplosjonen forklares ikke hvordan fungerer, det skulle jeg gjerne likt å vite.

Valgene er en klar ripoff fra Deus Ex, men idéen er gjennomført elendig (det er et helt klart beste valg.)

Synthethis er bare en videreføring av Reaper-ideologien til Catalyst/Starchild/*AIgoneWRONG* og det forklares ikke hvorfor det skal være optimalt selv om det helt klart blir presentert som optimalt, jeg har vanskeliger med å kjøpe at synergi mellom organiske og teknologiske skapninger er den uunngåenlige fremtiden.

Control, jeg vet om minst en Shepard som hadde fordømt organisk liv om h*n hadde tatt denne "løsningen."

 

Og hvorfor har vi denne scenen der Joker går ut av Normandy?

Lenke til kommentar

Du mener virkelig at slutten originalt var innlysende og selvforklarende? (ikke at den har blitt så særlig mye bedre nå for å være ærlig, men det er i det minste lettere å forstå akkurat hvor elendig Hack Walters er som forfatter og hva han mente med slutten.)

 

Eh ja? Om du synes den er bra eller ei, så er det din subjektive mening.

"Hurr durr, we created machines to kill you so you don't create machines that kill you."

Grunnen til at Reapers eksisterer er en selvmotsigelse, å synes det er en god løsning hinter om at man ikke klarer å resonnere (idioti.)

 

Eksplosjonen forklares ikke hvordan fungerer, det skulle jeg gjerne likt å vite.

Valgene er en klar ripoff fra Deus Ex, men idéen er gjennomført elendig (det er et helt klart beste valg.)

Synthethis er bare en videreføring av Reaper-ideologien til Catalyst/Starchild/*AIgoneWRONG* og det forklares ikke hvorfor det skal være optimalt selv om det helt klart blir presentert som optimalt, jeg har vanskeliger med å kjøpe at synergi mellom organiske og teknologiske skapninger er den uunngåenlige fremtiden.

Control, jeg vet om minst en Shepard som hadde fordømt organisk liv om h*n hadde tatt denne "løsningen."

 

Og hvorfor har vi denne scenen der Joker går ut av Normandy?

 

Fra ditt ståsted så er det idioti, med å utrydde arter. Men man trenger ikke å gå lengre ut i naturen, for å forstå hvorfor det er slik. Noen ganger så vokser arter seg for stor for omgivelsene og overskygger yngre arter og som igjen sørger for at de yngre artene ikke får vokse seg til. Naturen har en løsning for dette og det kalles skogbrann/syndeflod/whatever insert random naturkatastrofe.

 

Eksplosjonen er jo helt selvforklarende? Det er science fiction ikke alt er helt "sant" og logisk, hvis du kjøpte mass-effect-fysikken, hvorfor kjøper du ikke eksplosjonen?

 

Synthesis gir evig fred i alle sine lykkelige dager? Et folk= ingen grunn til å krige?

 

Control er jo fella som gjør at du tror kommer til å redde galaksen, men i realiteten så kommer syklusen til å fortsette. Pga "Shepard" ser hvorfor ting må gjør slik det det gjøres. Shepard ser fordelen til å henter de beste kreftene fra fiendene slik at ingen kan gå imot dem. Ja jeg er sikker på shepard kommer til å fortsette med å drepe de få for at flertallet skal få lov å overleve, som har hele tiden vært den røde tråden til reaperene. Uansett hva du velger, så vinner Catalyst. Hvis du ikke liker det, så kan du få lov til å mene det.

 

Joker vil ha frisk luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...