Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje man skulle sendt en mail... men er vel mange om beinet alt. Dersom jeg kan hente varene og selger har kvittering er det vel ingen problemer forbundet med dette. GItt trådens deltagere er det jo noen som mener at HW faller til sin halve verdi umiddelbart, så kanskje dette er en av dem?

Jeg hadde kjøpt det, men har ikke noe bruksområde og har heller ikke tid til å flippe ting nå, men ser ikke noe veldig galt i å gjøre det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ville nesten forventet hovedkortet har vært kraftig overklokket til den prisen, hvis selgeren ikke sitter på et hovedkort som er ustabilt. får ikke startet windows uten bluescreen\feil med oppstart.

Hvis det ikke viser seg er tilfelle er dette et kupp, ser ikke ut som selgeren.Svarer med det første, så tror han muligens droknet i epost kanskje fått 15-30 henvelser så langt. Så ser liten sansynlighet for jeg få svar eller kjøpt dette. Uansett morsomt alikevell.

 

Om noen gjør samme med sokkel 2011-03 er det grensen til idioti.

Lenke til kommentar

 

Idiotisk å selge ting så billig, rekker ikke å sende epost til selgeren før delene er solgt.

Personen vil helst ha kontanter så tipper det er en luring\svindler. Så vil han ikke godta finn betalingsgaranti så velger jeg å styre unna.

Personen kunne fint ta dobbelt pris og alikevell få solgt, å få tak i brukt LGA 1155 hovedkort mellom 800-1500 kr i dag er vanskelig.

 

 

Luring/svindler fordi han vil helst ha kontanter? Hørtes ut som en helt normal handel for min del. Du kommer på døra, inspiserer varene, betaler, tar med deg varene og går. 

Lenke til kommentar

Skal en del til før overklokking/feil påvirker noe...

Dersom du får kvittering er du uansett safe :)

 

 

Luring/svindler fordi han vil helst ha kontanter? Hørtes ut som en helt normal handel for min del. Du kommer på døra, inspiserer varene, betaler, tar med deg varene og går. 

 

I det siste har jeg faktisk opplevd at de fleste heller bare vil ha penger via vipps, eller bare vil betale via vipps, er i grunn lettere for begge parter.

Men dersom han bare vil ha betalt i cash og ikke har kvittering, så ville jeg ha vært skeptisk

Lenke til kommentar

Skal en del til før overklokking/feil påvirker noe...

Dersom du får kvittering er du uansett safe :)

 

 

Luring/svindler fordi han vil helst ha kontanter? Hørtes ut som en helt normal handel for min del. Du kommer på døra, inspiserer varene, betaler, tar med deg varene og går. 

 

I det siste har jeg faktisk opplevd at de fleste heller bare vil ha penger via vipps, eller bare vil betale via vipps, er i grunn lettere for begge parter.

Men dersom han bare vil ha betalt i cash og ikke har kvittering, så ville jeg ha vært skeptisk

 

Vipps er veldig praktisk. Ja, burde ha kvittering eller kunne skrive en kvittering. Han sier tross alt i annonsen at det fungerer som det skal. Blir jo som ved kjøp/salg av bil. Mye kjørbare delebiler der ute :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Luring/svindler fordi han vil helst ha kontanter? Hørtes ut som en helt normal handel for min del. Du kommer på døra, inspiserer varene, betaler, tar med deg varene og går.

Hvis jeg ikke får mulighet å teste varene\ ikke får kvittering kan delene være defekt.

Det vet man ikke.

 

Problemet som med lga 1155 er 1150 begynner å slutte å selge hovedkort, ram så dermed får man kanskje ikke bytte deler annet på bruktmarkedet. Ryker hovedkortet sitter man på en cpu man ikke får brukt.

 

Vet etter 2 stk LGA 1155 hovedkort at hovedkortene ikke er beregnet til overklokking, selv om man kun låser opp cpu (Økning av multiplikatoren) klarer man å få hovedkortet å slutte å fungere. Selv om man har voltstyrke på 1.25\1.26 og 1.5 volt på ram. Men det skjer ofte etter 1-2 år og resett av bios funger dårlig. En del hovedkort  hjelper det lite å flashe bios da overklokking blir lagret i bios. Selv ved fabrikkreset.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Skal en del til før overklokking/feil påvirker noe...

Dersom du får kvittering er du uansett safe :)

 

 

Luring/svindler fordi han vil helst ha kontanter? Hørtes ut som en helt normal handel for min del. Du kommer på døra, inspiserer varene, betaler, tar med deg varene og går.

 

I det siste har jeg faktisk opplevd at de fleste heller bare vil ha penger via vipps, eller bare vil betale via vipps, er i grunn lettere for begge parter.

Men dersom han bare vil ha betalt i cash og ikke har kvittering, så ville jeg ha vært skeptisk

Vipps er veldig praktisk. Ja, burde ha kvittering eller kunne skrive en kvittering. Han sier tross alt i annonsen at det fungerer som det skal. Blir jo som ved kjøp/salg av bil. Mye kjørbare delebiler der ute :D

Merk: Har hørt at du kan stoppe vipps overføringer, etter at du har "sendt" dem.

Så man skal passe seg et par ganger om man godtar vipps.

Lenke til kommentar

 

 

Skal en del til før overklokking/feil påvirker noe...

Dersom du får kvittering er du uansett safe :)

 

Luring/svindler fordi han vil helst ha kontanter? Hørtes ut som en helt normal handel for min del. Du kommer på døra, inspiserer varene, betaler, tar med deg varene og går.

I det siste har jeg faktisk opplevd at de fleste heller bare vil ha penger via vipps, eller bare vil betale via vipps, er i grunn lettere for begge parter.

Men dersom han bare vil ha betalt i cash og ikke har kvittering, så ville jeg ha vært skeptisk

Vipps er veldig praktisk. Ja, burde ha kvittering eller kunne skrive en kvittering. Han sier tross alt i annonsen at det fungerer som det skal. Blir jo som ved kjøp/salg av bil. Mye kjørbare delebiler der ute :D

Merk: Har hørt at du kan stoppe vipps overføringer, etter at du har "sendt" dem.

Så man skal passe seg et par ganger om man godtar vipps.

 

 

Hvis den som sender har godkjent overføringen, så kan den ikke stoppes. Det har i alle fall DNB selv sagt.

Lenke til kommentar

Merk: Har hørt at du kan stoppe vipps overføringer, etter at du har "sendt" dem.

Så man skal passe seg et par ganger om man godtar vipps.

 

Jeg har DnB, så jeg får pengene på konto med en gang, vet ikke helt hvordan de da evnt. skulle fått dem tilbake uten å kontakt banken min, vil anta at min bank da også ville tatt kontakt med meg først?

Lenke til kommentar

 

Merk: Har hørt at du kan stoppe vipps overføringer, etter at du har "sendt" dem.

Så man skal passe seg et par ganger om man godtar vipps.

 

Jeg har DnB, så jeg får pengene på konto med en gang, vet ikke helt hvordan de da evnt. skulle fått dem tilbake uten å kontakt banken min, vil anta at min bank da også ville tatt kontakt med meg først?

 

Du får vel bare pengene med en gang om du bruker samme bank som den som overfører. Ellers må du vente til neste dag mener jeg på.

Lenke til kommentar

 

 

Merk: Har hørt at du kan stoppe vipps overføringer, etter at du har "sendt" dem.

Så man skal passe seg et par ganger om man godtar vipps.

 

Jeg har DnB, så jeg får pengene på konto med en gang, vet ikke helt hvordan de da evnt. skulle fått dem tilbake uten å kontakt banken min, vil anta at min bank da også ville tatt kontakt med meg først?

 

Du får vel bare pengene med en gang om du bruker samme bank som den som overfører. Ellers må du vente til neste dag mener jeg på.

 

 

Annerledes med Vipps. Har du DNB blir pengene disponible med en gang. Har du en annen bank, så må du vente på neste overføringstidspunkt.

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen mulighet på min vipps for å avbryte en overføring. Mulig det går hvis man ringer banken eller noe da?

 

Enkelt og greit: Nei. Du må rett og slett snakke med han/hun du har overført til og få dem til å overføre tilbake. Gjelder dette kjøp/salg og man ikke løser det seg i mellom, så må man jo dra inn en 3. part.

Lenke til kommentar

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77106348

 

Bare å kjøpe hardware og lagre det et par år, så stiger det i pris! :)

 

 

 

 

Her er jo faktisk et godt kjøp: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77109956

Den siste der var faktisk ikke galen i det hele tatt, hadde eg hatt penger nå så hadde eg kjøpt med en gang!

 

Noen som har fått svar fra den selgeren? Selgeren svarer ikke, annosen har blitt slettet.

Så spørs vel ikke om den personen bare ville sjekket markedet om noen var interisert for så å slette det.

Egentlig burde det og reise på ferie ved å selge være forbudt på finn men det er nok ikke det.

En del selgere tilbyr lga 1155 hovedkort til 1000 kr som egentlig er ganske stiv pris selv om hovedkortet er gått ut av garanti.

 

Vurder: LGA1155 P8P67 Pro

selgeren her vurder enten henting og betaler kontant ikke finn betalingsgaranti, så er litt usikker på det er verdt risikoen.

Da jeg vet en del LGA 1155 hovedkort slutter å fungere særlig ved overklokking.

 

Teknisksett burde hovedkortet være verdt 500 kr i dag, men selgeren går med på 800 kr for kun hovedkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77106348

 

Bare å kjøpe hardware og lagre det et par år, så stiger det i pris! :)

 

 

 

 

Her er jo faktisk et godt kjøp: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=77109956

Den siste der var faktisk ikke galen i det hele tatt, hadde eg hatt penger nå så hadde eg kjøpt med en gang!

 

Noen som har fått svar fra den selgeren? Selgeren svarer ikke, annosen har blitt slettet.

Så spørs vel ikke om den personen bare ville sjekket markedet om noen var interisert for så å slette det.

Egentlig burde det og reise på ferie ved å selge være forbudt på finn men det er nok ikke det.

En del selgere tilbyr lga 1155 hovedkort til 1000 kr som egentlig er ganske stiv pris selv om hovedkortet er gått ut av garanti.

 

Vurder: LGA1155 P8P67 Pro

selgeren her vurder enten henting og betaler kontant ikke finn betalingsgaranti, så er litt usikker på det er verdt risikoen.

Da jeg vet en del LGA 1155 hovedkort slutter å fungere særlig ved overklokking.

 

Teknisksett burde hovedkortet være verdt 500 kr i dag, men selgeren går med på 800 kr for kun hovedkort.

 

 

Hadde ikke gitt mer enn 500,- for bare hovedkort. Kjøpte et P8Z68-V Pro Gen3 for 400kr noen mnd tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet jeg ser hovedkort blir solgt for 1000 kr

 

Vet denne karen Asus P8Z68-V Pro fikk 800 kr for hovedkortet.

Da var det 3 personer som er interisert, egentlig burde det vært budrunde.

Så er irrterende med slike ting, da å oppgrade hovedkort + cpu og ram til sokkel 1151 er langt dyrere.

Så derfor kan de som selger ta nærmest ny pris på en vare som har gått ut fra garanti.

 

Men slik er det trenger man en ting er de fleste villige å betale ekstra.

Men litt tvil om slike hovedkort om man bør være fornøyd hvis de er stabile i over 6 måneder.

Da jeg vet en del hovedkort ofte pleier å feile etter over 4 år mye bruk. Da blir det hyppig bluescreen og frysninger i oppstart.

Lenke til kommentar

-snip-

 

Da jeg vet en del hovedkort ofte pleier å feile etter over 4 år mye bruk. Da blir det hyppig bluescreen og frysninger i oppstart.

 

Ikke si det da. Hovedkort og CPU i signaturen min er nå rett over 4 1/2 år. Helt stabilt enn så lenge. Har kjørt OC på CPU omtrent fra dag 1, mye bruk og har stått på så godt som 24/7 hele tiden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...