Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Middelmådige prosessorer koster også penger. Dårligste i3 koster over tusenlappen :p skal ikke undervurdere den reelle verdien av halvgamle AMD, da.

Selvsagt ikke, men man betaler ikke nesten 14k for å sitte igjen med en AMD prosessor som var utdatert selv ved release og et 960 kort. Selvsagt, trenger man en stol, driter i tastatur så lenge det funker og ikke har noe imot å betale for ekstrautstyr og stiv pris selvsagt, men at det er overpriset kan ikke diskuteres slik jeg ser det.

 

Når det er sagt så vil jo en i3 for tusenlappen slå en FX-6300 ned i støvlene så det synger, just saying.

Lenke til kommentar

i3 yter bedre singlethread, og FX bedre i multithread. I tillegg kan FX'en overklokkes, noe i3'en ikke kan (de rimeligste er fortsatt 4000-serien). Så strengt tatt er det stikk motsatt, det er Intel'en som får juling :p Men hva slags maskin til 14k som har noen av disse to må man lure på. Den er enten overpriset, eller håpløst ubalansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøp en gammel i7/i5. Best på ytelse i sin klasse på både singel og multithread, og best på overklokking. Og man bør kunne få det til en minst like god deal. Hvis ikke, så er det nok heller fordi folk synes de er FOR gode til at de er villige til å selge. Ikke noe som slår en god gammeldags 2500K ish eller 920.  :innocent:

 

Ja, selv i5-750 kunne gi litt juling.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

On topic off topic ..

 

Fikk ånden over meg i dag og kjører skikkelig rengjøring av all HW.

Her er årsaken til at man ikke kjøper/selger brukt tastatur :p Det vil si .. Gjerne legg den ved et salg av en maskin, men ikke forvent penger for dine gamle hudceller og snørr.

 

 

 

IMG_20160508_130512325.jpg

 

 

 

 ... og jeg er relativt renslig. Ingen spising foran maskinen, og vasker jevnlig, så dette er nok langt fra worst case.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...