Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Solgte to av disse i sommer på Finn .. MSI Gaming med EK vannblokk på kjøpet. Fikk ikke 3 for mine jeg iallfall, så det er markedet som bestemmer. Kanskje man får 3 hvis man er villig til å holde på en stund med salget, eller hvis det er noen akkurat der og da som skal ha det.

Jeg solgte et Gigabyte 980Ti til 3300 i juni. Lå vel ute nesten 1 måned før jeg fikk en som var villig til å punge ut over 3000 da men :)

Lenke til kommentar

Nei, vannkjøling er for spesielle brukere.Vanlige vil ha luftkjøling, derfor jeg ikke har vannkjøling. Koster lett ett 1080 kort i bare deler.

Det er jo kult, og det er for entusiaster. Jeg hadde custom vannkjøling før, men er nå gått over til luftkjøling. Hyper Evo X 212 på CPU, og stock Founders-kjøler på skjermkortet. I korte trekk har jeg funnet ut at ytelse er det jeg bryr meg mest om. Jeg kan potensielt velge mellom å oppgradere fra mitt nåværende 1070 til en 1080Ti, eller fortsette å ha 1070-en, men med full vannkjøling. For meg er et 1080Ti det åpenbare valget.
Lenke til kommentar

Nei, vannkjøling er for spesielle brukere.Vanlige vil ha luftkjøling, derfor jeg ikke har vannkjøling. Koster lett ett 1080 kort i bare deler.

Selv om et skjermkort også har en vannblokk så kan det luftkjøles med kjøleren kortet kom med. I dette tilfelle msi gaming/twin frozr. Trodde du kunne dette jeg ?

Lenke til kommentar

Je

 

 

Nei, vannkjøling er for spesielle brukere.Vanlige vil ha luftkjøling, derfor jeg ikke har vannkjøling. Koster lett ett 1080 kort i bare deler.


Selv om et skjermkort også har en vannblokk så kan det luftkjøles med kjøleren kortet kom med. I dette tilfelle msi gaming/twin frozr. Trodde du kunne dette jeg

 

Hehe, er aio du tenker på. ikke cm kjøling :)

Lenke til kommentar

Å bli kvitt en vannblokk til et skjermkort er ikke lett. Kanskje om man prøver å gi den bort?

 

Men tror vi var inne på å selge et kort med vannblokk. Altså et kort som har fått ettermontert vannblokk, ergo burde man også ha luftkjøleren som hører til kortet. Å selge et kort med vannblokk pluss stock kjøler burde ikke være vanskeligere enn å selge et kort med bare stock kjøler, men pga lav interesse for vannkjøling, spesielt av eldre modeller, bør man kanskje anse hele blokka som tap, og selge kortet for det samme som alle andre går for?

Lenke til kommentar

Nettopp :)

 

Jeg har hatt EK vannblokk til de fleste siste kortene mine. Nåt jeg kjøper et skjermkort så er det første jeg gjør (etter en kjapp test av kortet) å montere på blokken. Da går luftkjøleren og alt av skruer, branketter og termiske puter som tilhører luftkjøler inn i esken til skjermkortet. Ved salg får da kjøper valget om de vil ha dette med vannblokk eller luftkjøler montert. Det er jo enkelt å bytte om som en tjeneste for kjøper. 

 

Vannblokken følger altså bare med som en del av pakka - det er bare å slenge det med gratis.

 

Dermed - selv om vannblokk ikke øker prisen så vil den heller ikke redusere prisen. Det var alt jeg ville frem til her  :thumbup:

Lenke til kommentar

Har måttet oppdatere 2 eldre maskiner i familien etter at win10/amd ikke lenger støtter drivere til de gamle ATI HD4770 kortene som satt i de. Har derfor 2 stk 4770 til overs. Er det noen som bruker win7 eller sverger til ubuntu som kan tenke deg disse, eller er det regelrett søppel?

Endret av Switters
Lenke til kommentar

Må vel være en null eller to for mye der vel.

 

Hadde selv T240...drittskjerm.

 

Lysstyrken måtte stå på 100%, hvis ikke lagde den en jævla irriterende summelyd, og jeg måtte bytte panel på garanti etter kort tid. Det med summelyden var et kjent problem.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Solgte nettopp min MacBook Pro 15 base model (256GB ssd, 8GB RAM) kjøpt i 2014, for 9000kr. Jeg kjøpte den for 15000. Synes den holdt seg overraskende bra i pris, og jeg fikk mye respons på annonsen. Synes dere prisen er høy eller lav? "Kun" 6000kr i verditap (eller 40% på 3,5 år) synes jeg er lite for en laptop. Selv om det er Apple.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...