Gå til innhold

The Secret World spikrer lanseringsdato (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er knyttet store forventninger til det norskutviklede spillet The Secret World, og nå er ventetiden snart slutt.

 

Dette får meg til å lure hvor smarte folk er. Faen meg sykt latterlig. Etter den sinnsykt svære floppen Funcom kom med (Age of Conan), så man bør stille seg ganske så skeptisk på dette produktet her. Fatter ikke hvorfor jeg sier dette siden det er så åpenbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er knyttet store forventninger til det norskutviklede spillet The Secret World, og nå er ventetiden snart slutt.

 

Dette får meg til å lure hvor smarte folk er. Faen meg sykt latterlig. Etter den sinnsykt svære floppen Funcom kom med (Age of Conan), så man bør stille seg ganske så skeptisk på dette produktet her. Fatter ikke hvorfor jeg sier dette siden det er så åpenbart.

Ikke jeg heller.

 

Du kunne kanskje ha tatt med at Ragnar Tørnquist som står bak TSW også har laget Den lengste reisen og Drømmefall, begge to vellykkede Funcomspill.

 

Jeg har forresten spilt AoC fra ca to måneder etter launch og 15-18 måneder etter det og jeg likte spillet, selv om det helt klart hadde noen svakheter. Jeg har også fått testet TSW og det jeg har sett så langt av TSW er bedre enn det jeg så av AoC over et år etter launch. Spillet og konseptet i TSW er rett og slett bare bedre.

 

... og ja, jeg er rimelig positiv til TSW, men så har jeg jo fått prøve det og ikke bare lest hype. ;)

Lenke til kommentar

Tror desverre dette blir stusselige saker som faller når vi har/får giganter som SWTOR, WoW, Diablo III og GW II. Når de to sistnevnte atpåtil er gratis har jeg mine tvil om denne melkekua kommer til å bli feit nok.

 

Direkte patetisk at alle hopper på pay-2-play bølgen for å tjene seg styggrike i stedet for å holde seg til det de kan. Funcom skulle holdt seg til Den Lengste Reisen og lignende.

Lenke til kommentar

Sier du at Funcom hopper på P2P bølgen? Litt historieløst kanskje? Anarchy Online kom ut flere år før f.eks WoW. Samtidig så må jeg si at AoC var ganske retningsløst når det ble sluppet. AO hadde en mye mer unik game mechanic, spesielt når det kom til gear og twinking.

 

Jeg tror TSW kommer til å smelte sammen det bra fra alle spillene til Funcom og forbedre det. Story fra TLJ/Dreamfall, kamp fra AoC og crafting/endgame fra AO. TSW vil ha endel elementer som er rimelig unike for et MMO, med investigation quests og et utrolig skillsystem.

Endret av blackbrrd
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser mange sammenligner dette med SWTOR, WoW osv. Ja dette er et MMO, men spørsmålet er hvor mye har egentlig disse spillene til felles med Secret World? Secret World innfører "et helt nytt" system innenfor MMO, og kan muligens appelere til en ny gruppe spillere?

 

Personlig er jeg ikke veldig fan av MMO's, men det er fordi alle har samme oppskrift, dette kan bli en ny, frisk start.

Lenke til kommentar

Hmm... TSW er ikke så langt fra de tradisjonelle MMO-ene, men jeg tror spillet vil ha nok nye elementer til at man fortsatt føler det som et frisk pust.

 

Jeg tror hovedforskjellen fra f.eks AoC er at blandingen av story, kamp, leveling og gearing blir balansert på en slik måte at man får lyst å spille fordi det er engasjerende, morsomt og interessant, ikke fordi man kan få seg level 3 raid gear.

 

De har f.eks tatt med seg pocketboss-konseptet fra AO noe som gjør spillet mye mer solo-vennlig og tilpasset spillere som ikke har lyst å måtte krysse av i kalenderen for når de skal raide.

Lenke til kommentar

Jeg tror TSW kommer til å smelte sammen det bra fra alle spillene til Funcom og forbedre det. Story fra TLJ/Dreamfall, kamp fra AoC og crafting/endgame fra AO. TSW vil ha endel elementer som er rimelig unike for et MMO, med investigation quests og et utrolig skillsystem.

 

What? Viderefører de melee kampsystemet i AOC?

Det jeg vet de viderefører er cone attacks (f.eks fra shotgun) og de tar det at du kan flytte deg mens du gjør melee attacks og drar det lenger - du kan flytte deg hele tiden, selv når du gjør channeled attacks. Du får "vanlige" monstre som vil gjøre attacks som du kan komme unna ved å flytte deg. Det gjør kamp mye mer dynamisk.

 

Litt usikker på hvordan melee funker i TSW, men du har ikke combosystemet. Har ikke prøvd det, så vet ikke om du har samme "AOE" effekt (halvsirkel foran deg) som du hadde i AoC, men jeg tror ikke det.

 

Det jeg mente med at de hadde dratt med seg kampsystemet fra AoC er at det har samme feelingen. Du føler virkelig at det er litt skill i PvE, ikke bare random knappetrykking. Jeg har prøvd meg på LOTRO og der følte jeg at jeg ikke gjorde annet enn å se på castbars og jeg kjedet ræva av meg. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar
Du kunne kanskje ha tatt med at Ragnar Tørnquist som står bak TSW også har laget Den lengste reisen og Drømmefall, begge to vellykkede Funcomspill.

 

DLR or Drømmefall er begge single-player adventurespill. Secret World er et MMORPG. Det er en viss forskjell der.

Jepp, men det er helt klart dratt med litt fra adventurespill-sjangeren i TSW med investigation quests hvor du faktisk må bruke hodet.

Lenke til kommentar
Du kunne kanskje ha tatt med at Ragnar Tørnquist som står bak TSW også har laget Den lengste reisen og Drømmefall, begge to vellykkede Funcomspill.

 

DLR or Drømmefall er begge single-player adventurespill. Secret World er et MMORPG. Det er en viss forskjell der.

 

Er fremdeles et RPG. Se på SWTOR hvordan RP delen der er. Kunne like så godt het SW:KOTOR3.

Lenke til kommentar
Du kunne kanskje ha tatt med at Ragnar Tørnquist som står bak TSW også har laget Den lengste reisen og Drømmefall, begge to vellykkede Funcomspill.

 

DLR or Drømmefall er begge single-player adventurespill. Secret World er et MMORPG. Det er en viss forskjell der.

Jepp, men det er helt klart dratt med litt fra adventurespill-sjangeren i TSW med investigation quests hvor du faktisk må bruke hodet.

 

Det er så, men jeg tenker på det tekniske. Den Lengeste Reisen og Drømmefall kan enten fungere, ellers fungerer de ikke. Det er ikke så mye som kan gå galt, og om de trenger å patche det kan de ta den tiden de trenger. Med spill som Age of Conan og Secret World er det tusenvis av ting som kan gå galt, og ting kan gå galt jevnlig. Serverne kan bli overbelastet, folk kan finne bugs som må rettes, klassene må balanseres og så vidrere og så videre. Det er veldig lite som skal til før ting går galt, og når det først skjer har de et ekstremt tidspress på seg for å rette det opp. Det igjen gjør at de umulig kan rette opp alt på en gang, og i verste fall kan en oppdatering føre til nye feil. Den Lengeste Reisen og Drømmefall er små gocarter, og Age of Conan og Secret World er Formel 1-biler. Alle er biler, men det er en viss forskjell. ;)

Du kunne kanskje ha tatt med at Ragnar Tørnquist som står bak TSW også har laget Den lengste reisen og Drømmefall, begge to vellykkede Funcomspill.

 

DLR or Drømmefall er begge single-player adventurespill. Secret World er et MMORPG. Det er en viss forskjell der.

 

Er fremdeles et RPG. Se på SWTOR hvordan RP delen der er. Kunne like så godt het SW:KOTOR3.

 

Beklager, ser ikke helt hva du vil frem til her. Vi snakker om Secret World, ikke Old Republic?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...