Gå til innhold

Mass Effect 3 slutt [STORE SPOILERE]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra ditt ståsted så er det idioti, med å utrydde arter. Men man trenger ikke å gå lengre ut i naturen, for å forstå hvorfor det er slik. Noen ganger så vokser arter seg for stor for omgivelsene og overskygger yngre arter og som igjen sørger for at de yngre artene ikke får vokse seg til. Naturen har en løsning for dette og det kalles skogbrann/syndeflod/whatever insert random naturkatastrofe.

Jeg mener akkurat det motsattte, at å kontrollere noe som skjer av seg selv er idioti. Arter forsvinner fordi de ikke klarer å tilpasse seg, Reapers er et forsøk på å kontrollere naturens gang.

Eksplosjonen er jo helt selvforklarende? Det er science fiction ikke alt er helt "sant" og logisk, hvis du kjøpte mass-effect-fysikken, hvorfor kjøper du ikke eksplosjonen?

SciFi forklarer vanligvis hva som skjer, det er en del av sjangeren.

Synthesis gir evig fred i alle sine lykkelige dager? Et folk= ingen grunn til å krige?

Og det er ikke det jeg klager på!

Jeg klager på at Bioware ikke klarer å likestille de tre alternativene.

Control er jo fella som gjør at du tror kommer til å redde galaksen, men i realiteten så kommer syklusen til å fortsette. Pga "Shepard" ser hvorfor ting må gjør slik det det gjøres. Shepard ser fordelen til å henter de beste kreftene fra fiendene slik at ingen kan gå imot dem. Ja jeg er sikker på shepard kommer til å fortsette med å drepe de få for at flertallet skal få lov å overleve, som har hele tiden vært den røde tråden til reaperene. Uansett hva du velger, så vinner Catalyst. Hvis du ikke liker det, så kan du få lov til å mene det.

Det er helt åpent hva Shepard bestemmer seg for å gjøre, her burde heller Bioware styrt det fra Paragon/Renegade og andre handlinger.

Joker vil ha frisk luft.

Så han drar ned på Jorda, midt i kampen, mens alle andre enn Shepard løper alt de har mot strålen fordi Shepard må leke helt?

Den sekvensen var egentlig det som forstyrret meg mest, det minner mer om en dårlig actionfilm enn hva vi fikk i de forrige spillene.

 

Men det kan jo hende det bare er jeg som har forventninger om at en etterfølger faktisk forbedrer på forgjengeren og ikke har en regress.

Lenke til kommentar

Så han drar ned på Jorda, midt i kampen, mens alle andre enn Shepard løper alt de har mot strålen fordi Shepard må leke helt?

Den sekvensen var egentlig det som forstyrret meg mest, det minner mer om en dårlig actionfilm enn hva vi fikk i de forrige spillene.

 

Men det kan jo hende det bare er jeg som har forventninger om at en etterfølger faktisk forbedrer på forgjengeren og ikke har en regress.

 

Ikke midt i kampen, men etter kampen vel å merke. Joker dro etter Cruisable ble aktivert.

Og ja, du har for høye forventninger. :p

Lenke til kommentar

Ikke midt i kampen, men etter kampen vel å merke. Joker dro etter Cruisable ble aktivert.

Og ja, du har for høye forventninger. :p

Ta en kikk på min tidligere post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1421767&view=findpost&p=19426527

Jeg reagerte på hvor stupid det var å legge inn en cutscene der Shepard kaster bort godt og vel 60 sekunder (sannsynligvis mer) på å redde sine lagkamerater når skjebnen til universet står på spill for å nå den strålen som er under 500 meter unna.

Lenke til kommentar
I det minste eit renegade valg om å gi faen hadde jo vært koselig.

du får jo det på extended om du skyter godkidden i hodet!

 

Ikke midt i kampen, men etter kampen vel å merke. Joker dro etter Cruisable ble aktivert. Og ja, du har for høye forventninger. :p
Ta en kikk på min tidligere post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1421767&view=findpost&p=19426527 Jeg reagerte på hvor stupid det var å legge inn en cutscene der Shepard kaster bort godt og vel 60 sekunder (sannsynligvis mer) på å redde sine lagkamerater når skjebnen til universet står på spill for å nå den strålen som er under 500 meter unna.

 

forstår ikke hvordan garrus bare aksepterte det, han ville jo fulgt meg inn til døden om det så var :( dårlig!

Lenke til kommentar

du får jo det på extended om du skyter godkidden i hodet!

 

Nei herregud, nå siterer du også arni90 sin post, og så trur du eg snakker om starchilden?

 

 

og kan jeg ikke sitere hans post nå? og ja jeg trodde det var det ikke det du snakket om når du sa "gi faen" fordi det er jo akkurat det du gjør da... ellers kan du jo bare drite i det å dø av marauder shields før du kommer deg der bort(gjorde det ett par ganger fordi jeg følte det var det eneste rette i tilfelle extented slutten failet brutalt)

 

1139158-godzilla_facepalm_godzilla_facepalm_face_palm_epic_fail_demotivational_poster_1245384435_super.jpg

 

Kulere å bruke godzilla facepalm forresten

Lenke til kommentar

Er fortsatt mest forbanna over at Synthesis er det optimale valget. Forhåpentligvis blir ikke CD Projekt Red kjøpt opp av EA om tre år når Bioware har blitt melket lenge nok.

 

Hva er det egentlig som skjer i dette valget? Hva er det med grønne øyne?

"Syntetiske skapninger forstår organismer. Organismer får teknologi."

Å forsøke å forstå hva som skjer er en oppgave for galere større hoder.

Lenke til kommentar

Ideen er nok å skape ein felles platform i den tro at det fjerner ulikhetene mellom syntetiske og organiske, men dette er jo på ingen måte oppnådd. Det eksisterer jo først og fremst fremdeles raser, kjønn, etc, så dette er ein veldig halvhjerta løsning. Muligens skaper det kjønns-problemer der det aldri var for den saks skyld, men det emnet klarer eg meg uten.

 

Uansett, kva er CD Projekt Red? o.o

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Gjenoppliver tråden for å påpeke at DLCen Leviathan egentlig takler heila greia med Reapers ein del bedre enn spillet gjorde generelt. Syns det er litt imponerende i seg sjølv, og må innrømma var bedre gjennomført imo.

 

Er enig med det, gav ytterlige forklaring og satt lys på det som var uklart. Men hvorfor er dette et dlc og ikke en del av hovedgamet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...