Gå til innhold

Kjøp av Gaming PC, 10 000 sh.


Anbefalte innlegg

Den har veldig høgt støynivå den PSUen du anbefaler arni90.

Kva med denne, 120kr ekstra: http://www.dustinhome.no/corsair-hx-750w-atx12v-22-eps12v/product/5010314588?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Burde eg kjøyre det skjermkortet i xcrossfire?

Og kva er forskjellen på dei hovedkorta?

 

Kan nevne at eg kjøyrer med 2x22" på 1080x1920

XFXen er seasonic-basert, HX 750 er CWT-basert. CWTs design i HX 750 er eldre og har en mer støyende vifte enn den du finner i XFXen. Det merkede støynivået er bare tull uansett:

Decibel (Loudness) Comparison Chart, begge disse er merket til at de ikke vil høres. Et skjermkorts idle-støy er høyere enn dette. Det er også temperaturstyrt kontroll på begge PSUene du ser på, og jeg har allerede nevnt at ytelsen til XFX-modellen er bedre enn hva HXen klarer.

 

Burde du kjøre CrossfireX? Syns du det er gøy å vente på driveroppdateringer når nye spill kommer ut? Om du er ute etter ytelse burde du kjøpe det kraftigste skjermkortet du har råd til først og så vurdere CFX/SLI derfra.

 

EDIT:

Spiller du på to skjermer med Crosshair i midten? Hvordan klarer du det?

Du som er eksperten, då velger eg den PSUen du anbefalte.

Har aldri venta på driver oppdateringar, men er sikkert kjipt. Har kjørt SLI i 2,5år. Det skal gå maks 4000kr til skjermkort, og det kjem kanskje nokon goe nå i Februar som det er verdt å vente på?

Er forresten avhengig av at det er mulig å koble til 2 skjermer på eit grafikkort om eg ikkje skal ha SLI/Crossfire.

 

Kjeøyrer sjølvsagt spillet på den eine skjermen og internett, spotify, film etc på den andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har veldig høgt støynivå den PSUen du anbefaler arni90.

Kva med denne, 120kr ekstra: http://www.dustinhome.no/corsair-hx-750w-atx12v-22-eps12v/product/5010314588?intcmp=searchProvider_dacsa

 

Burde eg kjøyre det skjermkortet i xcrossfire?

Og kva er forskjellen på dei hovedkorta?

 

Kan nevne at eg kjøyrer med 2x22" på 1080x1920

XFXen er seasonic-basert, HX 750 er CWT-basert. CWTs design i HX 750 er eldre og har en mer støyende vifte enn den du finner i XFXen. Det merkede støynivået er bare tull uansett:

Decibel (Loudness) Comparison Chart, begge disse er merket til at de ikke vil høres. Et skjermkorts idle-støy er høyere enn dette. Det er også temperaturstyrt kontroll på begge PSUene du ser på, og jeg har allerede nevnt at ytelsen til XFX-modellen er bedre enn hva HXen klarer.

 

Burde du kjøre CrossfireX? Syns du det er gøy å vente på driveroppdateringer når nye spill kommer ut? Om du er ute etter ytelse burde du kjøpe det kraftigste skjermkortet du har råd til først og så vurdere CFX/SLI derfra.

 

EDIT:

Spiller du på to skjermer med Crosshair i midten? Hvordan klarer du det?

Du som er eksperten, då velger eg den PSUen du anbefalte.

Har aldri venta på driver oppdateringar, men er sikkert kjipt. Har kjørt SLI i 2,5år. Det skal gå maks 4000kr til skjermkort, og det kjem kanskje nokon goe nå i Februar som det er verdt å vente på?

Er forresten avhengig av at det er mulig å koble til 2 skjermer på eit grafikkort om eg ikkje skal ha SLI/Crossfire.

 

Kjeøyrer sjølvsagt spillet på den eine skjermen og internett, spotify, film etc på den andre.

Var det ikkje slik?

 

CL8 eller CL9?

CL9, CL8 er flere hundre kroner ekstra for 0.1% ekstra ytelse. Greit nok om du allerede har punget ut 40 000 for prosessor og slikt, men ellers er det noe du aldri vil merke noe til.

OK, såg det var ein skrivefeil på Dustin sin side.

Lenke til kommentar

Her er PRO versjonen av det hovedkortet du meinte var bra: Clicky

 

Nå begynnar det å komme seg her:

 

Kabinett

 

Prosessor

 

PSU 750W Modular

 

Ram

 

DvD Brenner

 

Hovedkort 1

 

eller

 

Hovedkort 2 Pro versjon

 

Har allerede 3 harddiskar, så treng ikkje fleir. Kjem til å kjøpe SSD når dei til sommaren kanskje.

 

Mtp skjermkort er eg veeeldig usikker. Det kjem visstnok nye skjermkort om ikkje lenge, og kva skal eg evt velge? Kva er best av AMD og Nvidia sine?

Skal bruke maks 4000kr så setter pris på hjelp.

Lurar også på det med hovedkort, vil ha noko som er litt framtidsretta, og begge dei eg linkar til har PSIe 3, for dei nyaste skjermkorta.

Er det nokon som veit forkjellen på den "vanlige" versjonen og PRo versjonen?

Lenke til kommentar

Hovedkort: LGA1155 motherboard comparison

Du mister 2x SATA 6GBPS-porter på en tredjepartskontroller som yter dårlig. Ellers er det ingen forskjell. PCIe 3.0 er ikke egentlig noe vits med mindre du planlegger å oppgradere prosessor etter april, da PCIe 3.0-støtte på prosessorbrikka ikke er til stede på Core 2000-serien.

 

Skjermkort:

Enten full pupp og HD 7970 til 4000+

Eller så bør du gå for alt mellom HD 6870 og opp til billige GTX 570 til rundt 2200-2400 kr. Alt over dette er litt meningsløst å kjøpe nå.

Lenke til kommentar

Det du har linket er minne til en laptop.

 

Her har du 16 gb god ram for 750 kr

 

Tull og tøys!

 

Begge alternativene mine er av typen DIMM (som er det samme som du linker til). Du må ha sett veldig skrått for å fremme den påstanden der.

 

 

-Deluze

 

Det har du rett i, min feil, beklager =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedkort: LGA1155 motherboard comparison

Du mister 2x SATA 6GBPS-porter på en tredjepartskontroller som yter dårlig. Ellers er det ingen forskjell. PCIe 3.0 er ikke egentlig noe vits med mindre du planlegger å oppgradere prosessor etter april, da PCIe 3.0-støtte på prosessorbrikka ikke er til stede på Core 2000-serien.

 

Skjermkort:

Enten full pupp og HD 7970 til 4000+

Eller så bør du gå for alt mellom HD 6870 og opp til billige GTX 570 til rundt 2200-2400 kr. Alt over dette er litt meningsløst å kjøpe nå.

Takk for svar, då er eg nesten i mål.

 

Ang skjermkort: Er det ikkje lurt å vente til etter CES, for å sjå om det kjem nokon bedre skjermkort enn GTX 570 til same pris?

Lenke til kommentar

Veit ein noko meir om det kjem nye billigre skjermkort til rundt 2500kr?

Er mykje i militæret, og skal vere det til sommaren, så trur ikkje eg har bruk for det absolutt beste. Bare noko som kan kjøyre det nyaste på ganske god grafikk med høg FPS.

 

Har nå 2xGTX270, kor mykje bedre er f.eks. 1 GTX 570?

Vil 2xGTX560 yte mykje bedre enn eit GTX 570 kort?

Lenke til kommentar

Veit ein noko meir om det kjem nye billigre skjermkort til rundt 2500kr?

Er mykje i militæret, og skal vere det til sommaren, så trur ikkje eg har bruk for det absolutt beste. Bare noko som kan kjøyre det nyaste på ganske god grafikk med høg FPS.

 

Har nå 2xGTX270, kor mykje bedre er f.eks. 1 GTX 570?

Vil 2xGTX560 yte mykje bedre enn eit GTX 570 kort?

 

når man tenker på at det er SLI inne i bildet så er nok enkeltkortet best, men hvis men regner i hva for eksempel Fraps viser så er GTX 560 ti best

 

GTX 270 er enda dårligere enn GTX 560 ti

 

med Nvidia sine skjermkort så vet jeg ikke

 

HD 7870 kommer vel på noe under 2500kr, mens HD 7950 kommer vel på rundt 3000kr, de kommer vel begge i slutten av januar eller et sted i februar

Lenke til kommentar

Veit ein noko meir om det kjem nye billigre skjermkort til rundt 2500kr?

Er mykje i militæret, og skal vere det til sommaren, så trur ikkje eg har bruk for det absolutt beste. Bare noko som kan kjøyre det nyaste på ganske god grafikk med høg FPS.

 

Har nå 2xGTX270, kor mykje bedre er f.eks. 1 GTX 570?

Vil 2xGTX560 yte mykje bedre enn eit GTX 570 kort?

 

når man tenker på at det er SLI inne i bildet så er nok enkeltkortet best, men hvis men regner i hva for eksempel Fraps viser så er GTX 560 ti best

 

GTX 270 er enda dårligere enn GTX 560 ti

 

med Nvidia sine skjermkort så vet jeg ikke

 

HD 7870 kommer vel på noe under 2500kr, mens HD 7950 kommer vel på rundt 3000kr, de kommer vel begge i slutten av januar eller et sted i februar

Såe, ytelsen på f.eks. HD 7950 kjem til å vere mykje bedre enn GTX 570? Og kjem den til å komme med 2 Dvi inngangar? Og når kjem AMD med info om når den kjem?

Lenke til kommentar

Veit ein noko meir om det kjem nye billigre skjermkort til rundt 2500kr?

Er mykje i militæret, og skal vere det til sommaren, så trur ikkje eg har bruk for det absolutt beste. Bare noko som kan kjøyre det nyaste på ganske god grafikk med høg FPS.

 

Har nå 2xGTX270, kor mykje bedre er f.eks. 1 GTX 570?

Vil 2xGTX560 yte mykje bedre enn eit GTX 570 kort?

 

når man tenker på at det er SLI inne i bildet så er nok enkeltkortet best, men hvis men regner i hva for eksempel Fraps viser så er GTX 560 ti best

 

GTX 270 er enda dårligere enn GTX 560 ti

 

med Nvidia sine skjermkort så vet jeg ikke

 

HD 7870 kommer vel på noe under 2500kr, mens HD 7950 kommer vel på rundt 3000kr, de kommer vel begge i slutten av januar eller et sted i februar

Såe, ytelsen på f.eks. HD 7950 kjem til å vere mykje bedre enn GTX 570? Og kjem den til å komme med 2 Dvi inngangar? Og når kjem AMD med info om når den kjem?

 

regner med at HD 7950 er 10-15% bedre enn GTX 570

 

det er ikke mye info der ute enda

Lenke til kommentar

Korleis kan du regne med det? Er det det som er vanlig ca?

 

Om det er så liten forskjell, og den kostar 500kr meir trur eg at det blir eit GTX 570. Er det nokon Radeon skjermkort som tilsvarar 570 i pris og ytelse?

 

det ligger noen tester av HD 7950 ute på 3DMark11 lista

 

skal si deg det at 10-15% til 500kr er faktisk bra i den delen av skalaen, men tanke på at GTX 580 gir litt 8-10% bedre ytelse enn GTX 570, for over tusenlappen mer...

 

HD 6950 - rundt 2000kr - 5% mindre ytelse enn GTX 570

 

HD 6970 - Rundt 2900kr - 5% bedre ytelse enn GTX 570

 

HD 6950 er vel egentlig et nedklokket HD 6970 med noen shadere som er låst, ved å overklokke HD 6950 til 6970 sin klokkehastighet vil du få omtrent 2% dårligere ytelse enn HD 6970

Lenke til kommentar

Korleis kan du regne med det? Er det det som er vanlig ca?

 

Om det er så liten forskjell, og den kostar 500kr meir trur eg at det blir eit GTX 570. Er det nokon Radeon skjermkort som tilsvarar 570 i pris og ytelse?

 

det ligger noen tester av HD 7950 ute på 3DMark11 lista

 

skal si deg det at 10-15% til 500kr er faktisk bra i den delen av skalaen, men tanke på at GTX 580 gir litt 8-10% bedre ytelse enn GTX 570, for over tusenlappen mer...

 

HD 6950 - rundt 2000kr - 5% mindre ytelse enn GTX 570

 

HD 6970 - Rundt 2900kr - 5% bedre ytelse enn GTX 570

 

HD 6950 er vel egentlig et nedklokket HD 6970 med noen shadere som er låst, ved å overklokke HD 6950 til 6970 sin klokkehastighet vil du få omtrent 2% dårligere ytelse enn HD 6970

Ok, ser ut som du har greie på ABCen din, så stolar på deg, hehe. Fristar å vente på 7950, men den kjem vell til å koste mykje meir enn 3000kr?

 

7970 - 550$ (3300kr)kostar rundt 4500kr i norske butikkar.

7950 (3GB versjonen, 400$ for 1,5Gb versjonen) - 450$ (2700kr)

 

Eller kva trur du? Lurar på ein ting til, har 2 skjermar med DVI kobling, så er avhengig av at det er 2xdvi tilkobling på skjermkortet, noko det ikkje er på 7970 kortet. Trur du det kjem til å bli på 7950 kortet?

Lenke til kommentar

 

Ok, ser ut som du har greie på ABCen din, så stolar på deg, hehe. Fristar å vente på 7950, men den kjem vell til å koste mykje meir enn 3000kr?

 

7970 - 550$ (3300kr)kostar rundt 4500kr i norske butikkar.

7950 (3GB versjonen, 400$ for 1,5Gb versjonen) - 450$ (2700kr)

 

Eller kva trur du? Lurar på ein ting til, har 2 skjermar med DVI kobling, så er avhengig av at det er 2xdvi tilkobling på skjermkortet, noko det ikkje er på 7970 kortet. Trur du det kjem til å bli på 7950 kortet?

 

 

asus sin versjon av 7970 har med aktiv Mini Display Port til DVI og aktiv HDMI til DVI

 

vet ikke om dette er en deal på bare HD 7970, men forhåpentligvis på HD 7950 også

 

forumet har også en egen AMD 7000 serie tråd, kanskje det er noe info der

 

Edit: ser du allerede har posta der...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...