Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

What?

 

Det er første gang jeg har sett.

 

Man kan få 2011 board med 128gb ram, 2x E5 2670 til 549$ ???!

 

What's the catch?

 

Er hovedkortet ELENDIG? CPU er ES går jeg ut i fra. Og rammen er no brand med ecc? Mangler man driverstøtte?

 

Her kan man jo få en sinnsyk hjemmeserver til billig penge.

 

 

Edit: ...Men det som virker for godt til å være sant er vel ofte også.... (?)

Endret av Strato
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Det er et decent hovedkort.

http://ark.intel.com/products/56333/Intel-Server-Board-S2600CP2

 

Prosessorene er ikke ES og støtter VT-d (dobbelsjekk 2650 da jeg er litt usikker der).

 

RAM er ikke noname.

 

Grunnen til at det er billig er at de får det gratis eller så og si gratis fra bedrifter som går over til nyere servere. Den eneste catchen er mangelen på garanti, men til prisen så er det verdt det imo.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er: Hva skal man med det til hjemmebruk? Jeg ville tro at en slik boks blir stående ubrukt 99%av tiden i et hjem... :p

Det er klart. Men tenk slik heller:

 

Dersom man skal bygge server som gir rimelig grei ytelse i tiden frem over så kan man velge følgende deler:

Supermicro HK til 3000.

Xeon E5 2620v4 til 4000 (8 kjerner, 16 tråder. 2,1ghz)

32gb ECC ram til 1800

 

Det blir altså ca. 9000kr til sammen. For 549$ + frakt (ca 6500-7000 etter import og avgifter) får man altså vannvittig mye mer CPU ytelse og 4 ganger mer ram.

 

Jeg vet det ikke er nødvendig, men hvorfor ikke betale mindre og få noe bedre? :)

Lenke til kommentar

https://www.komplett.no/product/781161/datautstyr/harddiskerssd/ssd-25/kingston-ssdnow-e100-200gb-25#

 

Er dette Aprilsnarr på etterskudd, eller selges disse med en null for mye? 

 

Skjønner at Kingston E-serien har en relativt høy MTBF, men den tilsvarer 1141 år, kontra en vanlig disk som har MTBF på "bare" 1,500,00 timer som vil si 171 års standby tid, og for å være ærlig hvem trenger en SSD som varer lengre enn 100 år, er jo steinalder teknologi innen den tid.

 

Men ser at det kun er Kingston som tar så dyrt betalt for enterprise SSDer, og det med elendig hastighet og lite lagringsplass. Men man trenger vel en MTBF på hele 10,000,000 om den skal vare mer enn ett tiår når leverandøren er Kingston, da det meste fra Kingston blir defekt en årrekke før den forventede levetiden er over. 

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...