Gå til innhold

Mass Effect 3 slutt [STORE SPOILERE]


Anbefalte innlegg

Har nettopp gjort ferdig spillet og vil gjerne høre andre tanker og meninger hos andre som også er ferdig! STORE SPOILERE UNDER!!!!!!!!!!!

 

 

 

Sluttene jeg hadde tilgjengelig var helt utrolig dårlige.Prøvde alle tre,(hvis du ikke vil vite hva mine tre slutter ga meg ikke les den kommende spoiler)

Control, synthesis og destruction, og eneste forskjellen var hvilken farge eksplosjonen fra crucible var. Shepard døde.

Spillet var helt episk fram til de siste minuttene. Spilte gjennom som full paragon fra ME1 til ME3, council saved, anderson i council, rachni queen reddet, alle fra suicide mission overlevde og collector basen ødelagt. war assets var helt fulle og 5000+ .

 

Føler meg snytt/skjønner ikke hva som har skjedd, føles som hele dealen med det å ta avgjørelser ikke betyr noe som helst for slutten, uansett slutt.

 

Hører rykter om en secret ending, men tviler stort på hvor mye forskjellig den er fra de andre. Hadde planer om å runde spillet flere ganger da jeg har gjort ferdig mass effect 1 syv ganger, ME2 fire. Men dette var et spark i ballene

 

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Mass Effect serien har vært en stor skuffelse etter det første spillet. Så mange tapte muligheter. I stedet for å bygge videre på den opprinnelige historien har det blitt retcon etter retcon og noen mildt sagt absurde historievendinger. Fortsatt et helt greit skytespill, det er det som bærer det, men som oppfølger til Mass Effect 1 blir det for dårlig.

 

Slutten i ME3 er jo et ekstremt eksempel på dette. Helt utrolig at valgene dine gjennom 3 spill i bunn og grunn ikke betyr en dritt. Ser det er mange som kritiserer spillet for å mangle en "gå inn i solnedgangen" avslutning, men selv synes jeg hele historien har blitt skuffende. Hadde faktisk foretrukket om hele røkla døde og Reaperne utslettet mesteparten av liv igjen. Det blir egentlig for absurd at en håndfull med folk kan overkomme slike odds gjennom 3 spill.

 

Dessverre er slutten lagt opp til en drøss av DLC. Det er slik BioWare opererer nå, som er veldig trist i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så uuuutrolig skuffet nå.

 

Det er jo ingen avslutning. Hva skjer med crewet? Hva skjer med galaksen? Hva skjer med Shepard? Elsket spillet til slutten, men nå er det dette jeg sannsynligvis kommer til å huske. Var ikke på jakt etter en lykkelig slutt, men ville gjerne se hva faen som skjedde i etterkant. Hvordan galaksen så på Shepard etter de h*n gjorde for dem, feks.

 

Argh.

 

Edit: Fant denne, og den summerer det ganske bra opp. http://www.youtube.com/watch?v=_qYm738hq1o

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar

 

 

Valgte å utslette all syntetisk liv, dog jeg kan ikke huske "tilintentgjøring av all teknologi" Slutten ble ikke helt som jeg hadde forestilt meg. Jeg hadde vært mer fornøyd med en happy ending, selv om det er noe mer klisjè.

 

Alt i alt gir jeg spillet terningkast 5. Jeg driter faen så langt i hva disse tullingene på Metacritic sier, men jeg hadde satt pris på mer dialog med squadmates. Cover systemet var like dårlig som det alltid har vært, desverre og slutten falt som nevnt ikke helt i smak.

 

Er et par dager siden jeg ble ferdig med spillet, men avslutningen føles fremdeles som et slag under beltestedet.

Jeg syntes både 'min Shepard' og jeg som spiller av denne serien i utallige timer fortjener bedre.

 

Reaksjonene på det offisielle forumet er også temmelig sterke.

Enig med en som skrev : De siste 15 minuttene av ME3 ødela hele gleden av serien. Jeg har ikke orket å begynne på runde nr. 2 og ikke tror jeg det blir noe mere ME heller sånn ståa er nå.

Jeg valgte f.eks Anderson som ny ambassadør i slutten på nr 2 men i nr 3 er Udina det allikevel. Slike valg er ikke tatt hensyn til i det hele tatt, de kunne iallfall forklart det med at han valgte ikke å bli det selv.

 

Nå kunne det like godt endt der Shepard ble truffet av laserstrålen, så kommet en epilog om kun tekst som fortalte litt om hvordan det gikk med de andre.

Jeg ønsket meg en 'happy ending' der Shepard la våpnene på hyllen og nøt livet på en eller annen måte.

De burde laget begge når de først valgte å lage flere avslutninger.

Har et lite håp om at de hører på protestene fra spillere/fans og kommer med noe annet, men det er som sagt et lite et.

(Håpet de hadde lært litt etter Dragon Age 2 reaksjonene)

 

Da var jeg akkurat ferdig. Jeg koste meg med dette spillet og hadde ikke engang tendenser til å bli lei. Ja det var enkelte ting å pirke på, ME3 er langt fra perfekt, men som sagt så gav dette meg noen titalls timer med god underholdning. Helt til slutten vel og merke. Utrolig hvordan de kan ta hele Mass Effect opplevelsen min og nærmest kaste den ut av vinduet...på en måte ødela de hele greia på drøye 15 minutter. Skuffende! Likte ikke måten de gjorde det på og sitter jo nærmest med flere spørsmål enn noen gang...

 

Det er akkurat sånn jeg også føler det. Jeg har klokket rundt 2000 timer med denne serien, og i løpet av 15 minutter så er det akkurat som om jeg bare ble tvungen til å trykke på Reset knappen. Veldig anti-klimatisk.

 

På grunn av denne slutten, så er jeg sulten på mer Mass Effect. Jeg kan tenke meg at Rachni Wars og Krogan Rebellion er en god setting (dog det vil gå uten mennesker) Et annet alternativ kan være First Contact War. Det finnes et hav av muligheter, og jeg håper at Bioware ikke setter punktum helt enda.

 

EA har sikkert en DLC med en bedre slutt i kortene innocent.gif

 

Nesten så jeg håper på det, med den slutten der så føles det litt meningsløst med alt annet DLC de kommer til å slenge inn, flere companions anyone? Kanskje noen oppdrag for å bedre flåteressursene før det hele flyter ut i en matrix-slutt? Blir liksom ikke verdt det når jeg vet hvordan det ender nå. Pokker heller, jeg skulle drikke meg dritings med Garrus og sløve på stranda med Liara etter å ha reddet galaksen. :cry:

 

Note: sakset over fra Den lille Mass Effect 3 Tråden [ingen spoilere!]

Lenke til kommentar

Dritskuffa jeg også. Kjempet meg ikke gjennom tre spill bare for at alle skulle dø, inkludert Normandy, Shepard, og hele planeten Jorden, Mass Effect nettverket osv. osv. osv.

 

Har forstått at det er tre endinger, men de er jo alle ganske like? Og bla. Jorden blir vel utradert i alle tre?

 

EDIT: Og ja, etter at alt tilsynelatende er slutt, og alle er døde, så blir du plutselig kastet tilbake inn på broen av Normandy og skal kjøpe mer DLC... What the fuck?!

Endret av Runinho
Lenke til kommentar

Rimelig skuffa jeg også, utrolig nok var jeg kjempe fornøyd med Me3 helt frem til de siste 5 minuttene, der falt hele spill universet for min del sammen. Å bli presentert med 3 så teite valg, der ingen av de engang representerer en happy slutt for de som vil det, skjønner jeg virkelig ikke. Man vant på bekostning av alt man prøvde å redde ?

Lenke til kommentar

Jeg trodde de fleste skjønte at slutten er en hallusinasjon? Har dere ikke tenkt over absurditen i møtene med The Illusive Man og Anderson?

 

Helt fra Harbinger knocker deg ut hallusinerer Shepard. Dere kan lese mer utfyllende om dette på BSN. Det vil sannsynligvis komme ut en DLC som følger opp slutten. Vet ikke helt hva jeg synes om det.

Endret av Rottweilersnus
Lenke til kommentar

Alle er relativt like egentlig.

 

 

Ta knekken på alle Reaperene -

 

http://www.youtube.com/watch?v=nm_YasPQGcc&feature=related

 

Ta kontroll over Reaperene

 

 

Siste trinn av evolusjonen

 

http://www.youtube.com/watch?v=n2vgc6AzAcM&feature=related

 

 

Nå valgte jeg å ta knekken på de en gang for alle, men den slutten er rød og visstnok renegade. Selv om det i hodet mitt egentlig er motsatt.

 

Så ikke bare er jeg skuffa, men forvirra også.

 

Jeg trodde de fleste skjønte at slutten er en hallusinasjon?

 

Helt fra Harbinger knocker deg ut hallusinerer Shepard. Dere kan lese mer om dette på BSN. Det vil sannsynligvis komme ut en DLC som følger opp slutten. Vet ikke helt hva jeg synes om det.

 

Joda, det har jeg fått med meg. Men det er jo helt på trynet å gjøre det på den måten. Selv om det er det jeg håper på nå, for som det står nå så virker det som de hentet inn Wachowskiene for å skrive slutten. :p

Endret av Whitefall
Lenke til kommentar

Jeg trodde de fleste skjønte at slutten er en hallusinasjon?

 

Helt fra Harbinger knocker deg ut hallusinerer Shepard. Dere kan lese mer om dette på BSN. Det vil sannsynligvis komme ut en DLC som følger opp slutten. Vet ikke helt hva jeg synes om det.

 

Hvor har du kilder på det da ? Verste er at 1 million mennesker ville betalt for et dlc med en ny slutt.

Lenke til kommentar

Jeg trodde de fleste skjønte at slutten er en hallusinasjon?

 

Helt fra Harbinger knocker deg ut hallusinerer Shepard. Dere kan lese mer om dette på BSN. Det vil sannsynligvis komme ut en DLC som følger opp slutten. Vet ikke helt hva jeg synes om det.

 

Hvor har du kilder på det da ? Verste er at 1 million mennesker ville betalt for et dlc med en ny slutt.

 

Det står i innlegget mitt; "Dere kan lese mer om dette på BSN." Altså BioWare Social Network.

Endret av Rottweilersnus
Lenke til kommentar

Det er bare tullete at det er halusinasjoner.

De mørke områdene rundt skjermen er ikke annet enn at TIM prøver å kontrollere Shep. Som dere ser klarer han det også til dels med tanke på at han skyter Anderson.

 

Jeg er også misfornøyd med slutten, men ikke fordi det ikke var en happy ending. Jeg hater nemlig happy endings...

Jeg er misfornøyd fordi jeg ikke får så mye som en liten tekstskjerm engang, som forklarer kort hva som skjedde etterpå med det forskjellige faksjonen og personene jeg har møtt.

En happy ending med en levende Shep blir for dumt. Shep gjorde den ultimate ofrelsen, og ofret seg selv for galaksen.

 

Å ønske seg happy endings i alt mulig rart er for mennesketypen som trenger religion som krykker for å klare seg igjennom hverdagene. Verden er et bedritent sted, lev med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eh... akkurat den kjøper jeg ikke. Altså at hele slutten er en hallusinasjon. Det henger jo ikke på greip overhodet. Det henger hvertfall enda mindre på greip enn den teite slutten gjorden. Det ville også være ekstremt merkelig å sende Shepard tilbake på broen av Normandy uten et fnugg av bemerkelse om hva som nettopp skjedde... og hvorfor tre forskjellige "hallusinasjoner"? Nei, det blir jo bare enda teitere enn de tre teite sluttene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eh... akkurat den kjøper jeg ikke. Altså at hele slutten er en hallusinasjon. Det henger jo ikke på greip overhodet. Det henger hvertfall enda mindre på greip enn den teite slutten gjorden. Det ville også være ekstremt merkelig å sende Shepard tilbake på broen av Normandy uten et fnugg av bemerkelse om hva som nettopp skjedde... og hvorfor tre forskjellige "hallusinasjoner"? Nei, det blir jo bare enda teitere enn de tre teite sluttene.

http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/9727423/1

 

Ta deg tid til å lese litt. Teorien sammensvarer svært godt med en tweet fra Michael Gamble, og argumentene fra de som mener det er hallusinasjoner/indoktrinering er svært gode. Jeg lo når jeg hørte om idéen om hallusinasjon, men det virker svært så sannsynlig.

Endret av Rottweilersnus
Lenke til kommentar

Det er bare tullete at det er halusinasjoner.

De mørke områdene rundt skjermen er ikke annet enn at TIM prøver å kontrollere Shep. Som dere ser klarer han det også til dels med tanke på at han skyter Anderson.

 

Jeg er også misfornøyd med slutten, men ikke fordi det ikke var en happy ending. Jeg hater nemlig happy endings...

Jeg er misfornøyd fordi jeg ikke får så mye som en liten tekstskjerm engang, som forklarer kort hva som skjedde etterpå med det forskjellige faksjonen og personene jeg har møtt.

En happy ending med en levende Shep blir for dumt. Shep gjorde den ultimate ofrelsen, og ofret seg selv for galaksen.

 

Å ønske seg happy endings i alt mulig rart er for mennesketypen som trenger religion som krykker for å klare seg igjennom hverdagene. Verden er et bedritent sted, lev med det.

 

Nja, for meg er det heller som mechanixis sa det på escapistforumet,

 

I disagree. I just spent three games getting invested in these characters and this universe, and then all three endings pretty much ask me to wipe it all out for vaguely-stated philosophical reasons. The whole game was about saving the galaxy as you know it from destruction, but none of the choices allowed you to fulfill that goal. What was the point of reclaiming the Quarian homeworld or reforming Krogan society if it was just going to be rendered moot a week or two later?

 

It was a lot like the ending of Deus Ex Human Revolution. You're given a blunt choice between three very high-minded, very specific stances, none of which relate to the characters or plot in any direct or meaningful way.

 

Jeg vil ha en happy ending, det er det jeg har investert i. Drinker med Garrus og på stranda med Liara. Om jeg vil ta det inn over meg at verden er crappy. Når jeg setter meg ned for å spille, så er det for å si det i en overført betydning, leve i en annen verden.

 

Og det virker ikke akkurat som jeg er alene om å synes at dette var en laber måte å avslutte på.

 

Fans rage against Mass Effect 3′s ending and demand something better

 

Vi er derimot enige om at de kunne gjerne fortalt oss hvordan det gikk med resten av universet etter at vi valgte blått/rødt/grønt. Type Fallout kanskje?

Endret av Whitefall
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At så mange sitter og diskuterer dette sier vel alt om hvor dårlig denne "slutten" er.

 

Det var totalt urealistisk å tro på en happy ending for Shepard sin del i hvert fall. Det har ligget i kortene at Shepard vil ofre seg for resten, eller i hvert fall komme i en avsluttende situasjon hvor han må ta det ultimate valget. Men for en måte å gjøre det på..

 

Trodde virkelig ikke det var mulig å bygge det så voldsomt opp over 3 spill, for så å nærmest ødelegge hele opplevelsen for veldig mange i løpet av de siste 15-20 minuttene. Som flere andre sier så føler jeg meg også litt snytt. Jeg mistet aboslutt all lyst til å spille dette spillet om igjen, eller noen av de andre spillene i serien for den saks skyld. Slutten fikk det hele til å føles som utrolig bortkastet tid og alle de valgene man har tatt betydde egentlig ingenting. I tillegg sitter man med flere spørsmål enn noen gang...litt av en måte å runde av en trilogi på. Med mindre det kommer DLC som egentlig gjør det bare enda verre. Hvorfor betalte jeg da full pris for et spill som avslutter en trilogi, når det egentlig ikke gjør det?

 

Rett og slett skivebom Bioware!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...