Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

Aldri skjønt prisen på demo hos komplett. Noen ganger er det halv pris, andre knapt en hundrelapp fra ny pris.

 

Har forøvrig gjort masse kupp på demobrukt utstyr.

Jeg fikk tak i en i7 3770k for 2300 for 1.5 år siden fra Komplett, vel... Jeg syns det var en god deal i hvertfall  :tease:

 

 Ikkje når de ble solgt for 1500kr brukt for 2 år siden :p

 

 

Men de koster fortsatt mer på ebay, gjør de ikke? :p er nok heller noen som har lekt julenizze for to år siden :p

 

Hadde jo 7 stk 3770k, så måtte jo bli kvitt dem på et vis :p

 

Har 9 jeg og funker meget bra enda. :tease:

 

 

Bare å sende en hit! Haha :p

 

Joda det kan jeg, 10000k så er en din :rofl:

 

:rofl: Mer lønnsomt å kjøpe en 5960X på brukten da :p

 

Edit: Beklager Vegard :p

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Hva med denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75857779

Pris

29 000,-

 

Prosessor: i7-5820K six-core

Hovedkort: MSI X99A Gaming 7

Grafikkort: 2x GTX 980 4GB

RAM: KLEVV 64GB DDR4 (56GB)

Strømforsyning: In Win 750W Platinum modulær

SSD: 2x KLEVV 240GB SSD

Kabinett: In Win 805C Rød (Moddet)

 

Temperaturene er veldig bra, og ingenting har noen gang blitt overclocket.

Dette er en av de råeste PCene du kan få tak i. Både på utseende og ytelse. På The Gathering 2016 stopped hundrevis av personer for å ta bilde og å se. Den spiller absolutt alt av spill på Max uten problemer. Og alt av vanlige spill på 4K i max også.

Ny ville denne PCen ha kostet nesten 50.000kr med all vannkjøling, case modding, lakkering, materialer, også videre. RAMen er veldig unik (KLEVV CRAS RAM) og finnes ikke i Norge, og såvidt i hele Europa. Jeg ble derimot tilsendt 64GB av de fordi de er en av sponsorene mine. I USA koster 32GB med denne rammen over 5000kr. Og her har du 64GB.

 

OBS. Lite problem. Det er bare 7 RAM brikker i PCen nå, da systemet ble ustabilt med 8. Etter mye testing så tenker jeg at den ene RAM slotten på hovedkortet ikke funker. Dette har ABSOLUTT ingenting å si for ytelse. Og du får også med den siste RAM brikken om du vil bytte hovedkort for å bruke 64GB.

 

 

 

 

 

 

Ingen tvil om at de har fine og spesielle maskiner, men akkurat dette gir dårlig inntrykk - mulig defekt hk.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Aldri skjønt prisen på demo hos komplett. Noen ganger er det halv pris, andre knapt en hundrelapp fra ny pris.

 

Har forøvrig gjort masse kupp på demobrukt utstyr.

Jeg fikk tak i en i7 3770k for 2300 for 1.5 år siden fra Komplett, vel... Jeg syns det var en god deal i hvertfall  :tease:

 

 Ikkje når de ble solgt for 1500kr brukt for 2 år siden :p

 

 

Men de koster fortsatt mer på ebay, gjør de ikke? :p er nok heller noen som har lekt julenizze for to år siden :p

 

Mesteparten av konsumerelektronikk er dyrt på ebay da, spesielt det som er fra kjente merker.

 

Le pyramid :3

 

Ebay sine auksjoner er jo et vanlig bruktmarked, bare med litt flere deltagere enn det du får på QXL.Buy-it-now som er overpriset er vanlig, men de selges sjeldent. Om en auksjon på en brukt 3770k ender på $185 er det helt kurant markedspris, og langt fra dyrt når du ser hva du faktisk får for prisen. Hva gir f.eks. en i5-4460 som ikke nevnte 3770k kan matche, gjerne med overklokking som en faktor?

Lenke til kommentar

 

"Helt greit skjermkort" liksom. Snakker om å snakke seg selv ned. Dette er jo nesten som å finne en enhjørning i naturen! :p

Hehe. Men dette er vel egentlig ganske billig da?

 

 

"Må hentes" er nok eneste grunn til at det kortet ikke er solgt enda. Ca. 10% lavere ytelse enn GTX680/770 (men kan nok ofte overklokkes til nesten samme ytelse) som normalt ligger ute på finn.no til godt over 1000Kr. Riktignok ofte optimist priser på de da. Men et GTX670 til mellom 6 og 800Kr vil jeg kalle et godt kjøp om man klarer seg med den ytelsen. 350Kr er: "LØP OG KJØP!". :)

 

Kombinert med denne har man plutselig et svært billig og bra oppsett. Og med stor nok PSU er det bare å holde øynene oppe etter GTX670 nummer 2 for SLI.

 

Litt langt å måtte kjøre mellom Horten og Stavanger bare. :p

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Når folk her inne setter ekstremt lave verdianslag kan man jo lure på om noen er "luring" nok til å faktisk underby på enkelte deler. Skjønt, om man kan forsvare at noen setter tilnærmet nypris på bruktvarer med at "de ikke vet bedre" kan det samme kanskje gå på de som innbiller seg at ting blir verdiløst over natten, også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når folk her inne setter ekstremt lave verdianslag kan man jo lure på om noen er "luring" nok til å faktisk underby på enkelte deler. Skjønt, om man kan forsvare at noen setter tilnærmet nypris på bruktvarer med at "de ikke vet bedre" kan det samme kanskje gå på de som innbiller seg at ting blir verdiløst over natten, også.

Og at mange her i denne tråden lurker på finn.no "HELE" dagen, sier vel sitt det også. Kan bekrefte at jeg har fått skambud fra noen her på dette forumet  :wee:

 

Kjøper og selger er ofte samme person :p Som selger, så overpriser h*n, og som kjøper så skambyr h*n.  :thumbs:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...