Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Hadde jeg hatt en mulighet til å jobbe med å gå på forum og skryte av Nvidia/AMD-produkter for noen tusenlapper i uka hadde jeg gjort det, men jeg tviler nå på at det er mange som har en slik jobb ved si :p

 

Alltid lurt med litt ekstra inntekter. Nvidia betaler meg i alle fall godt for å promotere produktene deres (sigh, I wish)...

Om en Nvidia eller Amd representant ser denne posten så vit at jeg med glede snakker godt om produktet deres om det magisk skulle dukke opp et toppkort på dørkarmen min en vakker dag.

 

-Ønskemodus off...

 

Leste forresten litt fra denne Loki karen på Fudzilla og må si at han virkelig overgår alt vi har av skrullete Amd og Nvidia boyz , her på forumet har vi nå i det minste utviklet oss i riktig rettning og blir som regel enige etter en liten diskusjon eller to ^_^ .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, faen altså, hvis et firma er så jævlig oppmerksomhetssyk at de gidder ansette folk til å kaste dritt rundt på forum og stille seg selv i best mulig lys, istedet for å la produktene skinne på egenhånd, fortjener faen ikke det firmaet livets rett spør du meg.

 

 

laugh.gif

Du må jo innrømme at det er god reklame ;)

Lenke til kommentar

Nvidia lager da de beste skjermkortene på markedet, er jo ikke noe tvil overhodet om det!

Ta bare den kommende Kepler som vil yte 40 til 50% bedre enn det beste Amd har å tilby (I utvalgte tester selvsagt).

 

Og egentlig er det jo ikke så rart at Nvidia vil gjøre det så bra, de har jo overlegen teknologi (og varm er den også ^_^ ), Cuda er utvilsomt det beste man kan få på markedet (openGL er jo ikke konkurranse i det hele tatt) o og jeg tviler heller ikke på at Nvidia vil passe på kundene sine med mange nye og spennende drivere i de kommende månedene!

 

Malvado <3 Nvidia !

 

 

Edit :

 

Litt Sarkasme selvsagt og skjult tekst :p i et forsøk på Malvado reklame for Nvidia!

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Om en Nvidia eller Amd representant ser denne posten så vit at jeg med glede snakker godt om produktet deres om det magisk skulle dukke opp et toppkort på dørkarmen min en vakker dag.

Vi jobber jo litt med Nvidia via deres akademiske programmer, det dukker jo stadig opp hardware, men heldigvis så krever de ikke at vi må snakke godt om produktene demmes. Såfremt det er resultater som er under NDA eller delvis NDA skal publiseres så har vi frie tøyler. Heller ikke noen begrensninger på hva vi kan sammenligne med.

 

For å si det sånn så er det andre selskaper som er mye verre å ha med å gjøre her...

Lenke til kommentar

Haha, faen altså, hvis et firma er så jævlig oppmerksomhetssyk at de gidder ansette folk til å kaste dritt rundt på forum og stille seg selv i best mulig lys, istedet for å la produktene skinne på egenhånd, fortjener faen ikke det firmaet livets rett spør du meg.

 

 

laugh.gif

Du må jo innrømme at det er god reklame ;)

 

Nei, syns ikke det whistle.gif

 

Litt nyheter:

 

http://fudzilla.com/home/item/26316-nvidia-claims-impressive-gtx-680-lead

 

http://fudzilla.com/home/item/26314-official-gtx-680-specification-slide-leaks

 

gtx680_ls_1.jpg

 

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å være "fanboy" av nvidia's grafikk kort for å innse at de er best.

 

Jeg gav ATI (nå AMD) hele 3 sjanser og ble skikkelig skuffa hver gang.

Det ene het asus radeon HD4850. Det skulle være helt konge til en HTPC feks.

Yeah right...

Fikk bluescreen ofte, null støtte i linux, men fungerte fint ved første boot.

Etter det så var det som regel cmd prompt. Det fungerte greit i windows, men de aller fleste spill som skulle ha fungert, lagga..avspilling av bluray plater hakka også.

Og etter 2,3 mnd bruk så fikk jeg "artifacts" selv om det var kjølig i kassen.

Sendte kortet tilbake, og fikk nytt. Samme problem kom tilbake etter en stund. I tillegg bråka viftene skikkelig. opp og ned i RPM som en jojo.

 

Etter cirka ett år med ati-hælvete, så kjøpte jeg et nvidia geforce gtx 460 OC, som var designet av Gigabyte. Null støy ved bluray avspilling eller vanlig pc bruk. Lynraskt i spill, null lag, og kompatiblet med linux.

Aldri mer ati(amd)på meg iallefall.

Lenke til kommentar

Har nå kommet noen tester av Acer Aspire TimelineU M3

 

Det er en ultrabook med Sandy Bridge. Hva som er spesielt med den er at den bruker en Kepler GPU (low-end) kodenavn GK107. Selve Kepler arkitekturen er fremdeles under NDA, så det er ikke så mye noen kan si enda...

 

That dedicated GPU is the NVIDIA GeForce GT 640M. What's worth noting about the 640M from the spec sheet above: it's sporting four times the number of CUDA cores as its predecessor, the GeForce GT 540M. The chip itself runs at a core clock of "up to 625MHz," while the DDR3 is running at an effective 1.8GHz. Given the limited memory bandwidth, we can probably be expected to be bound by the VRAM long before we're shader bound. Of course, NVIDIA is likely able to fit all that shader power into the 640M due to the chip being based on their upcoming Kepler architecture and thus manufactured on TSMC's 28nm process instead of 40nm. It's entirely possible and even likely given what we know of Kepler behind the scenes that these numbers are incorrect; even GPU-Z doesn't accurately detect the 640M.

http://www.anandtech.com/show/5672/acer-aspire-timelineu-m3-life-on-the-kepler-verge

 

Konklusjonen om GPU-delen av review:

The GeForce first: without being able to reveal details about Kepler it's difficult to say if the GeForce GT 640M is shader heavy, but it is most definitely memory bandwidth bound. At the M3's low native resolution the 640M is a fantastic GPU that demonstrates a lot of the progress that we want to see; it's not just about being able to play games, it's about being able to play them well, and the 640M does provide next-generation performance in what seems to be the same power envelope as its predecessor. We also continue to see Optimus performing as well as it should. Jarred is big on eventually having GPUs idle so low that we simply don't need this kind of graphics-switching technology, but until that day comes, Optimus remains a stellar value add for end users. This is one place where AMD is lagging woefully behind and needs to get their act together, because right now the 640M is going to be preferable to pretty much any other mainstream mobile GPU in terms of both performance and power consumption.

http://www.anandtech.com/show/5672/acer-aspire-timelineu-m3-life-on-the-kepler-verge/6

Lenke til kommentar

-snip-

Alltid gøy hvordan det alltid er Nvidia fanboys som skal komme med maset om drivere. Merkelig hvordan jeg hadde flere problemer med mitt GTX 460 enn det du hadde med ditt 4850, "bluescreen ofte" slår ikke bluescreen hver dag ;)

 

Jeg hadde færre problemer med 6950 CrossFireX enn et GTX 460, så ille var det.

Det er en ultrabook med Sandy Bridge. Hva som er spesielt med den er at den bruker en Kepler GPU (low-end) kodenavn GK107. Selve Kepler arkitekturen er fremdeles under NDA, så det er ikke så mye noen kan si enda...

Ser veldig bra ut faktisk, at den kommer så nærme 560M med en 192bit buss med GDDR5 er imponerende.

Lenke til kommentar

Det er en ultrabook med Sandy Bridge. Hva som er spesielt med den er at den bruker en Kepler GPU (low-end) kodenavn GK107. Selve Kepler arkitekturen er fremdeles under NDA, så det er ikke så mye noen kan si enda...

Ser veldig bra ut faktisk, at den kommer så nærme 560M med en 192bit buss med GDDR5 er imponerende.

Jepp, bra gjort med 128-bit buss og DDR3 minne...

GK107 kan kjøre GDDR5 minne, og det kommer også modeller med det.

 

Uansett så opphører NDA i slutten av neste uke, så da blir det mye mer info... :)

Lenke til kommentar

Husker selv Neonlight når han gikk til innkjøp av 4850 til sin HTPC selv etter at det var flere som anbefalte ham å ikke kjøpe et AMD kort på det tidspunktet siden han brukte Linux.

Han fikk vel først et defekt kort fra Asus der han mente det var noen løse skruer, kort nr 2 ga vist litt trøbbel det og.

 

Uansett så er det kjipt å få kort som ikke fungerer , jeg har fått 2x Psu'er fra Corsair som har tatt kvelden hos meg over en tidsperiode på 1 1/2 år , den første etter litt over 1 år den andre før det hadde gått noen måneder.

Vanskelig å skylde på brukerfeil også her , heller ikke noe lydnedslag eller andre ting som kan ha forårsaket det og strømforsyningene er beskyttet med overspenningsvern.

Noen mennesker er bare litt mer uheldige enn andre som aldri får problemer med datamaskinen sin...

 

 

On topic :

 

Spesifikasjonene til Nvidia forundrer meg litt , lavere tdp men mye mer shader cores....

Ikke lenge til vi får se resultatene på bitpapir ^_^

Lenke til kommentar

On topic :

 

Spesifikasjonene til Nvidia forundrer meg litt , lavere tdp men mye mer shader cores....

Ikke lenge til vi får se resultatene på bitpapir ^_^

Husk at Kepler er første arkitektur på ganske lenge hvor selve "shader core" på GPU endres nevneverdig.

 

Helt siden G80 (8800 GTX) har Nvidia kjørt samme type grunnleggende arkitektur. Fermi økte antall ALU per SM, men hovedtrekkene i arkitekturen er fremdeles den samme. Det som var nytt med Fermi-arkitekturen var store endringer på GPU front-end, samt cache hierarkiet, noe som faktisk var veldig komplisert.

Lenke til kommentar

Alltid gøy hvordan det alltid er Nvidia fanboys som skal komme med maset om drivere. Merkelig hvordan jeg hadde flere problemer med mitt GTX 460 enn det du hadde med ditt 4850, "bluescreen ofte" slår ikke bluescreen hver dag wink.gif

 

Har hatt mitt GTX 460 i ca 2 år nå. Aldri en bluescreen.

Poenget var mest at selv om du har en erfaring betyr ikke det plutselig at dette stemmer med hvordan det ligger an ellers.

Endret av arni90
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fant denne linken på fudzilla, som ikke akkurat er kjent for å være verdens mest sikre kilde, men slenger nå inn linken uansett jeg ;)

 

http://www.hkepc.com/7672/page/6#view

Samme tall, men en raskere server: http://www.techpowerup.com/162498/GTX-680-Generally-Faster-Than-HD-7970-New-Benchmarks.html

Rimelig skeptisk til de tallene, blant annet fordi man ikke kan sette 8xAA i BF3 og fordi 7970 ligger lengre foran 580 i Heaven enn disse bildene tilsier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...