Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Noen er bedre enn andre på selvmotsigelser...

 

ute etter den råeste maskinen der ute?

 

"dette kortet er kunn 5% tregere enn storebroren 980GTX TI."

 

 

Skjønner heller ikke hvorfor han valgte et hvitt hovedkort når temaet i builden er ganske svart og rødt...

"Her er det mye tid og penger og spare."

 

Det koster under 25k nytt og han skal ha 27k?

 

Ja mye å spare her ser jeg :p

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har har satt en snodig prislapp ja, men det står vel også at han tar bud.

Greia er jo at i ren ytelse så kan man få likt for vesentlig mindre penger. Skjermen er dyr og god, men den er ubalansert mot GPU.

Stolen frister ikke så mye.

Overprisa HK

Og så er det jo påstanden om at 970 yter nær likt som 980 TI.

 

Nei, dårlig annonse .. og rare valg/ubalansert

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Spørs vel hva fyren mener mtp disse 5%'ene, om han er relativt CPU-begrenset med sitt 970 kan det godt stemme. Det går jo an å se på det motsatt vei, også: selge en maskin med 3200MHz DDR3-minne og reklamere med "dobbelt så raskt som vanlig DDR3". Vet ikke om det er å foretrekke.

Enhver person som skal handle en maskin burde greie å søke opp ytelsen til 970 mot 980 og 980ti selv.

Lenke til kommentar

 

Hehe .. 980 TI bare 5% vassere enn 970?

Han må glemt en 0, skulle nok stå 50%, med mindre han glemte å nevne at det var 970 SLI i riggen, da kunne 5% vært mere riktig.

 

970 er iværtfall ikke i nærheten av 980 ti :p

 

Til det jeg brukte mine 970 er 980Ti 50% raskere.

Men han prøver å tape lite penger på pcen han han kjøpte.

Synd på de som betaler det han forlanger. Jeg vil si 15-20k er ok pris for hans "nye" pc :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Han sammenligner med GTX980, og ikke Ti, ser det ut til. Zotac-kortet er vel ganske heavy factory OC. Ved å regne på regnekraften til shaders mener jeg omtrent 8% teoretisk forskjell er korrekt mellom det spesifikke Zotac-kortet og et referanse-980. Tatt i betraktning at det er andre begrensninger i et system også er 5% et helt akseptabelt estimat for ytelsesgapet i praksis mellom de to (og, de skarve tre prosentpoengene er neppe verdt mange våkenetter dersom noen mener det er kortets papirytelse som skal være sammenligningsgrunnlaget).

Det jeg ikke skjønner er hvorfor han absolutt skal selge stolen.
 

Lenke til kommentar

Han sammenligner med GTX980, og ikke Ti, ser det ut til. Zotac-kortet er vel ganske heavy factory OC. Ved å regne på regnekraften til shaders mener jeg omtrent 8% teoretisk forskjell er korrekt mellom det spesifikke Zotac-kortet og et referanse-980. Tatt i betraktning at det er andre begrensninger i et system også er 5% et helt akseptabelt estimat for ytelsesgapet i praksis mellom de to (og, de skarve tre prosentpoengene er neppe verdt mange våkenetter dersom noen mener det er kortets papirytelse som skal være sammenligningsgrunnlaget).

 

Det jeg ikke skjønner er hvorfor han absolutt skal selge stolen.

 

Da har han gjort om på annonsen. Sto 980 ti tidligere, han har nok enten vært på forumet her eller blitt tipset. Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Nye kort rundt hjørnet, men dette må da være en god deal allikevel.

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=75567366

 

Travelt har han det visst også. De lå ute til 5200 tidligere i dag. Jeg skjønner ikke denne panikk selgingen. Jeg plukket ut mine 980Ti for 2 uker siden for å selge dem. Jeg "visste" at 1080 kom til å være litt raskere enn TX/980Ti. Problemet var at jeg ikke visste hva slags pris 1080 ville lande på på grunn av krympingen. Hvis vi ser på ryktene om pris nå, og ser hva man har kunnet handle 980Ti for, så ser det ut som ytelse per krone blir ganske lik. Så å selge med stort tap for å kjøpe seg 20% bedre ytelse dyrt. Folk må få gjøre som de vil, men mine 980Ti er på vei inn i maskinen igjen. Må si de TX'ene til den prisen frister mer enn 1080, men jeg har ikke custom loop..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...