Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

 

 

Syns ikke det var så ille med tanke på at prosessoren alene koster over 40k ny.

 

Kjøp i vei. Er en veldig god deal om du er villig til å ta risikoen, men den suger til gaming pga lav single threaded ytelse. Går du for Asus/Asrock hovedkort så skal de fleste ha støtte for ES prosessorer.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Intel-Xeon-E5-2699-V4-ES-2-1Ghz-55MB-22Core-LGA2011-14nm-145W-QHUP-Processor-CPU-/401116701454?hash=item5d646b230e:g:wCIAAOSw2x1XLFYi

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Syns ikke det var så ille med tanke på at prosessoren alene koster over 40k ny.

Kjøp i vei. Er en veldig god deal om du er villig til å ta risikoen, men den suger til gaming pga lav single threaded ytelse. Går du for Asus/Asrock hovedkort så skal de fleste ha støtte for ES prosessorer.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Intel-Xeon-E5-2699-V4-ES-2-1Ghz-55MB-22Core-LGA2011-14nm-145W-QHUP-Processor-CPU-/401116701454?hash=item5d646b230e:g:wCIAAOSw2x1XLFYi

Suger er å ta veldig hardt i. Boost til 3500mhz og en enorm level 3 cache tygger nok det meste bra. Dette er også broadwell med høyere singlecore ytelse enn haswell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Suger var nok litt vel å ta i ja, men definitivt et dårlig kjøp for en maskin rettet mot gaming med tanke på ytelse man får for pengene. Til virtualisering og workstation oppgaver er det en ganske rå prosessor.

 

Single threaded scoren ligger på 1675 ifølge PassMark som tilsvarer en AMD A10-6800B.

Lenke til kommentar

 

 

 

Syns ikke det var så ille med tanke på at prosessoren alene koster over 40k ny.

 

Kjøp i vei. Er en veldig god deal om du er villig til å ta risikoen, men den suger til gaming pga lav single threaded ytelse. Går du for Asus/Asrock hovedkort så skal de fleste ha støtte for ES prosessorer.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Intel-Xeon-E5-2699-V4-ES-2-1Ghz-55MB-22Core-LGA2011-14nm-145W-QHUP-Processor-CPU-/401116701454?hash=item5d646b230e:g:wCIAAOSw2x1XLFYi

 

Nåja, har riktig nok planer om å kjøpe meg en ny PC i år, men jeg går nok for i7 6700K eller 6800K. 

Jeg bare sammenlignet brukt pris vs ny pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Om vi skal sammenligne brukt og nypris så blir den på rundt 42k ny og 30k brukt. Er en helt ny prosessor så man får ingen fantastiske priser med mindre man kjøper ES.

Lenke til kommentar

Neida, men skal man være SÅ strenge da? :p
Hvem bryter ikke produsentens regler i ny og ne? Er ikke lov å åpne opp ditten og datten heller, for den saks skyld. I så fall tror jeg kanskje at jeg er syndefloden selv.  :innocent:

 

Er vel tvilsomt noen norsk lov elns som blir brutt? 

Lenke til kommentar

I prinsippet kan de godt be om å få den i retur, vederlagsfritt, men da må de vel bevise at du har den i eie. Du kan selvsagt bare lyge og si at den døde, og siden den ikke kan reklameres på går den i søpla. Den reelle kjeltringen er nok den som lekket CPUen i utgangspunktet, og vedkommende er nok den som får smekk over fingrene.

Sålenge det ikke er CPUer som skal slippes om lenge tviler jeg på at de gidder bry seg.

Lenke til kommentar

Fikk kjøpt et par rariteter nå nylig. Bower & Wilkins 601 S2 høyttalere til 750 kr (MRSP: 450$), og MacBook Pro 15R (Late 2013) til 8000 kr. :) Er jeg imidlertid en luring som har solgt MSI GeForce GTX 970 Gaming til 2400 kr, og er eventuelt å be om 3000 kr for en strøken Samsung Galaxy S6 32GB med cover og glass, for mye?

Fikk lyst på s6en din

Lenke til kommentar

Her gjør bjørn det igjen:

NY VERDENS KRAFTIGSTE MICRO PC INTEL 22 CORE GTX 1080 64GB ECC RAM 512GB M.2 SSD

 

Så hvem vil sikre seg pc til 40 000 da den neppe gir bedre spill ytelse en pc til halv pris?

Eneste skjermkortet er byttet til det bedre? Forstår hvorfor ikke det er SLI oppsett her?

 

Men denne:Gtx 1080 / Skylake 6700k / EKWB - Se bilder! :-)

er hakket værre, må være vannkjølingen som gjør prisen så stiv.

Ellers hadde en slik maskin solgt til maks 15 000 kr hvis den var lite brukt.

Ser ikke behovet med vannkjøling på annet en sokkel 2011-03.

Jeg liker ikke Bjørn jeg heller....

 

Men kan du slutte å sammenligne prisen på epler med prisen på pærer??? Kan du ikke heller sammenligne prisen på epler med prisen på andre epler???

Lenke til kommentar

 

Her gjør bjørn det igjen:

NY VERDENS KRAFTIGSTE MICRO PC INTEL 22 CORE GTX 1080 64GB ECC RAM 512GB M.2 SSD

 

Så hvem vil sikre seg pc til 40 000 da den neppe gir bedre spill ytelse en pc til halv pris?

Eneste skjermkortet er byttet til det bedre? Forstår hvorfor ikke det er SLI oppsett her?

 

Men denne:Gtx 1080 / Skylake 6700k / EKWB - Se bilder! :-)

er hakket værre, må være vannkjølingen som gjør prisen så stiv.

Ellers hadde en slik maskin solgt til maks 15 000 kr hvis den var lite brukt.

Ser ikke behovet med vannkjøling på annet en sokkel 2011-03.

Jeg liker ikke Bjørn jeg heller....

 

Men kan du slutte å sammenligne prisen på epler med prisen på pærer??? Kan du ikke heller sammenligne prisen på epler med prisen på andre epler???

 

 

Nei. Nei, han kan ikke det. Dessverre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...