Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har en Lenovo G710 liggende som ikke blir brukt. 17.3" skjerm, i5 4200m, 6GB ram, 1TB HDD. Batteriet er litt dårlig, men ellers helt strøken. Er det verdt noen kroner i det hele tatt, eller er det miljøstasjon som gjelder?

En ssd og den ville blitt som ny :)

 

 

Helt klart! En SSD gjør underverker. Men den blir ikke brukt, så vet ikke om jeg gidder å koste på den en SSD :p

Lenke til kommentar

https://www.finn.no/106215458

 

Her har vi en luring. For det første er jo prisen som vanlig HELT hinsides, men å skrive hva slags komponenter som er inni der var tydeligvis ikke så nøye. 3770k og 8gb ram, samt en crappy CX600 PSU er det man ser. Resten er bilder av mus, headset og tastatur samt "spec" bilder som han så fint kaller det fra Windows Experience Index. Liker også "grafikk skryte bildet". Er det mulig.

 

Jeg så forresten ikke et eneste punktum i annonsen.

Endret av Simkin
  • Liker 5
Lenke til kommentar

https://www.finn.no/106215458

 

Her har vi en luring. For det første er jo prisen som vanlig HELT hinsides, men å skrive hva slags komponenter som er inni der var tydeligvis ikke så nøye. 3770k og 8gb ram, samt en crappy CX600 PSU er det man ser. Resten er bilder av mus, headset og tastatur samt "spec" bilder som han så fint kaller det fra Windows Experience Index. Liker også "grafikk skryte bildet". Er det mulig.

 

Jeg så forresten ikke et eneste punktum i annonsen.

Virker som et røverkjøp for meg. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Gainwards GTX960 med radial kjøler:

 

GTX960.png

 

Så what the puck er det han her selger?

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=104666843&fks=104666843

 

(Ligner misstenkelig på GTX460ti kortet til en kompis av meg..)

 

Han luringen der svindlet meg for en stund siden for 800kr under handel av en skjerm på Finn.no. Forhåndsbetalte litt for kjapt da jeg var på jobb, så han hadde BankID-bruker med flere 5-stjerners tilbakemeldinger, så tenkte det gikk greit. Men skjermen kom aldri og han skulle betale tilbake siden han "kunne ikke få sendt den pga økonomiske problemer", men allikevel lå skjermen jeg hadde kjøpt til salgs på Finn.no via brukeren hans. Var litt kompis med han i starten, siden jeg ikke hadde noe hastverk med å få skjermen og jeg skjønner at livet ikke alltid er like enkelt. Men jeg var nok bare naiv/dum-snill ser jeg.

 

Jeg har fått maaange lovnader om at jeg skal få pengene tilbake, helt siden jeg kjøpte den av han i starten av august. Senest denne mandagen skulle jeg få de, men ingenting dukket opp og nå har han sluttet å svare på meldinger.

 

Har rapportert han til Finn.no i dag, er nok utestengt i løpet av helgen eller til uken.

 

Kan noen for moro skyld skrive til han på en av annonsene hans, lek interessert og se om han svarer?

 

Noen bilder, sånn for moro skyld:

 

2793ff45d7c4db282ddd95d6b617c3a9.png

 

10ca2319a3bdf34f1857566110f2f9c3.png

 

53fea1d6cdec9251f7fd752f9d4b4876.png

 

df072e10c55a827709001de1ef24f3ab.png

 

22ba500afa8a72b0ffb7347444efbffc.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Han luringen der svindlet meg for en stund siden for 800kr under handel av en skjerm på Finn.no. Forhåndsbetalte litt for kjapt da jeg var på jobb, så han hadde BankID-bruker med flere 5-stjerners tilbakemeldinger, så tenkte det gikk greit. Men skjermen kom aldri og han skulle betale tilbake siden han "kunne ikke få sendt den pga økonomiske problemer", men allikevel lå skjermen jeg hadde kjøpt til salgs på Finn.no via brukeren hans. Var litt kompis med han i starten, siden jeg ikke hadde noe hastverk med å få skjermen og jeg skjønner at livet ikke alltid er like enkelt. Men jeg var nok bare naiv/dum-snill ser jeg.

 

 

Jeg har fått maaange lovnader om at jeg skal få pengene tilbake, helt siden jeg kjøpte den av han i starten av august. Senest denne mandagen skulle jeg få de, men ingenting dukket opp og nå har han sluttet å svare på meldinger.

 

Har rapportert han til Finn.no i dag, er nok utestengt i løpet av helgen eller til uken.

 

Kan noen for moro skyld skrive til han på en av annonsene hans, lek interessert og se om han svarer?

 

Noen bilder, sånn for moro skyld:

 

 

 

Ser han har en Acer G246HLFB til slags, var det den du betalte for ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ser han har en Acer G246HLFB til slags, var det den du betalte for ?

 

 

Haha, ja. Det er denne. Har på et push-varsel så jeg fikk denne opp. Skrev til han at jeg skulle anmelde han og da svarte han på få minutter.

 

Spurte så om han bare kunne sende skjermen så slipper han å betale meg tilbake, men nei, han skulle betale meg tilbake til mandagen. Da hadde jeg pengene garantert!

 

Finn.no sa de ikke utestengte han før forholdet var anmeldt, så da pengene ikke er på konto på mandag anmelder jeg forholdet(som garantert blir henlagt). GG

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ser han har en Acer G246HLFB til slags, var det den du betalte for ?

 

 

Haha, ja. Det er denne. Har på et push-varsel så jeg fikk denne opp. Skrev til han at jeg skulle anmelde han og da svarte han på få minutter.

 

Spurte så om han bare kunne sende skjermen så slipper han å betale meg tilbake, men nei, han skulle betale meg tilbake til mandagen. Da hadde jeg pengene garantert!

 

Finn.no sa de ikke utestengte han før forholdet var anmeldt, så da pengene ikke er på konto på mandag anmelder jeg forholdet(som garantert blir henlagt). GG

 

Kan du ikke banke på døren til vedkommende.

Lenke til kommentar

Kan du ikke banke på døren til vedkommende.

 

 

 

Hadde han ikke bod på andre siden av landet, så hadde det vært en mulig løsning.

 

MEN... Etter denne posten fikk jeg faktisk pengene mine tilbake!  :) 

 

Tok nesten tre måneder, men jeg fikk de. Lesson learned: Don't trust anyone @ finn.no

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Kan du ikke banke på døren til vedkommende.

 

 

 

Hadde han ikke bod på andre siden av landet, så hadde det vært en mulig løsning.

 

MEN... Etter denne posten fikk jeg faktisk pengene mine tilbake!  :) 

 

Tok nesten tre måneder, men jeg fikk de. Lesson learned: Don't trust anyone @ finn.no

 

 

Ikke stol på noen "punktum".  :rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde et 980 Ti som jeg byttet til et 1080 via step-up programmet til EVGA. Dette kortet røyk, og jeg får nå et helt nytt kort i løpet av den kommende uken. Jeg har tenkt litt på om jeg skulle oppgradert til 1080 Ti, men hva kunne jeg solgt det nye 1080 kortet jeg får for?

 

Er et EVGA GTX 1080 SC ACX 3.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...