Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske forhandlere får dårligere kostpriser enn tilsvarende forhandlere i USA.

 

Har mye med reklamasjonsretten vi får i Norge :)

Skrevet

Åpenbart, men det selges godt med dyrt elektronisk utstyr i norden :)

 

Det er dyrt for Asus etc å måtte garantere sine produkter i 5 år istedenfor 1-2 år.

Skrevet (endret)

Det er det faktisk ikke ASUS som må, men f.eks. Norek. Med mindre Norek har avtale med Asus, da. At det er forbrukerne som betaler for det til sist er vel ingen nyhet for noen av oss.

Endret av tofagerl
Skrevet

Vet i alle fall at jobben har avtale direkte med produsent. Og vil tippe at da har Norek med flere også det samme.

 

Bedrifter har ikke 5 års reklamasjonsrett.

Skrevet

Arni90 : Amatør!!!!!!!! :p (spøk selvsagt )

Kortet er jo på desktop og man kan jo tolke det som Idle , i såfall så er det ikke umulig at skjermkortet kun kjører på 20 - 50% av det kortet vanligvis vil kjøre på.

Men viser det seg at dette er standard hastighet så lurer jeg veldig på hvor bra kortet yter i spill , kan jo være arkitekturen spiller inn med mindre de prøver seg på en Bull!!! (dozer)).

Skrevet

Jeg har hørt 706 flere ganger, men syntes det virker merkelig lavt og merkelig nøyaktig. (700 kanskje, men ikke 706)

Hvis de velger å kjøre det på 700 som std. pga varme er jo ikek det så rart.

Skrevet

Jeg har hørt 706 flere ganger, men syntes det virker merkelig lavt og merkelig nøyaktig. (700 kanskje, men ikke 706)

Hvis de velger å kjøre det på 700 som std. pga varme er jo ikek det så rart.

Nvidia har alltid merkelige klokkefrekvenser:

GTX 580: 772/1002

GTX 570: 732/900

GTX 560 Ti: 822/1002

GTX 480: 700/924

GTX 470: 607/837

GTX 295: 576/1242/999

GTX 285: 648/1476/1242

GTX 275: 633/1404/1134

Skrevet

Vet i alle fall at jobben har avtale direkte med produsent. Og vil tippe at da har Norek med flere også det samme.

 

Bedrifter har ikke 5 års reklamasjonsrett.

 

Det kan de fint ha. Det kan gjøres avtaler om sånt, kjøpsloven åpner for det.

 

Uansett så jobber jeg i en butikk, så avtalene er ikke for vår del, men videresalg til forbruker.

Skrevet (endret)

Vet i alle fall at jobben har avtale direkte med produsent. Og vil tippe at da har Norek med flere også det samme.

 

Bedrifter har ikke 5 års reklamasjonsrett.

 

Det kan de fint ha. Det kan gjøres avtaler om sånt, kjøpsloven åpner for det.

 

Uansett så jobber jeg i en butikk, så avtalene er ikke for vår del, men videresalg til forbruker.

 

 

Les den siste setningen du skrev nøye, så skjønner du hva jeg mente.

Uansett veldig O.T

Endret av Gibblay
Skrevet

Forskjell på garanti og reklamasjon. Ingen avtaler utvider reklamasjonstiden afaik. Garanti er uansett en langt bedre løsning.

Jeg jobbet en stund på single point for osloskolene, og der kjøpte de inn Dell-maskiner med 4 års garanti. Etter 4 år regnet de maskinene for "utbrukt" og jeg regner med de sendte de inn til Dell igjen for gjenvinning. Jeg vet i hvert fall at når noen ringte inn med et problem med en maskin som var over 4 år, så fikk de bare beskjed om å bestille ny maskin.

Skrevet

http://www.overclock...0#post_16748303

 

706MHz stock, virker som om de tallene vi så med 1150 MHz enten var overklokket eller en form for turbo. Jeg har i hvert fall ikke store forventninger til dette kortet nå :(

Drivere eldre enn 300.99 vil rapportere feil data om klokkefrekvenser. Riktig for GK104 er 1006 MHz i core og opp til 1058 i "turbo boost".

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...