Gå til innhold

Mass Effect 3 slutt [STORE SPOILERE]


Anbefalte innlegg

Vel jeg bumper tråden iogmed at jeg endelig kom meg ned til ME3 i bunken av spill å runne. Bemerk, jeg har bare spillt med exteded cut-versjonen. Man kan jo si mye om slutten av spillet, men jeg ser ikke helt at det er noe "plot hole" i reaper-planen om å drepe vært 50k år. I deres øyne er utfallet ganske annerledes av det, enn det de er redd for.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Så mye dårlig redigering og lyd-klipping da, huff :-)

 

Synes den grønne slutten passa Shep'en min utmerket. Vel og merke venta jeg med ME3 til ganske nylig, og spilte med extended cut og extra DLCer. Pluss at jeg fikk med meg saves fra ME1 og ME2 der jeg holdt live i omtrent det som var mulig av folk, + geth & rachni og dermed også at geth/quarian slutta fred i ME3 gjennom selv-offringa til Legion. På den måten ble det veldig symetrisk når Shep offret seg for fred mellom alt syntetisk & organisk siden jeg kjørte rimelig pro-synth valg :-) Deprimerende slutt, ja muligens, men passende for det jeg hadde gjort gennom trilogien. Noen problematiske punkter i storyen, javel, men ikke noe i nærheten av det meste av sci-fi søppelet som ramler ut av Hollywood til tider.

 

Utrolig greit med youtube å kunne se de andre alternativene uten å måtte gjennom det meste på nytt like vel. Litt som extended/directors/cinema cut av filmer hvor folk krangler om hva som var beste slutten.

Lenke til kommentar

For meg, så er en slutt et bitte lite øyeblikk i et hav av opplevelser, en sluttsekvens er ikke det som er første prioritet for et spill: nemlig gameplayet. Story er viktig, men det er andre prioritet, for det er et gameplay som skaper et spill. For fucks sake, det er ikke film vi snakker om her. Jeg elsker den fartsfylte og aggressive combaten i ME3, episke dramatikken, valgene og jeg elsker også displayene og menyene. For meg så er det godt nok å bare få servert et lite utfall av små valg/dialog du gjør men som ikke endrer storyen, fordi dette gir spillet mer spenning og gjenbruksverdi. Dette gir meg sjangsen til å være så mest lik meg som mulig i spillet. Det er bare ufattelig dumt, å fordømme et stort spill du liker, bare pga en liten cutscene på slutten (du skjønner hva jeg mener uansett)

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Er det det? Er det virkelig det?

 

En god historie skal jo bygges oppover til et klimaks ved historiens avslutning. Når historien faller på trynet, hvorfor spille spillet da?

 

Hovedtiltrekningen til spill som Mass Effect er historien. Universet. Karakterene. Når hele Mass Effect-serien behandles som en vitenskapelig sci-fi-fortelling (med forklaringer og fortellinger og vitenskapelige kommentarer underveis), blir man selvfølgelig skuffet når man får levert nærmest en hollywood-sekvens på slutten.

 

Historien i ME3 var også den svakeste av alle tre, tro det eller ei. Slutten var bare en solid mengde spikre i kisten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

snart ett år siden jeg runnet spele, og fortsatt husker jeg mye fra det, sier mye om hvor bra det egentlig var! jeg synes fortsatt slutten var skuffende, men overall husker jeg de fantastiske opplevelsene jeg hadde med dette og de andre spillene. Synd at jeg skulle bruke sånn 10 min på ting jeg trodde skulle ha stor innflytelse på storyen senere(f.eks rachni) , som basically hadde ingenting å si på storyen (utenom en level ca)

 

Har enda vonde minner når jeg tenker på mordin sin død, for en mann :)

 

Angrer ikke på så mye valg gjennom trilogien , noe som overrasker meg egentlig- Siden f.eks det var valg i walking dead spillene jeg angrer noe enormt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...