Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

McDonald's-restaurant nekter romfolk servering

Enda et eksempel på dumsnille, ignorante idioter som skal uttale seg: Fjolset av ei kjerring presterer faktisk å si dette:

Jeg vet ikke hva slags erfaring McDonald's har med romfolk - det er jo en del av dem nede på Grønland

Likefullt hisser hun seg opp når sigøynere blir bortvist..

Vel, her er erfaringen som McDonalds har med dem:

Vi nekter ikke romfolk uten videre, men vi har hatt store problemer med folk som tigger inne i restauranten. De misbruker toalettene og barberer seg og dusjer her. Vi har også fått klage fra andre gjester på at romfolk har kommet inn og tatt maten deres, hevder Arumugathas.

Det er kun hvis vi kjenner igjen noen som har tigget i restauranten at vi har nektet servering. Vi har flere ganger opplevd rumenere som kjøper mat, misbruker situasjonen og tigger inne i restauranten etterpå.

Kort og godt: stjeling,rasering,tilgrising forurensing og plaging av folk. Herjing.

 

Og for folk som ikke har sett dette selv så er det bare å ta en titt på artikkelen som viste hva som skjedde når Oslo kommune forsøkte å sette ut offentlige toaletter for å hjelpe romfolket. Toalettene ble fullstendig ramponert og rasert.

Raserte toaletter

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

I'll just leave this here:

 

http://www.dailymail...o=feeds-newsxml

 

Tyven i denne artikkelen var selvsagt en sigøyner. Hvis denne enorme kreativiteten hadde blitt omsatt i noe produktivt for dem selv og samfunnet tror jeg det ikke hadde vært noe problem å ha de her! :)

 

edit: BTW: Artikkelen omhandler en elkjøp butikk I Oslo. Rart ikke media i Norge har plukket opp dette allerede. Det er jo ganske drøyt å prøve å snike en 42" TV under skjørtet ut av butikken

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og her går kosen sin vante gang ..,.

 

:)

Ja slik er det når folk ikke er enige med deg. Og det føles vel ikke så bra? De som ikke har noe her å gjøre opprettholder tilværelesen sin her samt den klanderverdige oppførselen. De menneskene du finansierer fortsetter å bli kritisert.

 

Jeg tipper at vi kommer til å snakke om dette til neste år, også. Angående hva som gjør meg tilfreds, er det ikke knyttet opp mot hva noen andre mener som ikke samsvarer med det en selv har som oppfatning. Det skal nok atskillig mere til før jeg blir sur. Og den nevnte posten som du tror jeg reagerer på, så stemmer det slett ikke. Jeg aksepterer de tilbakevendende brukerne, selv om de kanskje har en litt sær agenda ...

Lenke til kommentar

Og her går kosen sin vante gang ..,.

 

:)

Ja slik er det når folk ikke er enige med deg. Og det føles vel ikke så bra? De som ikke har noe her å gjøre opprettholder tilværelesen sin her samt den klanderverdige oppførselen. De menneskene du finansierer fortsetter å bli kritisert.

 

Jeg tipper at vi kommer til å snakke om dette til neste år, også. Angående hva som gjør meg tilfreds, er det ikke knyttet opp mot hva noen andre mener som ikke samsvarer med det en selv har som oppfatning. Det skal nok atskillig mere til før jeg blir sur. Og den nevnte posten som du tror jeg reagerer på, så stemmer det slett ikke. Jeg aksepterer de tilbakevendende brukerne, selv om de kanskje har en litt sær agenda ...

Hvis det er noen som har en sær agenda, så er det du.

 

http://www.osloby.no/nyheter/Slik-tommes-Fretex-boksene-6965958.html

:glare:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Hvis det er noen som har en sær agenda, så er det du.

 

http://www.osloby.no...ne-6965958.html

:glare:

 

Fint, jeg har ikke sagt at noen spesielle har, selv - men siden du er så konkret, kan du jo bare fortelle hva den agendaen er for noe rart!?

 

Ellers så forbløffes jeg av hvor kyndige de er til å komme seg inn, der selv ikke en liten mink hadde giddet rive pels.

;)

Lenke til kommentar

linky? Må ha vært en stund siden, for jeg fant ikke noe

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10059599

Beklageligvis forsøkte VG å skjule hvem som sto bak dette, men heldigvis finnes det mer ærlige nyhetsformidlere. Men må innrømme at jeg synes mange norske medier har vært usedvanlig ærlige i sin formidling av dette problemet i sommer. Hadde egentlig ikke forventet det i det hele tatt.

 

Hvis det er noen som har en sær agenda, så er det du.

 

http://www.osloby.no...ne-6965958.html

:glare:

 

Fint, jeg har ikke sagt at noen spesielle har, selv - men siden du er så konkret, kan du jo bare fortelle hva den agendaen er for noe rart!?

Du kan jo starte med å fortelle hvilken agenda du selv sikter til i ditt forrige utsagn?

 

Ellers så forbløffes jeg av hvor kyndige de er til å komme seg inn, der selv ikke en liten mink hadde giddet rive pels.

Ganske forbløffende ja, men dessverre sant og en vanlig del av de kriminelles hverdag. Selv rotter gjør heller ikke slikt. (Med det samme vi er inne på dyresammenligninger.) :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

"Vice"; du må lese hele setningen!

Ja? Hva er den "sære" agendaen du sikter til?

 

Du får ikke med det som er viktig, så som ordet "kanskje"

 

Men når det er sagt, så står tilbudet om en runde som går på hvordan debatten oppfattes, åpent enda ...

Lenke til kommentar

Du får ikke med det som er viktig, så som ordet "kanskje"

Jaja, men trodde liksom du kanskje hadde en formening om hva du kanskje syntes var en sær agenda..

 

Men når det er sagt, så står tilbudet om en runde som går på hvordan debatten oppfattes, åpent enda ...

I så fall takker jeg nei.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man kan si og tro det meste om både oss selv og dem, men jeg for min del velger å tro at bla. slike tiltak er med på å bedre situasjonen, som igjen bygger fundamentet for hensiktsmessig dialog med Romfolket, og gir dem forståelsen av at vi vil dem bare vel.

 

Jan-Erik Holm, verktøymaker av yrke, påtok seg arbeidet med å reparere de utslitte instrumentene.

– Det har vært en svær og tidkrevende jobb, men når jeg ser gleden til musikantene i Zarnesti, er det betaling god nok for timene jeg har nedlagt.

Nå drømmer han om å invitere det rumenske vennekorpset til Greåker og Fredrikstad slik at musikantene kan få oppleve vår nasjonaldag.

– Min visjon er at de kan marsjere gjennom byens gater sammen med et skolekorps fra distriktet og spille «Norge i rødt, hvitt og blått», smiler han.

Lenke til kommentar
Man kan si og tro det meste om både oss selv og dem, men jeg for min del velger å tro at bla. slike tiltak er med på å bedre situasjonen, som igjen bygger fundamentet for hensiktsmessig dialog med Romfolket, og gir dem forståelsen av at vi vil dem bare vel.
Jan-Erik Holm, verktøymaker av yrke, påtok seg arbeidet med å reparere de utslitte instrumentene. – Det har vært en svær og tidkrevende jobb, men når jeg ser gleden til musikantene i Zarnesti, er det betaling god nok for timene jeg har nedlagt. Nå drømmer han om å invitere det rumenske vennekorpset til Greåker og Fredrikstad slik at musikantene kan få oppleve vår nasjonaldag. – Min visjon er at de kan marsjere gjennom byens gater sammen med et skolekorps fra distriktet og spille «Norge i rødt, hvitt og blått», smiler han.

Dette har jo ingenting med sigøyener/romfolk å gjøre!?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Man kan si og tro det meste om både oss selv og dem, men jeg for min del velger å tro at bla. slike tiltak er med på å bedre situasjonen, som igjen bygger fundamentet for hensiktsmessig dialog med Romfolket, og gir dem forståelsen av at vi vil dem bare vel.
Jan-Erik Holm, verktøymaker av yrke, påtok seg arbeidet med å reparere de utslitte instrumentene. – Det har vært en svær og tidkrevende jobb, men når jeg ser gleden til musikantene i Zarnesti, er det betaling god nok for timene jeg har nedlagt. Nå drømmer han om å invitere det rumenske vennekorpset til Greåker og Fredrikstad slik at musikantene kan få oppleve vår nasjonaldag. – Min visjon er at de kan marsjere gjennom byens gater sammen med et skolekorps fra distriktet og spille «Norge i rødt, hvitt og blått», smiler han.

Dette har jo ingenting med sigøyener/romfolk å gjøre!?

 

Joda, det har det så absolutt

 

Mange av dem vi hjelper er fattige romfolk som lever under uverdige forhold, forteller Stein Mydske og Knut Ottesen i Romania-gruppen. Begge blir med korpsinstruktørene nedover.

 

Og, hvor går skillet mellom romfolk og rumenere - kanskje bare ett "pappkrus"?

Uannsett, så gjør i hvert fall disse musikantene fra fredrikstad sitt beste, og det kan sannsynligvis flere få til

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...